Edo Competition po prawie czterech miesiącach przerwy (nie licząc ściśle tajnych prac nad ucywilizowaniem Ferrari FXX) powraca go gry. Najnowsza propozycja niemieckiego tunera to pakiet modyfikacji dla Porsche Cayenne GTS.
Aston Martin jest już gotowy do przyszłorocznych wyścigów długodystansowych serii GT na najniższym stopniu, w klasie GT4. Startujący w niej z powodzeniem V8 Vantage N24 przejdzie na zasłużoną emeryturę, a jego miejsce zajmie nowy V8 Vantage GT4.
Włosi rozkręcili promocję najnowszego Fiata 500 do poziomu szaleństwa, o którego konsekwencjach lepiej nawet nie myśleć. Nie przeszkadza to jednak w ciągłym podkręcaniu tempa objawiającym się edycjami specjalnymi. Najnowsza to DA 0 A 100.
W kwietniu tego roku inżynierowie 9ff dopięli swego: ich GT9 bazujący na Porsche 911 rozpędził się do imponujących 409 km/h poprawiając wynik Bugatti Veyrona. Niestety do tego czasu amerykańskie SSC Ultimate Aero TT zdołało przekroczyć 410 km/h, ale i na nie recepta jest już gotowa.
Fisker Automotive i Valmet Automotive podpisały kontrakt, na mocy którego już w przyszłym roku w Finlandii wystartuje produkcja hybrydowego grand tourera Karma. Pierwsze egzemplarze zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami trafią do klientów w ostatnim kwartale 2009, a roczna produkcja ma sięgać 15 tysięcy sztuk.
Prawdopodobnie już w przyszłym roku do puli coupe pokroju Ferrari 430 Scuderia, Lamborghini Gallardo LP560-4 czy Porsche 911 GT3 RS dołączy jeszcze jeden Włoch. Miałby nim być wyczynowy wariant Masterati GranTurismo, który w koncepcyjnej formie pokazano na tegorocznym salonie w Paryżu.
Niemiecki Brabus znany przede wszystkim z bezkompromisowego tuningu modeli Mercedesa rozszerza swoją działalność o... samochody elektryczne! Oczywiście nie byle jakie. Już 29 listopada na salonie w Essen firma zaprezentuje swój pomysł na Teslę Roadster.
Już kilka lat temu w Mercedesie doszli do wniosku, że fabryczny tuning AMG może niektórym wystarczyć. Podbierając klientów tunerom pozafabrycznym powołano wewnątrz AMG komórkę, która miała podrasowywać to, co podrasowane. Tak powstały modele serii Black. Teraz podobny trend daje się dostrzec u niezależnych firm.
Niemieckie Mansory znane z kontrowersyjnych, wizualnych przeróbek najdroższych samochodów tego świata przejęło szwajcarskiego Rinspeeda specjalizującego się, poza produkcją szalonych prototypów, w modyfikacjach samochodów Porsche. Efektem tego działania jest otwarcie oddziału w szwajcarskim Zumikon i dołączenie do oferty tuningu pełnej gamy modelowej aut ze Stuttgartu.
Przekreślony niedawno projekt R4 powraca, i to chyba na dobre! Wspólne dzieło inżynierów Audi i Porsche zwane pieszczotliwie "baby R8" miałoby pojawić się na rynku w okolicach 2011 roku, wtórując zupełnie nowym generacjom Caymana i Boxstera.