Jaugar E-Type, jedna z największych legend i ikon światowej motoryzacji, pojawił się na rynku w 1961 roku. Jego produkcja zakończyła się na trzeciej serii w połowie lat siedemdziesiątych. Jeśli tylko nikt nie pomylił się w obliczeniach powstało łącznie 72529 egzemplarzach. Po prawie 35 latach... powstał kolejny!
Pozycję jednego z najbardziej priorytetowych tematów wśród tunerów zajmuje aktualnie Volkswagen Scirocco. Kompaktowym coupe skazanym na sukces zainteresowało się już kilka niemieckich firm, których grono sukcesywnie się poszerza. Najnowszym członkiem klubu został zakład JE Design.
Pierwszy egzemplarz modelu D8 GT produkowanego przez holenderskie zakłady Donkervoort został oddany w ręce właściciela. Pojazd w formie prototypowej pojawił się na salonie w Genewie w marcu 2007 roku, a ukończenie projektu tego pierwszego w historii firmy coupe pochłonęło przeszło rok.
Rozpoczęty wczoraj (dla dziennikarzy) salon samochodowy w Bolonii przyniósł na koniec roku kilka niespodzianek. Wśród nich znalazła się propozycja Maserati łącząca pod jednym szyldem to, co najlepsze w GranTurismo S z tym, co najlepsze w koncepcyjnym GranTurismo MC Corse adresowanym tylko na tory wyścigowe.
Za oknami coraz częściej goszczą śnieżne chmury, a słupek rtęci coraz bliżej skłania się ku zeru, ale są na świecie takie miejsca, w których lato trwa przez większość roku. Właśnie z myślą o nich i ich bulwarach przygotowano ujawnione dziś (jedynie wirtualnie) Audi serii A5/S5 w wydaniu kabrio.
Era kompaktowych Volkswagenów z silnikami V6 pod maską dobiega końca. W nowej rzeczywistości nie zobaczymy Scirocco R32, w którego miejscu pojawi się (póki co jedynie domniemana) wersja R20T. Już teraz zapowiada ją koncepcyjne Scirocco Studie R.
Już za miesiąc na salonie samochodowym w Detroit zadebiutuje produkcyjna wersja Fiskera Karma, który przez ostatni raz rozpalał apetyty pojawiając się na wystawach na całym świecie. Hybrydowy grand tourer będzie produkowany w Finlandii, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w ostatnim kwartale przyszłego roku.
Przed kilkoma miesiącami jedyne w swoim rodzaju Lamborghini Miura Roadster zostało przywrócone do oryginalnego stanu, w jakim pokazano je na salonie samochodowym w Brukseli w styczniu 1968 roku. Samochód powstał jedynie w jednym, prototypowym egzemplarzu, który właśnie jest do nabycia poprzez jeden z domów aukcyjnych.
Już wkrótce tylko i wyłącznie na brytyjskim rynku pojawi się najszybszy i najdroższy Lancer Evolution w historii. Będzie nim ściśle limitowany FQ-400 dziesiątej serii opracowany przez Mitsubishi UK wspólnie z grupą ADR Motorsport, fabrycznym zespołem wyścigowym.
Wczesnym latem tego roku brytyjskie zakłady Breckland pokazały światu roadster o nazwie Beira oparty na silnikach Corvette i platformie General Motors (Opel GT, Pontiac Solstice, Saturn Sky, Daewoo G2X). Pojazd nie zdążył jeszcze wejść na rynki europejskie, a już przechodzi pierwsze zmiany.