Hiszpański temperament ucieleśniają nie tylko samochody Seata, ale również pojazdy kilku mniejszych firm z Tramontaną na czele, obok których nie sposób przejść obojętnie. Od kilku lat do grona tego próbuje dołączyć również Identity Cars, znane z konceptu i1. Projekt ten ma już pięć wiosen, a firma pokazała już zupełnie nowy - grand tourera o oznaczeniu Y2.
Jeśli myślimy o sportach motorowych w USA, rządzonym seriami NASCAR, IndyCar czy wyścigami na ćwierć mili, jedną z ostatnich iskier skaczących między naszymi wysilonymi neuronami będzie zapewne ta niosąca wiedzę o rajdach samochodowych. Za wielką wodą rajdówki wielkich koncernów powstają przeważnie tylko przy specjalnych okazjach. Tak, jak najnowszy Avenger.
Niemieckie MR Car Design, trudniące się przede wszystkim tuningiem hot hatchy i coupe pokroju BMW M3 czy Volkswagena Scirocco, poszerzyło swoje kompetencje o Focusa RS drugiej generacji. Model, którego produkcja zakończyła się w ubiegłym roku, otrzymał przede wszystkim zastrzyk mocy i nowe zawieszenie.
Sedan Kizashi, pokazany po raz pierwszy w seryjnej formie w połowie 2009 roku, wciela się w rolę królika doświadczalnego. Zadanie takie oczywiście nie jest mu obce - zanim trafił do produkcji Suzuki zdążyło pokazać aż trzy odmienne koncepty pod tą samą nazwą. Najnowszy eksperyment to sportowa wersja pod tytułem Kizashi Apex.
Geely, chińska marka, która nie oszczędza na konceptach prezentujących możliwości jej przyszłych modeli, pokazuje kolejne auto o sportowym zacięciu. Po kilku wizjach różnych coupe Azjaci postawili tym razem na kabriolet, który rozwija kształty doskonale znane z innych modeli firmy. Oto kompaktowy Gleagle GS CC, jedna z premier rozpoczętego 21 kwietnia salonu Auto Shanghai.
W lokalizacjach na trzech kontynentach, w Szanghaju, Nowym Jorku oraz w Berlinie, zadebiutowała w tym tygodniu zupełnie nowa generacja "Garbusa". Modne auto, przenoszące w XXI wiek kształty legendarnego przodka, narodzonego 73 lata temu, będzie świetnym podarunkiem dla żony lub kochanki, a także w wersji Turbo propozycją dla osób szukających mocnego zrywu i prędkości maksymalnej.
Obecna generacja Micry od momentu debiutu zbiera same baty, od topornej stylistyki począwszy, poprzez jakość materiałów przebrnąwszy i na brakach w prowadzeniu zakończywszy. Nissan razem z Chińczykami wymyślili przy okazji wystawy w Szanghaju dobre usprawiedliwienie - koncept Compact Sport, który sięga tam, gdzie nie zaszła jeszcze żadna Micra.
Jaguar XF, którego pierwsze sztuki trafiły do klientów trzy lata temu oraz rok młodszy, 510-konny XFR, przeszły kurację odmładzającą. Nowości obejmują zmiany wystroju wnętrza i wyglądu nadwozia, które upodobniono do flagowego XJ oraz poprawki w układzie napędowych, zapewniające lepsze osiągi i mniejsze rachunki na stacjach benzynowych.
Anderson Germany dojrzało do momentu, w którym mogłoby zająć się Ferrari 458 Italia, jednym z najgorętszych obecnie towarów ze świata supersamochodów. Zgodnie z ostatnim trendem tuner przygotował coupe w czerni, któremu przyprawiono nowe felgi i kilka detali stylistycznych, a także dodano znaczącą liczbę koni mechanicznych, które przydadzą się na niemieckich autostradach.
Toyota FT-86, zbliżająca się wielkimi krokami do produkcji seryjnej, doczekała się wizji w amerykańskim stylu - bliźniaczego konceptu ze znaczkiem Scion. Samochód zadebiutował na otwartym dwudziestego drugiego kwietnia New York International Auto Show, na którym to w 2002 roku po raz pierwszy pokazano pojazd adresowanej do młodych odbiorców nowej marki.