F-Type z otwartym nadwoziem zyskał już sympatię całych rzeszy miłośników czterech kółek, ale w ich sercach musi znaleźć się dla Jaguara jeszcze drugie tyle miłości. Dlaczego? W tym tygodniu zadebiutował F-Type w nadwoziu coupe. Podobno telefony u dealerów brytyjskiej marki nie przestają dzwonić.
Najmłodsze pokolenie ze zrozumieniem nafaszerowanego elektroniką coupe GT-R nie powinno mieć żadnych trudności, ale na taki samochód będą mogli pozwolić sobie tylko nieliczni. Nissan tego problemu jeszcze nie rozwiązał, ale jest na bardzo dobrej drodze, czego najlepszym dowodem są dwa koncepty IDx.
Oddział Renault Sport Technologies ma pełne ręcę roboty. Placówka nie tylko majstruje przy drogowych autach marki, ale także przykłada się do bolidu Formuły E, która startuje w przyszłym roku i poszerza własną ofertę samochodów wyczynowych. Najnowszy z nich to kolejne wcielenie rajdowego Clio R3.
Ken Okuyama, który ponad pięć lat temu pokazał w Genewie autorskiego spidera 7 oraz coupe 8, wraca do projektowania samochodów. Tym razem renomowany, japoński stylista proponuje coupe Kode9, łączące geny małych, sportowych autek z Japonii z podobnymi pojazdami, z których od dziesięcioleci słyną Włosi.
Honda szykuje się do wprowadzenia na rynek japoński i amerykański kolejnego samochodu z ogniwami paliwowymi, odnośnie których już od ponad dekady ma coraz poważniejsze zamiary. Zwiastunem tego, co nadejdzie jest koncept FCEV. Futurystyczne auto można podziwiać na salonie samochodowym w Los Angeles.
Viper chce się wszystkim podobać, ale nie chce oddać się we wszystkich ręce. Tak jest w każdym razie w najnowszej, ściśle limitowanej wersji specjalnej modelu, który w ubiegłym roku odrodził się pod marką SRT. Na widok wydania Anodized Carbon Special Edition oko z pewnością niejednemu zbieleje.
Prawie dwa miesiące temu Arrinera informowała o pierwszych testach jeżdżącej ramy modelu Hussarya. Polska firma była wówczas bardzo oszczędna w słowa, zachowując większość najważniejszych szczegółów dla siebie. Teraz zdradza znacznie więcej, między innymi to, że w próbach brał udział we własnej osobie Lee Noble.
Porsche popełniło pierwszego w swojej historii, kompaktowego SUV'a, który zadebiutował równocześnie na salonach samochodowych w Los Angeles i Tokio. Zapowiadany od kilku lat model imieniem Macan zamierza powtórzyć sukces większego Cayenne, od którego czerpie najlepsze wzorce. Nie widzimy przeciwwskazań.
W zbliżającym się roku 2014 przypadnie setna rocznica rozpoczęcia produkcji samochodów przez braci Dodge, Johna i Horacego. Produkcji, która z przeszło 45 tysiącami sprzedanych aut okazała się najlepszym debiutem tamtych czasów. Z tej okazji Amerykanie przygotowali specjalną edycję coupe Challenger.
W przyszłym roku minie dokładnie sto lat od kiedy bracia Dodge wprowadzili na amerykańską ziemię własny samochód. Ich dzieło stało się przebojem, znajdując ponad 45 tysięcy nabywców. W tamtym czasie nikt nie mógł pochwalić się lepszym debiutem. Okrągłe urodziny marki uświetni limitowany Charger.