Jeśli myśleliście, że plan Fiata odnośnie marki Abarth kończy się na autach pokroju usportowionego Punto czy urokliwej 500 na sterydach to byliście w błędzie. Już za jakieś trzy lata ma wejść na rynek samodzielny model Abartha.
Niemieckie Kroymans trudniące się importem aut do Europy dołączyło do swego repertuaru długo oczekiwane Corvette ZR1, najszybszego i najmocniejszego Chevroleta wszech czasów. Za wielką wodą na to supercoupe wydać należy zaledwie nieco ponad 100 tysięcy "zielonych". A w Europie...
BMW z serii M mają się nieźle i wygląda na to, że będą się mieć jeszcze lepiej, choć nie wszystkie. Mocarna "trójka" bawarskiego koncernu przeszła właśnie delikatne wygładzenie zmarszczek na zadzie i już teraz wiadomo co M GmbH szykuje na przyszłość.
To było tylko kwestią czasu - pod tunerski nóż poszedł właśnie Passat CC. Operacji tej podjął się zakład Abt - największy tuner samochodów Volkswagena na świecie (firma wystartowała z tego rodzaju działalnością już w latach '60 minionego stulecia).
Po jedynie nieśmiałych zapowiedziach pakietów modyfikacji dla BMW X6 od Hamanna, Hartge oraz Lummy mamy w końcu coś konkretnego. Tym razem z bawarskim autem otwierającym segment SUV'ów coupe zmierzyli się ludzie z zakładu AC Schnitzera.
Niezmiennie najbardziej pożądany aktualnie supercar, Nissan GT-R, już na początku przyszłego roku doczeka się najmocniejszej wariacji o tradycyjnym oznaczeniu V-Spec. Pierwszy, testowy egzemplarz został wypatrzony w pierwszych dniach kwietnia na północnej pętli niemieckiego Nurbugringu. Wtedy skrywała go jeszcze gęsta mgła tajemnicy. Dziś wiemy o nim wszystko, co najważniejsze.
Studenci turyńskiego Europejskiego Instytutu Wzornictwa (Istituto Europeo di Design) pod okiem osób odpowiedzialnych za wygląd seryjnie produkowanych modeli BMW przygotowali wizje bawarskim modeli, które miałyby w 2015 roku całkowicie zreinterpretować pojęcie samochodu i transportu.
W minionym miesiącu Porsche zaprezentowało odmłodzone modele 911 w czterech odmianach Carrera. Następne w kolejce jest 911 Targa. A właściwie to było - producent ze Stuttgartu ujawnił dziś wszelkie dane na temat modelu w wydaniu Anno Domini 2009.
Niemieckie Wheelsandmore trudniące się dotychczas wszystkim tym, co dzieje się przy kołach (obręcze, hamulce, sprężyny) wkracza w świat rasowych tunerów. Audi R8, którym zajęło się WaM to pełny pakiet modyfikacji, który na kołach tylko się zaczyna.
Przed dwoma i pół laty niemieckie Loremo wyszło z pomysłem stworzenia niewielkiego coupe, którego apetyt na paliwo byłby porównywalny do apetytu na wodę kaktusa. Niemożliwe? Już w przyszłym roku pojazd wejdzie do sprzedaży.