Powraca temat poszerzenia gamy modelowej włoskiego Abartha. Firma miałaby wytwarzać już nie tylko przypakowane modele Fiata, ale również coś swojego - niewielkie coupe o nazwie... Coupe. Według najbardziej optymistycznego planu pojazd miałby ujrzeć światło dzienne już w pierwszej połowie 2010 roku.
Miłośnicy kameralnych wypraw na tory wyścigowe będą mieli od tego roku możliwość przeżycia swoistej podróży w czasie. Do nabycia tych nowych wrażeń przyczyni się inspirowana okołowojennymi samochodami wyścigowymi konstrukcja holenderskiej firmy Huet Brothers.
Mechanicy rosyjskiego Cardi dali upust swojej tęsknocie za klasycznymi automobilami rodzimej produkcji - wzięli pod młotek Porsche Cayenne Turbo poprzedniej edycji i... przerobili je na modłę komunistycznej Wołgi GAZ-21 z 1960 roku!
Na marcowej wystawie w Genewie, podobnie jak w zeszłym roku, nie powinno zabraknąć aut skupiających się na alternatywnych źródłach zasilania, w tym pojazdów elektrycznych. Jednym z najciekawszych reprezentantów tej grupy będzie z pewnością roadster firmy Protoscar.
Specjaliści niemieckiej Gemballi trzymający się jedynie modeli Porsche już dawno pokazali nam co myślą o Cayenne. Wynikiem ich wysiłków był pełen pakiet modyfikacji zatytułowany GT Aero 3 podnoszący moc silnika nawet do 750 KM. Teraz tuner przechodzi sam siebie i wypuszcza na rynek zestaw GTR Tornado.
Za oknami coraz mroźniej, ale w świecie kabrioletów temperatura nigdy nie spada i ponownie robi się coraz goręcej. Wszystko za sprawą nowego auta z zza kanału La Manche, które z miejsca staje obok najszybszych topless tego świata. Oto najnowszy Bentley Continental GTC Speed.
Rok 2009 będzie kolejnym rokiem prężnej działalności włoskiego Lamborghini. Firma ani na krok nie zamierza odstępować od obietnicy wystawiania nowych modeli na najważniejszych salonach samochodowych i już wczesną wiosną zobaczymy kolejną ewolucję Murcielago, która prawdopodobnie wyznaczy koniec żywota modelu - LP670-4 SV.
Amerykańskie Race Car Replicas znane dotychczas z replik aut wyścigowych przygotowało coś dla wszystkich, którzy nie mogą sobie pozwolić na wymarzone Ferrari, Lamborghini, Pagani czy Koenigsegga - oryginalne, lekkie coupe w zestawie do samodzielnego składania ukrywające się pod kryptonimem SL-C.
Splinter (z angielskiego "drzazga"), drewniane super coupe Joe Harmona, o którym mogliśmy usłyszeć przed przeszło rokiem ma się coraz lepiej. Projekt jest coraz bliższy ukończenia, a finał zapowiada się naprawdę imponująco.
"Cudowne" właściwości etanolu jako paliwa silnikowego nie podpadają wątpliwościom - mamy więcej mocy i emitujemy znacznie mniej szkodliwych dla środowiska spalin niż przy konsumowaniu zwykłej benzyny. A to przekłada się przede wszystkim na znacznie lepsze osiągi. Znakomitym przykładem jest tu szwedzki Koenigsegg CCXR oraz... Ford Mustang.