Coupe GTO, projekt holenderskiego studia Vandenbrink Design, został wyróżniony w tegorocznej edycji prestiżowych nagród Good Design Award przyznawanych przez Chicago Athenaeum Museum of Architecture and Design. Pojazd inspirowany klasycznymi modelami Ferrari wyjedzie na ulice już w przyszłym roku.
Niemieckie 9ff nie przestaje imponować i zaskakiwać. W ubiegłym roku prawie 990-konnym Porsche 911 GT3 rozpędzono się do 409 km/h, a w tym sezonie pokazano nowe 911 GT3 podkręcone do 1120 KM oraz 900-konną Carrerę GT. Teraz przygotowano coś jeszcze mocniejszego!
Tuning Bugatti Veyrona? Czemu nie, ale na coś takiego mogłaby porwać się jedynie garska firm. Materiał dowodowy w tej sprawie nie grzeszy objętością, a laury pierwszeństwa należy nieoficjalnie przyznać niemieckiemu Mansory, którego specjaliści nie raz już udowodnili, że nie mają żadnych zahamowań.
Wygląda na to, że tajemniczy, całkowicie oskalpowany Mercedes SLR wypatrzony latem tego roku na testach na Nordschleife został zdemaskowany. Taką przynajmniej wersję wydarzeń można przyjąć zapoznając się z publikacją holenderskiego magazynu "Autovisie".
W dobie ekonomicznej niestabilności temat alternatywnych źródeł napędu i oszczędności paliwa to już nie tylko domena ekologów. Coraz więcej firm zapatruje się na hybrydy, energię elektryczną czy wodór. Niektórzy zamierzają wykorzystać nawet... wiatr!
Szwedzkie Vizualtech dowodzone przez Bo Zollanda nie może jeszcze pochwalić się żadnym rzeczywistym samochodem, ale w jego portfolio znajduje się kilka imponujących projektów. Obok katamarana inspirowanego Audi R8 czy współczesnej interpretacji Camaro pojawił się w tym tygodniu wyścigowy Challenger.
Niejaki Nikolai Fomenko, rosyjski piosenkarz, prezenter telewizyjny, kierowca, a ostatnio i aktor teatralny, postanowił zainwestować we własną firmę produkującą samochody. Pieniądze włożone w nowy interes dadzą efekt już w przyszłym roku - na ulicach pojawi się coupe Marussia. Pierwszy prototyp pokazano przed paroma dniami w Moskwie.
Wiosną przyszłego roku na europejskich rynkach pojawi się Nissan GT-R, który z pewnością nie umknie uwadze tunerów. Obok firm z innych kontynentów oferującym w większości jedynie body kity i elementy zawieszenia jako jeden z pierwszych europejskich zakładów pojawi się niemieckie Cobra Technology & Lifestyle.
Amerykańskie SSC Ultimate Aero dzierżące dumnie od przeszło roku oficjalny tytuł najszybszego, seryjnie produkowanego samochodu świata wejdzie w nowy rok całkowicie odświeżone. 1200-konny potwór otrzyma między innymi... jeszcze więcej mocy!
Niemiecki Gumpert Apollo, jeden z najważniejszych supersamochodów ostatnich lat, świętuje właśnie swoje trzecie urodziny (licząc od daty rozpoczęcia produkcji seryjnej). Przez ten czas z zakładów w Altenburg wyjechało łącznie 40 egzemplarzy, a od przyszłego roku tempo produkcji ma jeszcze wzrosnąć.