Za nami już siedem wyścigów Formuły 1, z których ostatnim w miniony weekend była eliminacja na pętli imienia Gillesa Villeneuve'a w Kanadzie. Wiele zespołów przygotowało z tej okazji na tyle znaczące poprawki bolidów, że można było oczekiwać zmian w rozkładzie sił. Ale czy rzeczywiście doczekaliśmy się czegoś nowego na linii mety?
BMW X6, czyli pionier segmentu Sports Activity Coupe, w którym geny samochodów typu SUV mieszają się z kształtami typowymi dla karoserii coupe, rodzi się na nowo. Pojazd doczekał się drugiej generacji, która debiutuje od razu również w specyfikacji od BMW M GmbH. Ale nie tej jedynej, właściwej, tylko w wysokoprężnej X6 M50d.
W listopadzie ubiegłego roku BMW oddało w ręce pierwszych właścicieli elektrycznego malucha i3, pierwszy model z zupełnie nowej serii "i". Dziś w gmachu BMW Welt miało miejsce wydarzenie o równie podniosłym charakterze: pierwsze osiem osób odebrało warte ponad pół miliona złotych, sportowe coupe i8 o napędzie hybrydowym.
Wheelsandmore jako pierwszy tuner przystępuje do polowania na właścicieli coupe Huracan LP610-4, którzy już teraz wiedzą, że najnowsze i najmniejsze Lamborghini w takiej formie, w jakiej oferują je Włosi będzie dla nich zniewagą. Pakiet modyfikacji pod tytułem Lucifero sprawi, że rura wydechowa zmięknie nawet Aventadorowi.
W przypadku wyścigu na wierzchołek Pikes Peak największe emocje wzbudzają pojazdy klasy Unlimited, ale z roku na rok wzrasta również znaczenie samochodów z napędem elektrycznym. Na aktualnej liście startowej jest już siedem zgłoszeń aut elektrycznych, w tym dwa fabryczne zespołu Mistubishi, który wystartuje trzeci raz z rzędu.
Po zmianach opakowania i zawartości serii A7 oraz 450-konnego S7, które przedstawiono w minionym miesiącu, przyszła pora na najmocniejsze w tej rodzinie RS7 Sportback. Pięciodrzwiowa limuzyna o profilu coupe ma teraz między innymi nowe reflektory oraz bogatsze wyposażenie w zakresie systemów multimedialnych i informacyjnych.
Volkswagen jako kolejna, niemiecka marka ujawnił swój projekt, stworzony na potrzeby gry samochodowej Gran Turismo 6. Sportowy pojazd o nazwie GTI Roadster, którym można będzie ścigać się w wirtualnym świecie przedstawiono w poniedziałek. Trzy dni później okazało się, że... samochód zbudowano również w rzeczywistości!
Asymetryczny Veloster nie zdołał podbić rynku i zmusić konkurencji do podjęcia podobnych eksperymentów, ale Hyundai wcale nie myśli się poddawać. A wręcz przeciwnie. Najnowszy pomysł koreańskiego producenta na swoje brzydkie kaczątko to... odsłonięta bez zbędnego rozgłosu wersja z silnikiem umieszczonym centralnie.
Volkswagen Golf ma już na karku cztery dekady, a kultowa, usportowiona wersja GTI liczy sobie tylko o dwa lata mniej. Do majstrowania przy GTI w aktualnym wydaniu oczywiście każda wymówka jest dobra, ale poparcie działań taką okrągłą rocznicą jest jeszcze lepsze. Tak przynajmniej twierdzi marka i jej kilkunastu praktykantów.
W minioną niedzielę miał miejsce już 98 wyścig Indianapolis 500, zaliczany do trzech, najbardziej prestiżowych wyścigów samochodowych na świecie. Obok współczesnych bolidów, maszyn Dallary z silnikami Hondy lub Chevroleta, na tor wyjechały paradnie pojazdy zabytkowe. Wśród nich było Maserati, którym wygrano Indy 500 dokładnie 75 lat temu.