Toyota FT-86, zbliżająca się wielkimi krokami do produkcji seryjnej, doczekała się wizji w amerykańskim stylu - bliźniaczego konceptu ze znaczkiem Scion. Samochód zadebiutował na otwartym dwudziestego drugiego kwietnia New York International Auto Show, na którym to w 2002 roku po raz pierwszy pokazano pojazd adresowanej do młodych odbiorców nowej marki.
Buick na trwającym jeszcze do czwartku salonie samochodowym w liczącym ponad 16 milionów mieszkańców Szanghaju prezentuje koncept SUV'a, noszący imię Envision. Model pokazany w największym mieście w Chinach ma podkreślać globalne aspiracje marki, międzykontynentalną współpracę i zwracać uwagę na hybrydowe układy napędowe typu PHEV.
Wielbiciele marki Porsche i przeznaczonych do codziennego użytku turbo mają w tej chwili do wyboru 530-konne 911 Turbo S, 550-konną Panamerę Turbo S oraz 500-konne Cayenne Turbo, którego ostatnia, 550-konna "eska" pojawiła się w 2008 roku. Ten brak nadrobiła właśnie opcjonalna paczka w ramach oferty Porsche Exclusive.
Wirtualnych konceptów sportowych maszyn, mogących wyjechać na ulice w niedalekiej przyszłości nigdy za wiele, a w szczególności niedzielnym popołudniem. Oto kolejny z nich. Nazywa się Incepto, przybył znad Morza Kaspijskiego szlakiem przez Włochy i prezentuje się od razu w wersji przeznaczonej do poruszania się po zwykłych drogach i w wariancie wyścigowym.
Najnowszy Chrysler serii 300, który na naszym kontynencie pojawi się ze znaczkiem Lancii i pod nazwą Thema, świętuje premierę szczytowej wersji silnikowej, oznaczonej tradycyjnie jako SRT8. Jak deklaruje producent amerykańska maszyna to najmocniejsza i najlepiej trzymająca się drogi, 4-drzwiowa limuzyna w historii marki.
Najmłodsze dziecko Rolls-Royce'a, limuzyna Ghost, dogania już wielkością swojego starszego brata, produkowanego od 2003 roku, mierzącego 5,83 metrów długości i ważącego prawie 2,5 tony Phantoma. Jak to się stało? Wszystko dzięki praktykowanemu od dawna zabiegowi powiększenia rozstawu osi, którego efekty przedstawiono premierowo Chińczykom.
Trwająca jeszcze do dwudziestego ósmego kwietnia wystawa Auto Shanghai, która w tym roku koliduje z salonem samochodowym w Nowym Jorku, to świetna okazja do światowych debiutów modeli wielkich marek, ale również pokazania się firm zupełnie nieznanych. To tej drugiej grupy należy młode, chińskie Icona Design & Engineering, które w Szanhgaju prezentuje futurystyczne GT niedalekiej przyszłości.
Klasa E w 4-drzwiowym wydaniu 63 AMG, którą w obecnej postaci znamy już od dokładnie dwóch lat, doczekała się rewolucji pod maską. Wzorem innych modeli noszących w nazwie 63 pożegnano się z 6,2-litrowym V8, którego miejsce zajęło nowe serce. Jest nim podwójnie doładowane V8 o pojemności 5,5 litrów, które od kilku miesięcy zasila już wyczynowe wersje serii C, CSL, S oraz CL.
Od kilku lat Volkswagen Caddy, poza rolą jednego z najlepiej sprzedających się samochodów dostawczych, wciela się również w mniej oczekiwaną rolę... rasowego samochodu wyścigowego. Od debiutu w 2004 roku auto zjednoczyło sobie zwarte grono zażartych miłośników, którzy będą mogli podziwiać je w obecnym sezonie w nowej odsłonie.
Pierwszy, produkcyjny egzemplarz najmocniejszej, najlżejszej i najszybszej ewolucji Audi R8 zjawił się w rękach pierwszego właściciela. R8 GT, bo o nim właśnie mowa, zostało pokazane światu w maju ubiegłego roku i odchudzone aż o 100 kilogramów w stosunku do R8 V10, na którym bazuje. Produkcja modelu jest ściśle limitowana i oczywiście już dawno całkowicie wysprzedana.