Motyw przewodni ostatnich prac zespołu Anderson Germany to kolor czarny. Nie inaczej jest tym razem, ale zamiast modyfikacji kolejnego pojazdu z palety najdroższych marek świata tuner zabrał się za coś o wiele bardziej pospolitego - Forda. Model, którym się zajęto z pospolitością nie ma jednak nic wspólnego. To szalony hot hatch RS, oparty na poprzedniej generacji Focusa.
Tegoroczny konkurs elegancji we włoskiej Villa d'Este nad jeziorem Como to już historia. Główną nagrodę wśród nowości na prestiżowej wystawie zgarnął Aston Martin V12 Zagato, a w cieniu imprezy w debiucie RM Auctions w tym miejscu sprzedano kilkadziesiąt wyjątkowych klasyków. Wśród nich znalazło się sześć unikatowych prototypów Bertone, a największą cenę osiągnął tradycyjnie model Ferrari.
Najnowszy Lexus CT 200h, reklamowany jako pierwszy na świecie luksusowy kompakt z pełnym napędem hybrydowym, trafił na tor wyścigowy. Swoje racje maszyna starała się udowodnić podczas 42 wyścigu Adenauer ADAC Rundstrecken-Trophy na Nürburgringu. Z niemieckim torem wyścigowe, hybrydowe Lexusy znają się już od sześciu lat, kiedy to debiutował wyścigowy RX 400h.
Lampo i Lampo2 to dwa elektryczne roadstery pokazane przez szwajcarskie Protoscar na trzech ostatnich salonach samochodowych w Genewie. Pierwszy z nich dysponował mocą około 270 koni mechanicznych, drugi miał ich już blisko 410. Najnowsze dzieło firmy to mocarne coupe Lampo3, które miało swoją światową premierę kilka dni temu w Zurichu.
Projekt polskiego supercoupe pomysłu Veno Automotive, który anonsowano prawie dwa lata temu, jest coraz bliższy realizacji - jego pierwsza prezentacja ma odbyć się już za około trzy tygodnie. Auto firmy przemianowanej niedawno na Arrinera Automotive, wzbudzające od samego początku duże kontrowersje, ma już za sobą pierwsze testy.
Corvette jako baza dla nowych projektów, które odznaczają się przede wszystkim całkowicie zmienionym nadwoziem, ma się coraz lepiej. Po kwietniowej premierze coupe od włoskiego Soleil Motors czas na ruch Niemców. Do akcji wkracza monachijskie Endora Motors, które chce produkować muscle cara dla indywidualistów.
Formuła 1 po eliminacji w Trucji zawitała w miniony weekend z pełną siłą na starym kontynencie. Pierwszym wyścigiem w tej części sezonu, piątym w ogóle, było Grand Prix Hiszpanii na 4,66-kilometrowej pętli Circuit de Catalunya, którą kierowcy musieli pokonać 66 razy. Łączny dystans: 307,1 kilometrów. Rok temu wygrał tu Mark Webber przed Fernando Alonso. A w tym roku?
Maybach może pochwalić się obecnie wielkim coupe budowanym z pełnym poparciem przez firmę Xenatec, AMG skrzydlatym coupe SLS o tembrze kruszącym góry, a Mercedes-Benz wielkimi planami tyczącymi się samochodów elektrycznych, które celują również w spadkobiercę 300 SL. Łącząc to wszystko w całość i przenosząc się jakieś dwadzieścia lat w przyszłość otrzymamy koncepcyjny model Aria.
Model 328, który z wielkim powodzeniem budował w latach trzydziestych ubiegłego stulecia tożsamość marki BMW, świętuje w tym roku swoje 75 urodziny. Sukcesy sportowej maszyny na drogach publicznych jak i trasach wyścigów, przede wszystkim legendarnego Mille Miglia, przypomina dzisiaj koncept 328 Hommage, który na żywo można oglądać podczas konkursu elegancji Villa d'Este nad jeziorem Como.
W ubiegłym roku minęło dokładnie pięćdziesiąt lat od debiutu Aston Martina DB4 GT z nadwoziem zaprojektowanym po raz pierwszy przez włoskie studio Zagato, który powstał oryginalnie w zaledwie 19 egzemplarzach. W 1961 roku auto zadebiutowało w Goodwood w wyścigowej formie. Już w sobotę połączone siły Aston Martin i Zagato przypomną o tym fakcie kolejnym, zjawiskowym modelem!