Reakcja potencjalnych klientów na koncept GLA 45 AMG, który pokazano podczas listopadowego salonu samochodowego w Los Angeles, nie pozostawiła oddziałowi Mercedes-AMG ani chwili na zastanowienie. Auto samo domagało się jak najszybszego wejścia do produkcji. I oto, po niecałych sześciu tygodniach - jest!
Wielu tunerów snuje już plany modyfikacji najnowszego Huracana, ale równie duża grupa nie miała jeszcze w ogóle do czynienia z samochodami Lamborghini. Do początkujących należy zakład Vorsteiner, który dotychczas grzebał tylko przy Gallardo. Tuner przygotował teraz kompletny pakiet dla Aventadora.
Audi drąży temat współczesnego Quattro, które jako pierwszy, kwadratowy koncept pokazano przeszło trzy lata temu. Temat ciągnął zeszłoroczny koncept Sport Quattro. Na przywitanie 2014 roku przygotowano jego nowe wcielenie. Auto zadebiutuje już za kilka dni na targach Consumer Electronics Show w Los Angeles.
Od kilku tygodni McLarenem P1 mogą cieszyć się pierwsi właściciele, którzy już myślą o odejściu od fabrycznej konfiguracji. Pierwszym tunerem, u którego wylądowało angielskie, hybrydowe super auto jest Gemballa. Zakład znany przede wszystkim z modyfikacji modeli Porsche skupił się wyłącznie na kołach.
O zupełnie nowym projekcie Jamesa Glickenhausa, właściciela Ferrari P/4 i jej torowej siostry, po raz pierwszy usłyszeliśmy w marcu. Auto, którego oznaczenie z początkowego P33 zmieniono na 003, po miesiącach planowania jest prawie gotowe, ale tylko na papierze. Jego budowa rusza za kilka tygodni.
Od stycznia Lamborghini rozpoczyna prywatne pokazy następcy Gallardo, które w liczbie co najmniej 130 widzeń przetoczą się niczym huragan przez ponad 60 miast całej kuli ziemskiej. Nowy rozdział w historii marki, super coupe o nazwie Huracan LP610-4, możemy podziwiać na pierwszych zdjęciach już teraz.
W przyszłym roku Citroen będzie walczył o odzyskanie prowadzenia w rajdach WRC i wygrane w wyścigach WTCC, którym towarzyszyć będą nowe auta drogowe. Pierwszym takim autem w kolejce, po pokazie konceptu na Festiwalu Prędkości w Goodwood i wrześniowej wystawie we Frankfurcie, jest DS3 Cabrio Racing.
W ostatnich latach prób zbudowania kanadyjskiego, sportowego auta z najwyższej półki było kilka. Niestety wysiłki marek typu Locus czy De Macross zakończyły się póki co na pojedynczych egzemplarzach. Teraz swojego szczęścia chce spróbować Dubuc SuperLightCar, które ma do tematu nieco inne podejście.
W życiu wielu zakładów, które specjalizują się w produkcji części i podzespołów samochodowych przychodzi w końcu moment, w którym decydują się na budowę auta własnego pomysłu. Taki właśnie kierunek obrało japońskie Ikeya Formula, które przedstawiło niedawno sportową maszynę o oznaczeniu IF-02RDS.
W przyszłym roku nie tylko znacząco zmienią się reguły obowiązujące prototypy klasy LMP1, ale także przepisy dotyczące mniejszych prototypów. Mowa o grupie CN oraz zupełnie nowej LMP3, która dopiero będzie sprecyzowana. W ich zakresie znajdzie się między innymi nowe auto od francuskiego Pescarolo.