Oddział McLaren Special Operations, którego najbardziej imponującym dziełem było dotychczas coupe X-1, skupia się obecnie przede wszystkim na spełnieniu zachcianek właścicieli kosmicznego P1. A w kolejce czeka już nowy 650S, który chyba na dobre wyparł MP4-12C. Możliwości MSO w tym temacie prezentuje specjalnie przygotowany koncept.
TT zaczynało w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych jako niewielkie coupe o długości tylko 404 centymetrów i doczekało się do dnia dzisiejszego trzech generacji. Auto przez cały ten czas zachowało swoją unikalną tożsamość, która wydaje się teraz zagrożona. Dlaczego? Odpowiedzią jest koncept kompaktowego SUV'a o nazwie TT Offroad.
Oferta modeli BMW, oznaczonych kolejnymi cyframi, rozpościera się obecnie od kompaktu serii 1 po limuzynę serii 7 i hybrydowe, sportowe coupe i8. Tym samym do wypełnienia pozostała już tylko szufladka z cyfrą 9. Ale czy do tego dojdzie? Koncept Vision Future Luxury daje do zrozumienia, że bawarska machina już ruszyła w tym kierunku.
Wygląda na to, że BMW X6 doczeka się wkrótce pełnoprawnego konkurenta, który nie będzie ustępował mu na krok ani formą ani treścią. Do dużego, luksusowego modelu, łączącego w sobie SUV'a i coupe przymierza się bowiem Mercedes-Benz. Koncern ze Stuttgartu swoje zamiary objawia wizją Concept Coupe SUV.
Volkswagen Golf w siódmej generacji osiągnął pułap trzystu koni mechanicznych, który oferowany jest zwykłym zjadaczom chleba w formacie napędzanego na obie osie Golfa R. Dla wielu to gruba przesada, zwłaszcza, że podstawowy Golf dysponuje skromnymi 85 KM, ale nie dla producenta. Oto kolejny etap pogoni za mocą: Golf R 400.
Niedawno poznaliśmy zupełnie nową generację Forda Mustanga, w ubiegłym roku odświeżono Chevroleta Camaro i wprowadzono wyspecjalizowane wydanie Z/28, a teraz czas na Challengera. Odmłodzone, muskularne coupe spod znaku Dodge'a debiutuje od razu w kilku wariantach, w tym nowych wydaniach pod szyldem Scat Pack.
Dodge, który obchodzi aktualnie stulecie działalności, chwali się, że jako jedyny producent na świecie ma w swojej ofercie 4-drzwiowego muscle cara. Muscle cara, który przeszedł właśnie poważną operację odmładzającą, przygotowującą go do wejścia w nowy rocznik modelowy. O którym samochodzie mowa? Oczywiście o sedanie Charger.
W miniony weekend po raz pierwszy starły się trzy wielkie marki, które będą walczyć w tym roku o wygraną w prestiżowym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans i puchar serii World Endurance Championship: Audi, Toyota oraz Porsche. Każda z nich wytoczyła na tor po dwa hybrydowe prototypy, które dały odpowiedź na kilka kluczowych pytań.
Wielkanocny weekend zdominowały wyścigi samochodowe: od eliminacji mistrzostw samochodów GT, poprzez pierwsze starcie prototypów na długim dystansie po Formułę 1, której czwartą eliminacją w tym roku było Grand Prix Chin. Od 2004 roku najwięcej razy wygrało tu Ferrari, którego forma w obecnym sezonie na razie nie zachwyca.
Najpopularniejszy roadster świata, czyli Mazda znana na naszym rynku pod oznaczeniem MX-5, obchodzi w tym roku ćwierćwiecze swojego istnienia. Okazja ta skłoniła oczywiście Japończyków do przygotowania specjalnej serii rocznicowej, obok której ujawniono także podwozie zupełnie nowej generacji, powstającej we współpracy z Fiatem.