Aktualności
31.08.2009

BMW Vision EfficientDynamics Ścieżka zdrowia

BMW po kilku dniach trzymania w niepewności odsłania w całości najnowsze ucieleśnienie swoich pomysłów na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych spalin bez wyrzekania się radości z jazdy i dynamiki. Oto koncepcyjne coupe 2+2 z napędem hybrydowym, Vision EfficientDynamics.

Sercen na pozór delikatnego wozu jest 1,5-litrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwijający, 163 KM i 290 Nm. Jednostkę umieszczono w pozycji centralnej, a przy każdej z osi znalazły się również silniki elektryczne.

BMW Vision EfficientDynamics

Motor z przodu stać maksymalnie na chwilowe 141 KM i 220 Nm (moc dostarczana w trybie ciągłym sięga 82 KM), a z tyłu na 52 KM (standardowo 34 KM) i 290 Nm. Cały układ napędowy w momencie największego wysilenia generuje chwilową moc 356 KM i moment obrotowy aż 800 Nm, który spada zawsze na wszystkie cztery koła. Ważący 1,4 tony Vision EfficientDynamics rozpędza się do setki w 4,8 sekundy i rozwija prędkość maksymalną (ograniczoną elektronicznie) 250 km/h - tyle samo, co M3.

BMW Vision EfficientDynamics

Apetyt M3 sięga średnio 12,4 litrów na 100 kilometrów. Koncept ma zadowalać się jedynie 3,76 litrami, a na samym napędzie elektrycznym jest w stanie przejechać do 50 kilometrów. Emisja dwutlenku węgla sięga tylko 99 gramów na kilometr (M3 produkuje prawie trzy razy więcej).

BMW Vision EfficientDynamics

Vision EfficientDynamics prezentuje kierunek techniczny i stylistyczny, w którym najprawdopodobniej podążą przyszłe modele koncernu. W dniach 17-27 września pojazd będzie można podziwiać na żywo na salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem.

Skomentuj na forumUdostępnij