Alternatywne źródła napędu oraz paliwa to już nie tylko domenta producentów aut codziennego użytku, ale także obiekt żywego zainteresowania koncernów budujących pojazdy wybitnie sportowe. Kategorię elektryczną w tym zakresie otworzyło dość niedawno amerykańskie Tesla Motors. Teraz w jeszcze bardziej spektakularnej formie na tym samym polu pokażą się Brytyjczycy.
Już za niespełna dwa tygodnie na salonie w Londynie zadebiutuje zupełnie nowy model Lotusa - Eagle. W cieniu tego wydarzenia pojawi się także mała ciekawostka w postaci Eco Elise, który patrzy na ekologię z zupełnie innego punktu widzenia niż inne tego typu auta.
Brytyjska Salica trudniąca się dotychczas w skalpowaniu modeli Noble jest coraz bliższa wypuszczeniu własnego auta. Właśnie dziś na wystawie w Bristolu pokazano prototyp pierwszego auta zakładu - roadstera GT.
Już jesienią zadebiutuje zupełnie nowy model Ferrari, "maluch" California, otwierając nową kartę w historii koncernu z Maranello, za którą kryje się bardzo interesująca przyszłość. Już wkrótce powinien pojawić się następca modeli F40, F50 i Enzo, auta czerpiące energię z alternatywnych źródeł oraz indywidualne karoserie oferowane fabrycznie.
Auto to przed dwoma miesiącami wywołało mają sensację. Bo kto decyduje się na produkcję pojazdu po ośmiu latach od momentu jego pierwszej prezentacji? Inżynierowie Veritasa wyszli jednak z założenia iż lepiej późno niż wcale i już wkrótce pierwsze egzemplarze ich awangardowego roadstera trafią do klientów.
Wizjonerzy niemieckiego Volkswagena przygotowali właśnie trzy koncepcyjne modele dające wgląd w rok 2028. Wśród nich znalazł się model One przeznaczony dla jednej osoby, rodzinny Room oraz sportowy Ego.
Jeszcze nie tak dawno salon samochodowy w Londynie pozostawał w cieniu wielkich wystaw będąc jedynie obiektem narzekań. Z roku na rok dzięki coraz ciekawszym premierom sytuacja ta nieco się zmienia. Ten rok z pewnością także podniesie rangę imprezy.
Steve Saleen już od 25 lat majstruje przy Mustangach. Niedawno odszedł z zakładu firmowanego własnym nazwiskiem, aby założyć zupełnie nowe przedsięwzięcie pod nazwą SMS Limited. Jego pierwszym pojazdem jest przeszło 700-konny Mustang upamiętnijący wspomniane wyżej ćwierćwiecze.
Dla wszystkich, których nie zadowolił 135-konny Abarth 500 przygotowano właśnie nieco zrywniejszą i mocniejszą wersję. Nazwano ją Opening Edition i wyciśnięto z niej między innymi dodatkowe 25 KM.
Walka o koronę Nordschleife trwa w najlepsze. Niedawno zgarnęła ją Corvette ZR1, wyprzedzając Nissana GT-R i Pagani Zondę F ClubSport a w kolejce już czekają nowe Porsche 911 Turbo, Nissan GT-R V-Spec oraz Lexus LF-A. Wszystkie plany zamierza pokrzyżować im Ultima GTR.