Venturi Buckeye Bullet 2 - Rekord nowej ery
Przeszło dwa lata temu napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi Ford Fusion 999 rozpędził się do rekordowych 333,6 km/h. Już wtedy z ekipą Forda współpracował zespół ze Stanowego Uniwersytetu Ohio i francuskiego Venturi, który budował własny samochód. Wczoraj projekt przekroczył kolejne granice prędkości!
Uniwersytecka machina to pocisk o nazwie Buckeye Bullet 2 (z przydomkiem "La Jamais Contente" na cześć elektrycznego auta, które w 1899 jako pierwsze przekroczyło 100 km/h), nie mający, w przeciwieństwie do Forda, nic wspólnego z jakimkolwiek samochodem produkowanym seryjnie. Pojazd napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi powstał tylko w jednym celu: pobicia rekordu prędkości maksymalnej. Elektryczny motor auta rozwija przeszło 700 KM i napędza przednie koła.
Podczas wczorajszych przejazdów na Bonneville Salt Flats zespół z Ohio osiągnął na jednej mili maksymalną prędkość 303,795 mph (488,911 km/h) i średnią (mierzoną z dwóch przejazdów) 302,877 mph (487,433 km/h). Na jednym kilometrze rozpędzono się do 303,896 mph (489,073 km/h) i uzyskano średnią 303,025 mph (487,671 km/h). Rekord czeka jeszcze na oficjalne zatwierdzenie przez FIA (dzień wcześniej rozpędzono się do 300,992 mph - 484,4 km/h).
Charakter pojazdu sprawia, iż jest on pierwszym wodorowym samochodem, który przekroczył 300 mph (483 km/h) i najszybszym elektrycznym autem świata. W latach 2000-2004 ten sam zespół podejmował próby bicia rekordu prędkości przeszło 500-konnym, elektrycznym modelem Buckeye Bullet. Pojazd ustanowił międzynarodowy rekord prędkości 271,737 mph (437,318 km/h) oraz krajowy 314,958 mph (506,876), który ze względu na wytyczne regulaminu nie mógł zostać uznany poza granicami USA.
Źródło/zdjęcia: buckeyebullet.com, autoblog.com Venturi Buckeye Bullet 2 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum