Od kilku tygodni McLarenem P1 mogą cieszyć się pierwsi właściciele, którzy już myślą o odejściu od fabrycznej konfiguracji. Pierwszym tunerem, u którego wylądowało angielskie, hybrydowe super auto jest Gemballa. Zakład znany przede wszystkim z modyfikacji modeli Porsche skupił się wyłącznie na kołach.
O zupełnie nowym projekcie Jamesa Glickenhausa, właściciela Ferrari P/4 i jej torowej siostry, po raz pierwszy usłyszeliśmy w marcu. Auto, którego oznaczenie z początkowego P33 zmieniono na 003, po miesiącach planowania jest prawie gotowe, ale tylko na papierze. Jego budowa rusza za kilka tygodni.
Od stycznia Lamborghini rozpoczyna prywatne pokazy następcy Gallardo, które w liczbie co najmniej 130 widzeń przetoczą się niczym huragan przez ponad 60 miast całej kuli ziemskiej. Nowy rozdział w historii marki, super coupe o nazwie Huracan LP610-4, możemy podziwiać na pierwszych zdjęciach już teraz.
W przyszłym roku Citroen będzie walczył o odzyskanie prowadzenia w rajdach WRC i wygrane w wyścigach WTCC, którym towarzyszyć będą nowe auta drogowe. Pierwszym takim autem w kolejce, po pokazie konceptu na Festiwalu Prędkości w Goodwood i wrześniowej wystawie we Frankfurcie, jest DS3 Cabrio Racing.
W ostatnich latach prób zbudowania kanadyjskiego, sportowego auta z najwyższej półki było kilka. Niestety wysiłki marek typu Locus czy De Macross zakończyły się póki co na pojedynczych egzemplarzach. Teraz swojego szczęścia chce spróbować Dubuc SuperLightCar, które ma do tematu nieco inne podejście.
W życiu wielu zakładów, które specjalizują się w produkcji części i podzespołów samochodowych przychodzi w końcu moment, w którym decydują się na budowę auta własnego pomysłu. Taki właśnie kierunek obrało japońskie Ikeya Formula, które przedstawiło niedawno sportową maszynę o oznaczeniu IF-02RDS.
W przyszłym roku nie tylko znacząco zmienią się reguły obowiązujące prototypy klasy LMP1, ale także przepisy dotyczące mniejszych prototypów. Mowa o grupie CN oraz zupełnie nowej LMP3, która dopiero będzie sprecyzowana. W ich zakresie znajdzie się między innymi nowe auto od francuskiego Pescarolo.
Sobotnia noc mistrzów w siedzibie Porsche w Weissach przyniosła garść nowych informacji. Nie zabrakło potwierdzenia, że obecna działalność firmy wiąże się z największymi inwestycjami w sporty samochodowe w jej historii, a najważniejszym celem na rok 2014 jest wygrana w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Od pojawienia się legendarnego 250 GTO, którego najcenniejsze egzemplarze co roku biją cenowe rekordy sprzedaży, minęło już pięć dekad. Model Ferrari, który w tym czasie urósł do rangi świętości, nie doczekał się jednak specjalnych honorów... pomijając ekrany komputerów. Oto koncept CascoRosso.
Po dziesięciu latach od wygranej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i trzynastu miesiącach od prezentacji wyścigowego konceptu na bazie Continentala GT na tor powrócił Bentley. Angielska marka uwolniła drzemiący potencjał podczas 12-godzinnego wyścigu na torze Yas Marina w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.