Ostatnie sztuki Hondy NSX będącej przez długie lata jedynym japońskim superautem z prawdziwego zdarzenia zjechały z taśmy w 2005 roku. Od tamtego czasu nie milkną głosy o następcy, który powinien pojawić się za nieco ponad dwa lata. Już teraz wiadomo o nim całkiem sporo.
Mercedes-Benz, podobnie jak jakiś czas temu BMW, wypuszcza niewielką, darmową grę komputerową, w której możemy zasiąść za kierownicą jednego z modeli marki. W przypadku BMW promowano w ten sposób model M3, tutaj mamy do czynienia z małym coupe CLC.
Najcięższe maszyny bojowe Audi, czyli limuzyny, kombi i coupe naznaczone symbolami S i R już wkrótce jeszcze bardziej wzmocnią swoje szeregi. Na horyzoncie w najbliższym czasie pojawi się RS4 oraz RS5, w drodze jest również R8 z silnikiem V10. Czego można się po tych nowościach spodziewać?
Jeśli myśleliście, że plan Fiata odnośnie marki Abarth kończy się na autach pokroju usportowionego Punto czy urokliwej 500 na sterydach to byliście w błędzie. Już za jakieś trzy lata ma wejść na rynek samodzielny model Abartha.
Niemieckie Kroymans trudniące się importem aut do Europy dołączyło do swego repertuaru długo oczekiwane Corvette ZR1, najszybszego i najmocniejszego Chevroleta wszech czasów. Za wielką wodą na to supercoupe wydać należy zaledwie nieco ponad 100 tysięcy "zielonych". A w Europie...
BMW z serii M mają się nieźle i wygląda na to, że będą się mieć jeszcze lepiej, choć nie wszystkie. Mocarna "trójka" bawarskiego koncernu przeszła właśnie delikatne wygładzenie zmarszczek na zadzie i już teraz wiadomo co M GmbH szykuje na przyszłość.
To było tylko kwestią czasu - pod tunerski nóż poszedł właśnie Passat CC. Operacji tej podjął się zakład Abt - największy tuner samochodów Volkswagena na świecie (firma wystartowała z tego rodzaju działalnością już w latach '60 minionego stulecia).
Po jedynie nieśmiałych zapowiedziach pakietów modyfikacji dla BMW X6 od Hamanna, Hartge oraz Lummy mamy w końcu coś konkretnego. Tym razem z bawarskim autem otwierającym segment SUV'ów coupe zmierzyli się ludzie z zakładu AC Schnitzera.
Niezmiennie najbardziej pożądany aktualnie supercar, Nissan GT-R, już na początku przyszłego roku doczeka się najmocniejszej wariacji o tradycyjnym oznaczeniu V-Spec. Pierwszy, testowy egzemplarz został wypatrzony w pierwszych dniach kwietnia na północnej pętli niemieckiego Nurbugringu. Wtedy skrywała go jeszcze gęsta mgła tajemnicy. Dziś wiemy o nim wszystko, co najważniejsze.
Studenci turyńskiego Europejskiego Instytutu Wzornictwa (Istituto Europeo di Design) pod okiem osób odpowiedzialnych za wygląd seryjnie produkowanych modeli BMW przygotowali wizje bawarskim modeli, które miałyby w 2015 roku całkowicie zreinterpretować pojęcie samochodu i transportu.