Na cykliczny zlot miłośników Volkswagena niemiecki koncern po raz kolejny przygotował dla obecnych duże niespodzianki. Obok gotowego do produkcji Audi TT ClubSport Quattro, koncepcyjnego A3 TDI ClubSport Quattro i stuningowanego bez oporów Golfa GTI Performance pokazano wyścigowe Scirocco GT24.
W formie konceptu został pokazany jeszcze w 2000 roku. Przed kilkoma tygodniami wzbudził małą sensację pojawiając się na północnej pętli Nurburgringu. Teraz, prawie osiem lat po premierze, RS III marki Veritas wchodzi do produkcji seryjnej. Ufff!
Włoska Alfa Romeo oraz brytyjskie Prodrive połączyły swoje siły. Wynikiem wspólnych prac będzie limitowana seria coupe Brera z dodatkowym oznaczeniem S, pod którym kryje się przede wszystkim wyczynowe zawieszenie przygotowane specjalnie z myślą o sportowej jeździe po brytyjskich zakrętach.
Zapewnie pamiętacie ile to razy Jeremy Clarkson ubolewał nad tym, że Volkswagen nie zezwolił na oddanie Veyrona w ręce Stiga i przetestowanie auta na programowym torze. Ekipa stojąca za Top Gear ciągle nie znalazła rozwiązania tego problemu (czytać: prywatnej osoby, która pożyczyłaby swój egzemplarz), ale udając się do Zjednoczonych Emiratów Arabskich wpadła na coś znacznie lepszego.
Auta spod znaku czterech pierścieni z natury przeważnie nigdy nie ujawniają wyglądem zewnętrznym swojego prawdziwego potencjału. TT i R8 przyciągają uwagę, ale nie wiedząc, co kryją w środku można je uznać za "potulne zabawki". Audi postanowiło właśnie coś z tym zrobić, czego efektem jest TT ClubSport Quattro.
Już za kilka dni po raz pierwszy na szlakach Rajdowych Samochodowym Mistrzostw Świata pojawi się najnowsze wcielenie legendarnej Imprezy. Będzie to najbardziej oryginalne auto rajdowe Subaru od 15 lat, które ze swoimi poprzednikami o tej samej nazwie ma tak naprawdę niewiele wspólnego.
Jeśli chodzi o tuning Porsche na niemiecką Gemballę zawsze można liczyć. Zakład z Leonberg zaprezentował właśnie pakiet modyfikacji dla 911 GT2 i 911 Turbo generacji 997, którego głównym punktem jest podniesienie mocy silnika do okrągłych 600 koni mechanicznych.
Grupa inżynierów z tajlandzkiego Cobra International i Kevin Gallahan stojący razem za projektem supersportowego coupe Arbitrage GT połączyli siły ze słynnym włoskim konstruktorem, Giottem Bizzarrinim, który w tym roku obchodzi swoje 82 urodziny. Efekt ich prac ma być pokazany już późną jesienią tego roku. Będzie nim współczesne wcielenie Bizzarrini P538.
Zupełnie nowa, jedenasta już seria Top Gear zbliża się wielkimi krokami. Już dziś Andy Wilman, producent wykonawczy programu, zdradził na jej temat kilka szczegółów. Czego możemy się po niej spodziewać?
Zawiodła Was decyzja Audi o nie wprowadzaniu do produkcji R8 z wysokoprężnym V12 generującym 500 KM mocy i 1000 Nm momentu obrotowego? Jeśli tak to koncern z Inglostadt przygotował właśnie dla Was coś skromniejszego - A3 TDI ClubSport Quattro.