AMG zwykle nie spieszy się z pokazaniem swoich interpretacji modeli spod znaku trójramiennej gwiazdy, ale najnowsza klasa S w nadwoziu coupe do zwykłych przypadków nie należy. Niemiecki krążownik ujawniono zaledwie pięć tygodniu temu, a już teraz możemy podziwiać go w jeszcze bardziej uzbrojonym wydaniu 63 AMG.
Za nami pierwszy wyścig Formuły 1 po drastycznych zmianach w przepisach, które pożegnały wolnossące V8 i przywitały doładowane jednostki V6 z jeszcze bardziej skomplikowanymi systemami odzyskiwania energii. Skomplikowanymi na tyle, że niektórzy eksperci wróżyli, iż za pierwszym razem mety nie osiągnie więcej, niż połowa zawodników. A jak było naprawdę?
Francuskie Onroak Automotive przygotowało pierwszy w swojej historii samochód wyścigowy, który powstał w całości wewnątrz firmy. W ostatnich latach zespół zajmował się między innymi prototypem klasy LMP2, który startował pod marką Morgan. W tym roku dołączy do niego maszyna marki Ligier, która kilka dni temu pokonała pierwsze kilometry.
Nikt nie jest pewny jak do tego doszło, ale w wielkiej rodzinie Volkswagena mamy obecnie rasowego hot-hatcha, któremu do zawstydzenia Golfa GTI nie brakuje praktycznie niczego. Golf R oczywiście wyrównuje rachunek, ale fakty mówią same za siebie: Leon Cupra jest mocniejszy od GTI i objeżdża Nordschleife z rekordowym czasem.
Tajemnicze Q50 Eau Rouge, które Infiniti pokazało nam w połowie stycznia, w dalszym ciągu podgrzewa atmosferę oczekiwania na limuzynę marki o sportowym zacięciu. W styczniu na wystawie w Detroit wystarczył do tego sam wygląd i obietnice mocy ponad 500 KM. W tym miesiącu z okazji wystawy w Genewie ujawniono cały pakiet.
Najmniejszy Rolls-Royce ma już pięć lat, co oznacza, że najwyższa pora na poważniejsze zmiany, a nie tylko wydłużanie listy wyposażenia dodatkowego i kreowanie limitowanych serii, o których posiadanie ubiegają się najbogatsi tego świata. Wszystkie nowości wchodzą w tym miesiącu w życie pod postacią Ghosta drugiej serii.
Auta marek Audi i BMW były najskuteczniejszymi maszynami w ubiegłorocznym sezonie Deutsche Tourenwagen Masters. Firmy podzieliły się tytułami mistrzowskimi, nie wygrały tylko dwóch z 10 wyścigów, a Audi przypadły wyróżnienia wśród zespołów i kierowców. W tym roku drużyna spod znaku czterech pierścieni wystawi nowe RS5 DTM.
Seryjne TT oraz TTS to nie jedynie nowości Audi w tym miesiącu, związane z najmniejszym, sportowym modelem w ofercie marki. Obok aut, które w najbliższym czasie zobaczymy na zwykłych drogach firma przygotowała również koncept TT Quattro Sport. Projekt pokazuje co można zrobić z TT, jeśli zniesiemy większość granic.
W ubiegłym roku BMW broniło w serii Deutsche Tourenwagen Masters tytułów mistrzowskich wśród producentów, zespołów i kierowców. Sztuka ta udała się tylko w pierwszym przypadku, a samochody marki z Monachium wygrały w pięciu z dziesięciu wyścigów. W tym roku tory po dwóch latach opuści M3 DTM, którego miejsce zajmie M4 DTM.
Ermini Automobili Italia to kolejna, włoska firma, produkująca sportowe samochody, która wraca w tej dekadzie do żywych. Zakład, który kilka ostatnich lat spędził na torach wyścigowych, przymierza się do wznowienia produkcji pojazdów drogowych. Jego przyszłość zwiastuje prototypowa barchetta o nazwie Seiottosei, czyli 686.