Sobotnia noc mistrzów w siedzibie Porsche w Weissach przyniosła garść nowych informacji. Nie zabrakło potwierdzenia, że obecna działalność firmy wiąże się z największymi inwestycjami w sporty samochodowe w jej historii, a najważniejszym celem na rok 2014 jest wygrana w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Od pojawienia się legendarnego 250 GTO, którego najcenniejsze egzemplarze co roku biją cenowe rekordy sprzedaży, minęło już pięć dekad. Model Ferrari, który w tym czasie urósł do rangi świętości, nie doczekał się jednak specjalnych honorów... pomijając ekrany komputerów. Oto koncept CascoRosso.
Po dziesięciu latach od wygranej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i trzynastu miesiącach od prezentacji wyścigowego konceptu na bazie Continentala GT na tor powrócił Bentley. Angielska marka uwolniła drzemiący potencjał podczas 12-godzinnego wyścigu na torze Yas Marina w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Rajdowe mistrzostwa świata należały w tym roku do Volkswagena, który zgarnął trofea w kategorii kierowców i zespołów. Główną konkurencją niemieckiej marki były załogi Citroena i Forda. W przyszłym sezonie po jedenastu latach przerwy dołączy do nich Hyundai, który na przygotowaniach spędził cały rok.
W ubiegłym tygodniu Audi Sport przywiozło na pierwsze testy na torze Sebring swój zupełnie nowy prototyp klasy LMP1, a w niedzielę opublikowało jego pierwsze zdjęcie. Teraz niemiecki zespół pokazuje jeszcze więcej i zaznacza ścieżkę rozwoju, którą z nadzieją na kolejne, wielkie wygrane podąża prototyp.
Oddział BMW M ujawnił zupełnie nowe M4 Coupe, które poznaliśmy w sierpniu jako koncept, w wersji gotowej do produkcji seryjnej. Następca czwartej generacji 2-drzwiowego M3 przynosi wiele zmian, z jednostką napędową na czele, ale w tym samym czasie pod wieloma względami wraca do swoich korzeni.
Już wkrótce BMW serii M3 wejdzie w trzecią dekadę swojego istnienia i przekroczy ćwierć miliona sprzedanych egzemplarzy. O nowych klientów i zatrzymanie starych walczyć będzie coupe M4, razem z którym pokazano także wariant 4-drzwiowy. Według obecnej logiki BMW limuzyna zachowała oznaczenie M3.
Porsche zakończyło tegoroczną fazę przygotowań wyścigowego prototypu klasy LMP1, który dołączy w przyszłym roku do maszyn Audi i Toyoty. Z autem, pozostającym w dezorientującym kamuflażu, spotkał się pierwszy raz Mark Webber. W tym tygodniu zdradzono również pierwsze szczegóły techniczne pojazdu.
Małe, brytyjskie zakłady, które interesują przede wszystkim pojazdy sportowe i wyścigowe, mają się nadal całkiem nieźle, choć dziesiątki z nich zniknęły już z samochodowej mapy świata. Niektórym udaje się jednak wrócić do żywych. W fazie reanimacji jest marka Marcos, która szykuje model Spirit 220.
Wczoraj na pierwsze testy poza prywatnymi włościami Audi wyjechał zupełnie nowy, wyścigowy prototyp marki w klasie LMP1. W przyszłym roku maszyna będzie walczyła o pierwsze pozycje w długodystansowych zawodach z dotychczasowym konkurentem w postaci Toyoty oraz powracającym do najszybszej kategorii Porsche.