Mamy już za sobą szósty wyścig tegorocznego sezonu Formuły 1, Grand Prix Księstwa Monako, które tradycyjnie odbyło się na torze w Monako liczącym sobie 3,340 kilometra długości. Cały wyścig to 78 okrążeń dających łączny dystans nieco ponad 260 kilometrów. Z pierwszej linii startowały w tym roku bolidy Ferrari, potem dwa McLareny a po nich Robert Kubica.
Na ubiegłorocznym salonie we Frankfurcie francuski Renault pokazał efektowny koncept Laguny Coupe. Wczoraj po raz pierwszy zaprezentowano wersję gotową do produkcji. Pojazd zrobił kilka kółek przy okazji Grand Prix Formuły 1 w Monako a prezydent koncernu, Carlos Ghosn, skorzystał z niego podjeżdżając pod dywan festiwalu filmowego w Cannes.
Zeszłoroczna premiera salonu samochodowego w Genewie, holenderskie coupe Donkervoort D8 GT przedarło się przez fazę testów i weszło właśnie do produkcji seryjnej. Pierwsze egzemplarze dotrą do klientów już w sierpniu tego roku.
Na marcowym salonie samochodowym w Genewie Brytyjczycy pokazali odmłodzony model DB9, w którym jedną z najważniejszych zmian było podniesienie parametrów silnika. Teraz podobnym zabiegom poddano najmniejszy pojazd w ofercie koncernu - V8 Vantage.
Na cykliczny zlot miłośników Volkswagena niemiecki koncern po raz kolejny przygotował dla obecnych duże niespodzianki. Obok gotowego do produkcji Audi TT ClubSport Quattro, koncepcyjnego A3 TDI ClubSport Quattro i stuningowanego bez oporów Golfa GTI Performance pokazano wyścigowe Scirocco GT24.
W formie konceptu został pokazany jeszcze w 2000 roku. Przed kilkoma tygodniami wzbudził małą sensację pojawiając się na północnej pętli Nurburgringu. Teraz, prawie osiem lat po premierze, RS III marki Veritas wchodzi do produkcji seryjnej. Ufff!
Włoska Alfa Romeo oraz brytyjskie Prodrive połączyły swoje siły. Wynikiem wspólnych prac będzie limitowana seria coupe Brera z dodatkowym oznaczeniem S, pod którym kryje się przede wszystkim wyczynowe zawieszenie przygotowane specjalnie z myślą o sportowej jeździe po brytyjskich zakrętach.
Zapewnie pamiętacie ile to razy Jeremy Clarkson ubolewał nad tym, że Volkswagen nie zezwolił na oddanie Veyrona w ręce Stiga i przetestowanie auta na programowym torze. Ekipa stojąca za Top Gear ciągle nie znalazła rozwiązania tego problemu (czytać: prywatnej osoby, która pożyczyłaby swój egzemplarz), ale udając się do Zjednoczonych Emiratów Arabskich wpadła na coś znacznie lepszego.
Auta spod znaku czterech pierścieni z natury przeważnie nigdy nie ujawniają wyglądem zewnętrznym swojego prawdziwego potencjału. TT i R8 przyciągają uwagę, ale nie wiedząc, co kryją w środku można je uznać za "potulne zabawki". Audi postanowiło właśnie coś z tym zrobić, czego efektem jest TT ClubSport Quattro.
Już za kilka dni po raz pierwszy na szlakach Rajdowych Samochodowym Mistrzostw Świata pojawi się najnowsze wcielenie legendarnej Imprezy. Będzie to najbardziej oryginalne auto rajdowe Subaru od 15 lat, które ze swoimi poprzednikami o tej samej nazwie ma tak naprawdę niewiele wspólnego.