Jedną z marek, która pierwsza przyjdzie na myśl w temacie hybryd będzie Toyota. Japończycy zdominowali ten segment wśród aut seryjnych, a na torze walczą o najbardziej prestiżowe wygrane prototypem TS030. Oba te światy dzieliła dotychczas wielka przepaść. Zbliża je do siebie koncept Yaris Hybrid-R.
Tak, jak w przyrodzie, tak samo w brytyjskim przemyśle samochodowym nic nie ginie. Byłe szefostwo Caterhama i Lotusa połączyło wspólne siły i pasje i powołało do życia zupełnie nową markę Zenos. Celem firmy będzie oczywiście produkcja lekkich samochodów sportowych. Inaczej przecież być nie mogło!
McLaren P1 zmierza wielkimi krokami ku produkcji seryjnej, ale zanim do tego dojdzie maszynę czeka jeszcze kilka tygodni ostatnich testów. Podczas prób przeprowadzanych latem skupiono się na ekstremalnych temperaturach, co zaowocowało pierwszymi zdjęciami niezamaskowanego auta bliskiego seryjnemu w ruchu.
Wyścigowy prototyp Porsche, który w czerwcu stawiał pierwsze kroki na torze testowym w Weissach, opuścił rodzinne gniazdo. Maszyna testowana jest teraz na torach całego świata, a zastosowane w niej rozwiązania ulegają ciągłej ewolucji i udoskonalaniu. Zmniejsza się także liczba wolnych miejsc za kierownicą.
Od premiery GTA V na konsole dzieli nas już tylko kilkanaście dni. W grze jak zwykle nie będzie prawdziwych modeli i marek samochodów... z małym wyjątkiem. Amerykanie przenieśli jeden z najbardziej rozpoznawalnych pojazdów serii z postaci cyfrowej do rzeczywistości. Mowa o sportowym Banshee.
Prawie trzydzieści lat temu Audi wprowadziło na rynek kwadratowe coupe Sport Quattro, które z napędem na wszystkie koła i mocą 306 koni mechanicznych mogło walczyć z super samochodami tamtego okresu. Od kilku lat powstają przymiarki do powtórzenia tego wyczynu. Oto kolejna, koncept Sport Quattro.
Bentley uznał, że jego klientom, poszukującym Continentali GT z widlastą ósemką pod maską, przyda się większa zachęta. Dla tych, których nie przekonują do końca wersje bazowe przygotowano coupe i kabriolet oznaczone literą S. Niektórzy twierdzą, że już na sam ich widok portfele same się otwierają.
Jeszcze kilka lat temu jedynym Porsche z silnikiem wysokoprężnym był rolniczy ciągnik z lat pięćdziesiątych. Dziś diesle w samochodach niemieckiej marki nie są niczym niezwykłym i z roku na rok robią dla siebie coraz więcej miejsca. Tej jesieni swojego będzie najbardziej domagać się wzmocniona Panamera.
Mamy już wrzesień, ale puchar FIA World Endurance Championship dopiero w miniony weekend osiągnął półmetek. Czwartą z ośmiu eliminacji był 6-godzinny wyścig na torze Autodromo Jose Carlos Pace, znanym także jako Interlagos w Sao Paulo w Brazylii. Ameryka Południowa nie dla wszystkich okazała się szczęśliwa.
Entuzjaści Aston Martina z pewnością pamiętają, że pod koniec lat siedemdziesiątych marka zdobyła się na odwagę budowy pierwszego w swojej historii auta drogowego z silnikiem umieszczonym centralnie. Odwaga skończyła się jednak tylko na prototypie, a kolejnej konstrukcji tego typu nie było w ogóle.