Alfa Romeo Giulietta obchodzi w tym roku swoje sześćdziesiąte urodziny, ale tak naprawdę współczesna Giulietta nie ma z pierwszymi autami o tej samej nazwie prawie nic wspólnego. Oryginały z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych zasłynęły przede wszystkim jako sportowe i wyścigowe coupe. Ich geny przemycono do odświeżonej QV.
Przygoda Mansory z Aventadorem rozpoczęła się dość niewinnie dokładnie dwa lata temu. Tuner jako pierwszy pokazał kompletny pakiet modyfikacji dla tego Lamborghini, od nadwozia, poprzez wnętrze, podwozie aż po silnik, którego moc wzrosła do 754 KM. Później dołożono dwie turbiny i osiągnięto koni 1250. Teraz posunięto się jeszcze dalej!
Zapowiadane od kilku lat sportowe coupe AF8 marki Arash staje się faktem. To już czwarty model w liczącej kilkanaście lat historii firmy, której przewodzi Arash Farboud, ale pierwszy, który ma wejść do produkcji pod jej skrzydłami. Sztuka ta nie udała się z prototypami GT i AF10, ani z małym coupe GTS, które jako G60 oferuje Ginetta.
Christian von Koenigsegg miał 22 lata gdy zakładał firmę z myślą o produkcji własnego auta marzeń. W ciągu dwudziestu kolejnych lat Szwed wspiął się na sam szczyt producentów najszybszych i najmocniejszych pojazdów na świecie. Jego najnowsze dzieło nie jest "super" ani "hiper". Agera One:1 to pierwszy samochód, o którym można mówić "mega".
Volvo idzie za ciosem i prezentuje trzeci i ostatni koncept, zwiastujący kierunek przyszłych samochodów marki. Tym razem firma poszła w klasę kombi, w której od dekad czuje się doskonale. Ale koncept Estate to nie zwykłe kombi. Samochód ma tylko jedną parę drzwi, a jego kabina skrywa przyszłe centrum dowodzenia właścicieli Volvo.
Abt zabiera się po raz kolejny za 560-konne Audi RS6 Avant. Poprzednie kontakty tunera z tym modelem zaowocowały pakietami, w ramach których zwiększano moc silnika do 666 lub 700 koni mechanicznych. Najnowsza propozycja to zestaw jeszcze bardziej kompleksowych modyfikacji, który zamknięto pod nazwą RS6-R. R oznacza tu "wyścigowy".
Zeszłoroczna operacja Brabusa, podczas której klasę S 63 AMG przekształcono w 850-konne biuro na czterech kołach może wydawać się całkiem sensowna. Ale taką limuzyną nie zajedziemy wszędzie. Tuner doskonale zdawał sobie sprawę z ograniczeń swojego dzieła, co nadrabia tegoroczną premierą klasy G 65 AMG w wydaniu 800 iBusiness.
Skoda od dłuższego już czasu "psuje" swoją poczciwość usportowionymi modelami ze znaczkiem RS oraz luksusowymi wersjami pod szyldem Laurin & Klement. I wszystko wskazuje na to, że marka w dalszym ciągu zamierza ewoluować w kierunkach, które dotychczas nie były z nią kojarzone. Dowody? Wystarczy najnowszy koncept, VisionC.
Trzynaście lat temu Opel popełnił Astrę XTreme, szalony koncept na bazie ścigacza serii DTM z 444-konną, widlastą ósemką i unoszonymi do góry drzwiami. W tym roku zobaczymy kolejną Astrę w ekstremalnym wydaniu, ale oswojoną do tego stopnia, że będzie można ją wypuścić między ludzi. Trzeba tylko rozwiać ostatnie wątpliwości.
Gwiazdą stoiska Lamborghini na zbliżającej się wielkimi krokami wystawie w Genewie będzie zupełnie nowe coupe Huracan, czyli 610-konny następca Gallardo. Ale nie będzie to jedyna nowość włoskiej marki. Druga premiera będzie związana z odświeżonym programem indywidualizacji Ad Personam na przykładzie otwartego Aventadora.