Niemieckie Geiger Cars od przeszło dwóch lat oferuje modyfikacje dla całej linii współczesnych pony car'ów, począwszy od Forda Mustanga, poprzez Dodge'a Challendera i kończąc na Chevrolecie Camaro. Jedna z najnowszych propozycji tunera to kolejny zestaw dla Camaro w specyfikacji Super Sport, ponad którą stoi tylko blisko 560-konne Camaro ZL1.
Trzecia generacja Jaguara XK, najszybszego i najmocniejszego modelu w obecnej ofercie brytyjskiej marki, doczekała się odejmujących jej kilka lat poprawek stylistycznych. Sportowa maszyna, obok limuzyny serii XF po podobnych kuracjach, debiutuje na trwającym jeszcze do niedzieli salonie samochodowym w Nowym Jorku.
W ubiegłym tygodniu obok Chryslera serii 300 w najmocniejszym w swojej historii wydaniu SRT8 zadebiutował również Grand Cherokee wyposażony w ten sam silnik, zupełnie nowe, 6,4-litowe V8 o półkulistych komorach spalania - HEMI. Debiutujący, wyczynowy SUV jest najszybszym samochodem, jaki kiedykolwiek pojawił się w ofercie marki Jeep.
Amerykańskie Roush Performance przygotowało nowy zestaw modyfikacji dla 5-litrowego Mustanga. Tuner zajął się stroną wizualną pojazdu, oferując szeroką paletę kolorów i grafik, oraz oczywiście stroną techniczną, dodając do silnika sprężarkę, zwiększającą moc o blisko jedną trzecią i potęgując wrażenia z prowadzenia coupe i kabrioletu.
Z Fiatem 500 zrobiono już wiele, ale jeszcze nie wszystko, a tunerom pomysłów nigdy nie brakuje. Jedna z ostatnich produkcji to dzieło włoskiego zakładu Azmon, który powołał do życia nową markę, Lucarelli-Monza, stacjonującą w fabryce w Monzie. Jej pierwsze dzieło to szalona "Pięćsetka" z... silnikiem umieszczonym centralnie!
Jeśli nowa Lancia Thema, czyli klon Chryslera 300, kogoś dobitnie wzburzyła, to powinien przygotować się na kolejną próbkę wytrzymałości - nowe dzieło działającego od 1919 roku studia Zagato. Z zewnątrz to kolejna, zjawiskowa Alfa Romeo z serii Tubolare Zagato. Pod spodem to... nie, nie 8C Competizione. To Dodge Viper!
Żywot 911 serii 997 dobiega końca, ale ciągle dobiec do mety nie może. Wszystko dzięki mnożącym się, kolejnym wersjom i seriom limitowanym. Oto kolejna z nich - limitowana edycja wyczynowego 911 GT3, czerpiąca pełnymi garściami ze zdobyczy modelu z torów wyścigowych i niosąca w sobie największy silnik w jego historii.
W styczniu ubiegłego roku holenderskie Donkervoort Automobielen świętowało zwycięstwo w klasie GT4 w 24-godzinnym wyścigu na Dubai Autodrome w Dubaju, osiągnięte dzięki wyścigowemu modelowi D8. W tym roku firma przypomniała o swoim sukcesie na wystawie AutoRAI w Amsterdamie specjalną edycją cywilnego D8, którą oznaczono prostym, ale wymownym "24H".
Niemieckie SpeedArt Automobildesign, działające z powodzeniem od 1999 roku, zapowiadało jeszcze w lutym rozprawienie się z najnowszą generacją 500-konnego Porsche Cayenne Turbo. Tuner jest już w połowie drogi, czyli momencie, w którym może pokazać zestaw pierwszego poziomu. Oto Titan Evo-XL 600.
Na torach F1 możemy podziwiać w tym roku dwa bolidy firmowane marką Lotus: pierwszy malezyjskiego Team Lotus, drugi Lotus Renault GP, wykupionego przez brytyjski koncern założony przez Colina Chapmana. Teraz sytuacja stała się jeszcze bardziej zagmatwana - Team Lotus Enterprise zakupiło Caterham Cars, które na licencji Lotusa kontynuuje od 1973 roku produkcję słynnego roadstera 7.