Po ćwierć wieku przerwy na rynek wracają samochody marki Lister. Jedna z najbardziej znanych, angielskich firm wytwarzających samochody wyścigowe i sportowe zaczyna nowy rozdział swojej historii od kalki słynnego roadstera Knobbly. Oryginał z końca lat pięćdziesiątych zasilany był silnikami Jaguara.
W lutym rozstrzygną się losy Fisker Automotive, które w listopadzie ubiegłego roku złożyło oficjalny wniosek o upadłość. Wtedy też ostrości nabierze przyszłość VL Automotive, któremu marzyła się produkcja sportowej limuzyny z silnikiem Covette na bazie hybrydowej Karmy. Teraz marzy się też kabriolet.
Kolejne ewolucje torowego Lexusa LFA, przygotowane przez Gazoo Racing, startują w 24-godzinnym wyścigu na Nuerburgringu nieprzerwanie od 2008 roku. Najlepszym występem w ogólnym rozrachunku była 15 pozycja dwa lata temu. W tym roku LFA także nie zabraknie, a obok zwykłej wersji znajdzie się LFA Code X.
Bentley przygotował dla europejskich klientów nową, limitowaną edycję limuzyny Mulsanne. Tym razem chodzi nie tylko o luksusowe materiały, nowe kroje i kolory, bogatsze wyposażenie i detale, ale także ukłon w stronę jednej z najważniejszych postaci w historii firmy. O ukłon w stronę Tima Birkina.
Ekspansja Cadillaca trwa w najlepsze. Jego rodzina powiększyła się o pierwsze, luksusowe coupe w kompaktowym rozmiarze. Model ATS Coupe, bo o nim właśnie mowa, ma konkurować między innymi z BMW serii 4 i przyciągać do amerykańskiej marki klientów, którzy dotychczas raczej nie mieli czego u niej szukać.
Acura podejmie w tym roku walkę w najszybszej klasie samochodów GT, rywalizujących w coraz popularniejszym pucharze Pirelli World Challenge. Bazą dla nowego modelu wyścigowego będzie sportowy sedan TLX, który jako prototyp zadebiutował na wystawie w Detroit. Razem z nim pokazano torowy model TLX GT.
W listopadzie WRX stało się oddzielnym modelem w gamie Subaru, który uzbrojono w jednostkę o mocy 272 koni. Całkiem nieźle, ale nie wystarczająco na flagowy, zorientowany na osiągi okręt japońskiej marki. Ta rola przypada tylko autom ze znaczkiem STI. Tak się składa, że wylądował on właśnie na WRX.
Czego brakowało najnowszej klasie S spod znaku trójramiennej gwiazdy z wieńcem? Według niektórych zapewne niczego, a według innych miała wręcz za dużo. Nie chodzi jednak o żaden z tych przypadków. Chodzi o silnik V12, który wznosi niemiecką limuzynę na szczyty. Czy jest potrzeba dodawać coś jeszcze?
Wyścigowe Corvette to jeden z najbardziej udanych samochodów klasy GT tego stulecia. Według kalkulacji twórców od roku 1999 auto pozwoliło na wygranie w 90 wyścigach i zdobycie 10 tytułów mistrzowskich wśród producentów na całym globie. Oznacza to, że całkowicie nowe C7.R debiutuje pod dużą presją.
Aktualne wcielenie Garbusa ma wiele talentów, ale ciągle daleko mu do niezliczonych możliwości legendarnego przodka. Trudno oczywiście liczyć na doścignięcie oryginału, który sprzedał się w ponad 21,5 milionach sztuk na całym świecie, ale prób nie brakuje. Koncept Beetle Dune to kolejna z nich.