Przy okazji tegorocznego salonu samochodowego w Detroit niemiecki Volkswagen powróci do idei niewielkich aut o sportowym charakterze. Do koncepcyjnych pojazdów pokroju EcoRacer, Concept R czy Iroc dołączy w tym roku roadster BlueSport.
Publiczna premiera R8 z V10 na startującym dziś salonie w Detroit była wiadoma już od dawna. Do ostatniej chwili tajemnicą pozostawała druga gwiazda stoiska Audi. Spodziewano się 4-drzwiowej limuzyny klasy premium o profilu coupe i... oto jest - Audi Sportback.
Kanada kojarzy nam się przeważnie z lodem, śniegiem i niskimi temperaturami i nie spodziewamy się tam nadmiarów słońca, ani tym bardziej aut, których istnienie ma sens tylko latem. Zupełnie innego zdania są Clyde i Hugh Kwok - oto ich W3 Triposto.
Spokojny sen wielkiej trójcy mocarnych limuzyn, Audi S6, BMW M5 i Mercedesa E 63 AMG, został przerwany już dawno. Teraz będzie jeszcze mniej komfortowy - po Lexusie IS-F do stawki zdominowanej jeszcze niedawno przez niemieckie auta mocnym akcentem dołącza długo oczekiwany Jaguar XF-R.
Kalifornijskie Hurst Performance Vehicles świętuje swoją złotą rocznicę - 50 lat działalności. Firma znana z tuningu pojazdów rodzimej produkcji, budowy hot rodów i przygotowywania aut pod kątem wszelkiego rodzaju zawodów wypuści z tej okazji specjalną serię Dodge'a Vipera SRT10.
Projekt dwóch studentów wyższej szkoły Harvard-Westlake - coupe Formula AE napędzane elektrycznością i... wiatrem - nabiera rozpędu. Dwójka 18-latków (Rory Handel i Maxx Bricklin) zamierza ukończyć pierwszy prototyp jeszcze w tym roku.
Reynard Motorsport, jeden z najbardziej znanych producentów samochodów wyścigowych (od Formuły 1, IndyCar i Formuły 3 po Le Mans) powraca do aktywnej działalności. Firma z prawie 35-letnim stażem, która zbankrutowała przed siedmiu laty zaczyna nowy rozdział od... pierwszego w swojej historii auta drogowego.
Jeśli spodobały się wam przedsięwzięcia niemieckiego 9ff, w ramach których z Porsche 911 wyciskano po 1000 KM i więcej poniższy projekt również przypadnie wam do gustu. Oto 911 zmodyfikowane przez amerykańskie Switzer Performance Innovations z Ohio.
W Lotusie mimo drobnych poślizgów nie próżnują. W przygotowaniu jest już mocniejsza wersja pachnącej jeszcze nowością Evory oraz zupełnie nowy Esprit, który pierwotnie miał zadebiutować jeszcze w tym roku. Tak jednak nie będzie, a oba auta powinny pokazać się na rynku za jakieś dwa lata.
Już wkrótce wystartuje produkcja nowego, brytyjskiego coupe, niejakiego Zolfe Orange. Projekt, który narodził się jeszcze w 2006 roku miał wejść do produkcji już dwa lata temu, ale liczne problemy sprawiły, że plan ten nie wypalił. Teraz takiej opcji nie ma - gruntownie zmodernizowane auto jest gotowe do startu.