W tym roku po raz trzeci w wyścigach Formuły 1 pojawią się bolidy Caterhama. W minionym sezonie zespół zajął w tabeli konstruktorów ostatnie, jedenaste miejsce z zerowym dorobkiem punktowym. W tym tygodniu pokazał swój nowy bolid o oznaczeniu CT04, który zadebiutował podczas testów na torze Jerez.
Red Bull opanował do perfekcji zasady Formuły 1 z wolnossącymi, widlastymi ósemkami w roli głównej. Zasady, które całkowicie zmieniono z końcem sezonu 2013. Oznacza to, że po raz pierwszy od pięciu lat nikt nie może przewidzieć przyszłości i na najwyższych stopniach Grand Prix może wiele sie zmienić.
Ubiegły rok był najbardziej udanym w 4-letniej karierze zespołu Mercedes AMG Petronas w Formule 1. Bolidy ekipy dziewięć razy stawiały na podium i wygrały trzy wyścigi, co pozwoliło na zdobycie drugiego miejsca w klasyfikacji konstruktorów. Czy nowa, pokazana dziś maszyna pozwoli utrzymać świetną formę?
Zespół Force India obecny jest w Formule 1 od sześciu lat, w ciągu których tylko raz udało mu się wspiąć na podium, na drugie miejsce w Grand Prix Belgii w 2009 roku po zdobyciu jedynego pole position. W ubiegłym roku zespół zajął szóste miejsce w tabeli konstruktorów. Dziś ujawnił swój nowy bolid.
Sauber po rozstaniu się z BMW i przejściu na silniki Ferrari nie odnalazł jeszcze dawnej formy. Zespół w ciągu ostatnich czterech lat w Formule 1 tylko cztery razy stawał na podium i nie wygrał ani jednego wyścigu. W tym roku wchodzą w życie zupełnie nowe regulacje i wszystko to może się zmienić.
Dumą Włoch, jeśli chodzi o Formułę 1, jest oczywiście Ferrari, ale to nie jedyny zespół z bazą na Półwyspie Apenińskim. Swoją siedzibę ma tutaj także Toro Rosso, które debiutowało w 2006 roku, zakończonym zdobyczą w wysokości jednego punktu. To tu swój pierwszy wyścig wygrał niejaki Sebastian Vettel.
Muzeum Porsche obchodzi w tym miesiącu piątą rocznicę otwarcia. Z tej okazji przed obiektywami aparatów fotograficznych i kamer z całego świata stanie pierwszy samochód zbudowany przez Ferdinanda Porsche, otwierający część wystawy pod tytułem "Prolog". Wyjątkowy automobil został zbudowany 116 lat temu.
Wiemy już jaki silnik spalinowy znajdzie się na pokładzie eksperymentalnego prototypu Nissana, który wystartuje w tym roku w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Japończycy z nową jednostką mogą zrobić równie wiele zamieszania, co z samym samochodem według koncepcji DeltaWing... lub ponieść dotkliwą porażkę.
Ferrari było w minionym roku trzecią siłą w Formule 1. Alonso wygrał dla włoskiej marki dwa wyścigi, a jej bolidy stawały na podium jeszcze osiem innych razy. W tym roku ekipa mierzy w oba tytuły z najsilniejszym składem od lat oraz nowym bolidem, dla którego nazwę wyłoniono w internetowej ankiecie.
Oczekiwanie na zupełnie nowe bolidy Formuły 1 w ostatnich dniach podsyciło kilka drużyn, które opublikowało premierowe wizualizacje swoich maszyn, ale to McLaren jako pierwszy pokazał swoje dzieło na żywo w całej okazałości. Razem z modelem MP4-29 ekipa ma nadzieję wymazać wspomnienia ubiegłego sezonu.