Już wkrótce tylko i wyłącznie na brytyjskim rynku pojawi się najszybszy i najdroższy Lancer Evolution w historii. Będzie nim ściśle limitowany FQ-400 dziesiątej serii opracowany przez Mitsubishi UK wspólnie z grupą ADR Motorsport, fabrycznym zespołem wyścigowym.
Wczesnym latem tego roku brytyjskie zakłady Breckland pokazały światu roadster o nazwie Beira oparty na silnikach Corvette i platformie General Motors (Opel GT, Pontiac Solstice, Saturn Sky, Daewoo G2X). Pojazd nie zdążył jeszcze wejść na rynki europejskie, a już przechodzi pierwsze zmiany.
Amerykańskie Elite Carbon specjalizujące się w produkcji wszelkiego rodzaju paneli nadwoziowych z włókien węglowych po pracy nad Lamborghini Gallardo przygotowuje kolejny pakiet dla włoskiego coupe. Modelem, który tym razem wzięto pod nóż jest Maserati GranTurismo.
W przyszłym roku zespół Audi stanie przed kolejną możliwością obrony korony 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Niemcy w ostatnich latach całkowicie zdominowali zawody, wygrywając do 2000 roku włącznie aż osiem razy. W ostatnich latach triumfowało wysokoprężne Audi R10, które odchodzi do historii - jego następca jest już prawie gotowy.
Na otwartych dziś dla szerokiej publiczności targach w Essen debiutuje wyścigowe Audi R8 stworzone przez zespół fabrycznych inżynierów. Model znany dotychczas jako R16 oraz R8 GT3 otrzymuje ostatecznie oznaczenie LMS, które niejednoznacznie wskazuje na cele stawiane sobie przez niemieckich konstruktorów.
Startujące w ten weekend targi w Essen będą okazją do wyszalenia się europejskich tunerów, ale nie tylko ich. Możliwość zaszalenia dość dosłownie potraktowało włoskie Marangoni znane dotychczas jedynie z produkcji opon. Firma z tej okazji przygotowała pojazd o nazwie M430.
Ostatnie miesiące stały pod znakiem wzmożonej aktywności amerykańskich tunerów, którą pobudzały współczesne wcielenia Dodge'a Challendera i Chevroleta Camaro. Fachowcom zza oceanu nie pozostają dłużni spece z Europy: swoją wersję Challengera SRT8 pokazał właśnie zakład Geigera.
Zakład Jasona Heffnera znany z ekstremalnych przeróbek Gallardo, Vipera i Forda GT polegających na dołożeniu dwóch turbin powraca do jednego z tematów swoich prac, Forda GT właśnie. Tym razem jednak zakład Heffner Performance nie działa samodzielnie, do współpracy zaproszono Camilo Pardo.
Brytyjskie zakłady Farbio mają się coraz lepiej. Firma produkująca od połowy tego roku niewielkie coupe GTS wykupione od Arasha Farbounda może pochwalić się szeregiem zamówień z Anglii, USA, Tajlandii, Skandynawii i Japonii. Aby jeszcze bardziej zadowolić klientów do oferty wprowadzono właśnie najmocniejszą wersję, GTS 400.
Od pierwszego pojawienia się nowego Scirocco najciekawsze było to, na czego temat całkowicie milczano - najmocniejsza wersja następcy przebojowego coupe Volkswagena. Najnowsze donosy na jej temat wskazują, że miałaby nosić oznaczenie R20T, co oznacza, że nie zobaczymy wyczekiwanego R42.