Już pod koniec tego miesiąca na targach w niemieckim Essen zaprezentują się wszyscy najważniejsi gracze europejskiej sceny tuningowej. Wśród nich będzie można zobaczyć mało jeszcze znane PPI, które po raz drugi wzięło się za jeden z największych hitów ostatnich lat, Audi R8.
Już w przyszłym roku wszelkim coupe pokroju Porsche 911 czy Ferrari F430 dojdzie kolejne po Nissanie GT-R, dość poważne zmartwienie rodem z Japonii. Będzie nim zupełnie nowe wcielenie Hondy NSX. Jej wygląd nadal pozostaje tajemnicą, ale coraz więcej wiadomo o jej napędzie.
Rok 2008 jest dla Porsche rokiem gruntownego przetrzebienia nowymi technologiami niemal całej linii modelowej bez prezentowania zupełnie nowego samochodu (Panamerę zobaczymy w pełni dopiero na początku przyszłego roku). Po zmianach, które dotknęły już podstawowe warianty 911 przychodzi czas na odświeżonego Caymana i Boxstera.
W zeszłym roku Lamborghini zaskoczyło wszystkich ściśle limitowanym Reventonem, w tym wywołało prawdziwą burzę koncepcyjnym Estoque. Dodatkowo Włosi wywiązują się aż w nadmiarze z obietnic prezentacji nowych modeli na ważniejszych salonach - na wystawie w Los Angeles debiutuje właśnie otwarte Gallardo LP560-4.
Cayenne z powodzeniem dogania 911 w plebiscycie na mistera popularności wśród tunerów. Do opisania ilości body kitów już wkrótce trzeba będzie używać wyrażeń znanych tylko astronomom, coraz śmielsze są również ingerencję w sferę mechaniczną. Oto najnowsza z nich.
Debiutujące w tym roku nowe Audi S4 wyrzekło się pracującego w poprzedniej generacji silnika V8 na rzecz turbodoładowanego V6 o mocy 333 koni mechanicznych. Taki sam los już w przyszłym roku spotka również odświeżone coupe ze znaczkiem S5.
Po miesiącach cedzenia teaserów ukazujących jednie detale nadwozia i wnętrza Ford odsłania w całości coupe, które w przyszłym roku będzie walczyło o klienta z Dodgem Challengerem i Chevroletem Camaro. Oto najnowszy Mustang, na deser również w wersji otwartej.
Już jutro na salonie samochodowym w Los Angeles japoński Nissan odsłoni po raz pierwszy przed szeroką publicznością swoje najnowsze, sportowe auto, coupe 370Z. Wygląd auta od kilku dni nie jest już tajemnicą, teraz wyjaśniły się ostatecznie także kwestie techniczne.
Francuskie PGO trudniące się od przeszło ćwierć wieku małoseryjną produkcją pojazdów czerpiących stylistycznie całymi garściami z Porsche 356 dołączyło do swojej aktualnej oferty już trzeci model. Obok dwóch roadsterów znalazło się właśnie kombi coupe Hemera.
Jeszcze nie cały świat może się nim cieszyć (do oficjalnego rozpoczęcia sprzedaży w Europie jeszcze daleko), a już teraz Japończycy zamierzają go odświeżyć: w sezonie 2009 najprawdopodobniej zobaczymy Nissana GT-R Series II. Będzie nieco mocniejszy, pomieści więcej paliwa i będzie się cenił jeszcze bardziej niż poprzednik.