Dziś po południu na ulice Le Mans wyjechało zupełnie nowe Audi R18 E-Tron Quattro. We Francji pojazd, który wcześniej znaliśmy tylko w czerni nagich włókien węglowych, pokazał się po raz pierwszy w służbowych barwach. Za jego sterami na czas pokazowego przejazdu zasiadł sam Tom Kristensen, 9-krotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Japońskie Dome z myślą o tegorocznych, długodystansowych mistrzostwach świata połączyło siły z działającym od 2007 roku, brytyjskim Strakka Racing. Wspólnym dziełek obu zespołów będzie jest prototyp S103 klasy LMP2, który po miesiącach projektowania, symulacji i budowy wyjechał dzisiaj na pierwsze testy w terenie.
Włoskie StudioTorino już w czerwcu ubiegłego roku dało sygnał, że poczuwa się do obowiązku zmodyfikowania Porsche Caymana drugiej generacji. Prace nad pojazdem trwały kilka miesięcy, a ukończone coupe przedstawiono światu po raz pierwszy w tym tygodniu. Teraz nie wypada mówić o Caymanie, ale o Moncenisio.
Cayman, który debiutował w roku 2005, już dawno wyrobił sobie własną markę i udowodnił, że jest pełnoprawnym autem sportowym, które nie ustępuje 911. W tym roku wzbije się jeszcze wyżej: dołączy do rodziny spod znaku GTS, czyli Gran Turismo Sport. Oznacza to, że będzie jeszcze mocniejszy, jeszcze zwinniejszy i jeszcze szybszy.
Gama modeli Porsche spod znaku Gran Turismo Sport, której korzenie sięgają coupe 904 Carrera GTS z lat sześćdziesiątych, powiększyła się o najmniejszego w obecnej ofercie marki roadstera. Zupełnie nowy Boxster GTS podnosi poprzeczkę do poziomu obcego dotychczas Boxsterowi i zbliża go jeszcze bardziej do 911 Cabrio.
AMG zwykle nie spieszy się z pokazaniem swoich interpretacji modeli spod znaku trójramiennej gwiazdy, ale najnowsza klasa S w nadwoziu coupe do zwykłych przypadków nie należy. Niemiecki krążownik ujawniono zaledwie pięć tygodniu temu, a już teraz możemy podziwiać go w jeszcze bardziej uzbrojonym wydaniu 63 AMG.
Za nami pierwszy wyścig Formuły 1 po drastycznych zmianach w przepisach, które pożegnały wolnossące V8 i przywitały doładowane jednostki V6 z jeszcze bardziej skomplikowanymi systemami odzyskiwania energii. Skomplikowanymi na tyle, że niektórzy eksperci wróżyli, iż za pierwszym razem mety nie osiągnie więcej, niż połowa zawodników. A jak było naprawdę?
Francuskie Onroak Automotive przygotowało pierwszy w swojej historii samochód wyścigowy, który powstał w całości wewnątrz firmy. W ostatnich latach zespół zajmował się między innymi prototypem klasy LMP2, który startował pod marką Morgan. W tym roku dołączy do niego maszyna marki Ligier, która kilka dni temu pokonała pierwsze kilometry.
Nikt nie jest pewny jak do tego doszło, ale w wielkiej rodzinie Volkswagena mamy obecnie rasowego hot-hatcha, któremu do zawstydzenia Golfa GTI nie brakuje praktycznie niczego. Golf R oczywiście wyrównuje rachunek, ale fakty mówią same za siebie: Leon Cupra jest mocniejszy od GTI i objeżdża Nordschleife z rekordowym czasem.
Tajemnicze Q50 Eau Rouge, które Infiniti pokazało nam w połowie stycznia, w dalszym ciągu podgrzewa atmosferę oczekiwania na limuzynę marki o sportowym zacięciu. W styczniu na wystawie w Detroit wystarczył do tego sam wygląd i obietnice mocy ponad 500 KM. W tym miesiącu z okazji wystawy w Genewie ujawniono cały pakiet.