Aktualności
24.07.2014

Porsche Cayenne Pięć przemian

Ostrzejsze linie, jeszcze lepsze osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa oraz poszerzony zakres wyposażenia instalowanego w standardzie. Wszystko to znajdziemy w ujawnionym właśnie, odmłodzonym Porsche Cayenne drugiej generacji. Samochód wejdzie na rynek cztery i pół roku po debiucie serii, którą już wkrótce będzie można nazywać "starą".

Pierwsza generacja Cayenne, którą wprowadzono w 2002 roku sprzedała się w ponad 276 tysiącach egzemplarzy. Druga, którą rozprowadza się od roku 2010 rozeszła się już w blisko 303 tysiącach sztuk. W odświeżonym wydaniu styliści Porsche zapewnili jej wyraźniej zarysowany przód z nowymi lampami, kosmetycznie zmieniony tył z klapą bagażnika i końcówkami wydechu, a także linię boczną. W środku pojawiła się nowa kierownica, wzorowana na tej z 918 Spydera. Nowa jest także kanapa dla pasażerów z tyłu.

Porsche Cayenne S E-Hybrid

Caynne korzystać będzie teraz z udoskonalonej funkcji "dryfowania" oraz automatycznego systemu "auto start-stop plus". Po raz pierwszy w tym modelu pojawią się również elementy aktywne aerodynamicznie: klapki, poprawiające równocześnie chłodzenie. Oferta obejmie pięć wariantów silnikowych: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel, oraz światową premierę w postaci Cayenne S E-Hybrid. Po modelach 918 Spyder i Panamera S E-Hybrid będzie to już trzecia hybryda typu plug-in w ofercie niemieckiej marki.

Porsche Cayenne S

Cayenne S E-Hybrid będzie korzystać z 3-litrowego, turbodoładowanego V6 o mocy 333 KM oraz silnika elektrycznego o mocy 95 KM. Maksymalne możliwości układu napędowego sięgną 416 koni mechanicznych oraz 590 niutonometrów, co pozwoli na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie 5,9 sekund i rozwinięcie prędkości 243 km/h. Silnik elektryczny będzie zasilany poprzez paczkę litowo-jonowych baterii, które w zależności od warunków zapewnią zasięg od 18 do 36 kilometrów i prędkość do 125 km/h bez uruchamiania jednostki benzynowej. Średnie zużycie paliwa: 3,4 l/100km.

Porsche Cayenne Turbo

Pod maską Cayenne S pojawi się nowa, widlasta szóstka z podwójnym doładowaniem o pojemności 3,6 litrów. Z silnika wyciśnięto 420 KM i 550 Nm - o 20 KM i 50 Nm więcej, niż w przypadku jego poprzednika, wolnossącego V8 o pojemności 4,8 litrów. Z pakietem Sport Chrono i 8-stopniową przekładnią auto będzie rozpędzać się do setki w czasie 5,5 sekund. Cayenne Diesel obstanie przy 3-litrowym V6 o mocy 262 KM i momencie 580 Nm, a Cayenne S Diesel przy 4,2-litrowym V8 o mocy 385 KM i momencie aż 850 Nm, z którymi przekroczenie 100 km/h będzie kwestią tylko 5,3 sekund (z pakietem Sport Chrono).

Porsche Cayenne S E-Hybrid

Najmocniejsze w ofercie Cayenne Turbo zasilane będzie podwójnie doładowanym silnikiem V8 o mocy 520 KM i momencie 750 Nm. Maszyna na rozwinięcie 100 km/h będzie w najlepszym wypadku tracić 4,4 sekundy, jej prędkość maksymalna sięgnie 279 km/h. Odmłodzone Cayenne trafi na rynek w październiku. Na terenie Niemiec ceny, wliczając podatek VAT, będą kształtować się w przedziale od 66,3 tysięcy euro za Cayenne Diesel, poprzez 104,2 tysiące za hybrydę do 128,4 tysięcy euro za Cayenne Turbo (obecnie to przedział 275-530 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij