Wszyscy, a przynajmniej zdecydowana większość, pamiętamy wspaniałego XJ220 o profilu cygara. Auto dzierżyło w swym czasie tytuł najszybszego seryjnego samochodu świata i było najszybszym Jaguarem jaki kiedykolwiek powstał. Było, ponieważ pokonał je właśnie... najnowszy XF-R!
Brytyjskie Farbio produkujące od 2007 roku zgrabne coupe GTS dołączyło do producentów oferujących swoim klientom pojazd przeznaczony dni torowe. Na z roku na rok popularniejszych imprezach za kanałem La Manche już wkrótce pojawi się GTS S400.
Elektryczny roadster amerykańskiego Tesla Motors znalazł już przeszło 150 właścicieli, a zapisy na auto sięgają kolejnych 1,1 tysiąca osób. Już za kilka miesięcy kolejnych potencjalnych nabywców ze wzmożoną siłą kusić będzie podrasowana wersja Sport.
General Motors chciałoby wprowadzić do świata hybryd i elektrycznych wynalazków odrobinę luksusu: na trwającej właśnie wystawie w Detroit koncern prezentuje sportowego Cadillaca Converj. Model dzieli układ napędowy Voltec z niedawno pokazanym Chevy Voltem.
Po ujawnieniu wyczekiwanego z niecierpliwością modelu XF-R brytyjski Jaguar odsłania również karty dotyczące udoskonalonej wersji coupe XK i XK-R. Pojazd odświeżony wizualnie i technicznie debiutuje na otwartym dziś salonie w Detroit.
Maltańskie Racer X Design znane z mniej lub bardziej udanych body kitów i wirtualnych konceptów zbliża się do punktu, w którym wizje mogą stać się rzeczywistością. Wśród ciągle przybywających projektów pojawiło się właśnie połączenie pierwszego BMW M6 z zeszłorocznym konceptem M1 Hommage.
Chrysler zgodnie z planem wgłębia się w temat prowadzący do wypuszczenia na rynek samochodu o napędzie elektrycznym. Po ubiegłorocznych eksperymentach z trzema różnymi modelami Amerykanie skupiają się najpierw na coupe marki Dodge.
Przy okazji tegorocznego salonu samochodowego w Detroit niemiecki Volkswagen powróci do idei niewielkich aut o sportowym charakterze. Do koncepcyjnych pojazdów pokroju EcoRacer, Concept R czy Iroc dołączy w tym roku roadster BlueSport.
Publiczna premiera R8 z V10 na startującym dziś salonie w Detroit była wiadoma już od dawna. Do ostatniej chwili tajemnicą pozostawała druga gwiazda stoiska Audi. Spodziewano się 4-drzwiowej limuzyny klasy premium o profilu coupe i... oto jest - Audi Sportback.
Kanada kojarzy nam się przeważnie z lodem, śniegiem i niskimi temperaturami i nie spodziewamy się tam nadmiarów słońca, ani tym bardziej aut, których istnienie ma sens tylko latem. Zupełnie innego zdania są Clyde i Hugh Kwok - oto ich W3 Triposto.