580 KM w aktualnym Audi RS6 Avant to moc mogąca z powodzeniem obsłużyć kilka mniejszych kombi, o jej użyteczności w przypadku ucieczki z 870 kilogramami haszyszu nie wspominając. Tunerzy zdążyli już jednak udowodnić, iż nie ma powodów, aby nie podnieść jej do przeszło 700 KM, a jeden z ostatnich wyczynów to zamach na pole... Bugatti Veyrona!
Trwający od 4 do 13 grudnia Los Angeles Auto Show to również coroczna okazja do zabłyśnięcia amerykańskich ośrodków stylistycznych. W tym roku motywem przewodnim LA Design Challange był młodzieżowy pojazd 2030 roku. Zwyciężył projekt Nissana.
Brytyjska marka Allard założona przez Sydney'a Allarda i działająca z sukcesami od 1936 do 1966 roku powraca do życia dzięki wysiłkom Rogera Allarda z Kanady (zbieżność nazwisk przypadkowa). Fakt ten zaznaczono zupełnie nową maszyną na trwającym jeszcze do 13 grudnia Los Angeles Auto Show.
SpeedArt, świętujące w tym roku 10 lat działalności, wystawia na kończących się jutro targach w Essen nie tylko model PS9-650 na bazie Panamery Turbo, ale również premierowe BTR-II 580. Pod oznaczeniem tym kryje się zmodyfikowane 911 Turbo.
W nadchodzących latach o pobicie naziemnego rekordu prędkości samochodu, który od przeszło dwunastu lat wisi na pułapie 1228 km/h, będą starać się ekipy aż z trzech kontynentów. Dwie pierwsze, znane już od dłuższego czasu, to North American Eagle i Bloodhound SSC. Trzecia to Aussie Invader.
Postęp technologiczny i rosnąca z każdym rokiem niepoczytalność tunerów sprawiają, iż, to co jeszcze nie tak dawno było zarezerwowane dla sportowych aut z wyższej półki staje się codziennością już w hot hatchach. Oto najnowszy przykład: Golf GTI od Wimmer RS.
Sezon 2010 będzie ostatnim rokiem produkcji Dodge'a Vipera, amerykańskiego supercoupe, które od 1992 roku dorobiło się zasłużenie statusu ikony. Pojazd swoje ostatnie tchnienia wyda na symboliczne poprawki oraz szereg edycji limitowanych.
Amerykańskie coupe GTM (na zdjęciach) produkcji Factory Five, dostępne jako zestaw do samodzielnego złożenia, posłuży już wkrótce jako baza dla kolejnego pojazdu o wybitnie sportowym charakterze i niecodziennych rozwiązaniach mechanicznych. Do jego napędu używa zostanie... turbina.
Brytyjskie Chevron Cars, mające na koncie kilkadziesiąt samochodów wyścigowych (w tym F1), z których niektóre wytwarzane są w niewiele zmienionej formie do dnia dzisiejszego, zamierza już wkrótce powrócić do rywalizacji z pojazdem godnym swoich czasów. Będzie nim coupe GR8.
Senner Tuning, skupiające sporą cześć swojej uwagi na indywidualnych potrzebach posiadaczy modeli Audi, przygotowało specjalną ofertę dla właścicieli coupe R8. Tym razem tuner oferuje dużo więcej, niż tylko dodatkowe 35 KM widniejące w jego katalogu od kilku lat.