Czas, od którego słyszymy o Zondzie R od dawna liczy się już w latach. Model zapewne w końcu ujrzy światło dzienne jeszcze w tym roku, co nie przeszkadza jednak, aby prace nad kolejnym autem marki Pagani nie trwały w najlepsze. Jego muł testowy właśnie przyłapano na włoskich drogach.
Pamiętacie supercoupe o nazwie Centenaire? Jeśli nie interesujecie się dogłębnie marką Lamborghini to zapewne nie. Pojazd został skonstruowany przez Monte Carlo Automobile i napędzał je 720-konny, włoski silnik V12. Samochód nigdy nie wszedł do produkcji i nie osiągnął pożądanych sukcesów w sporcie motorowym. Nie przeszkodziło to jednak MCA w dalszej egzystencji, której drugi owoc ujrzał właśnie światło dzienne.
Przed kilkoma dniami informowaliśmy, że już 15 czerwca na antenie BBC Two zagości zupełnie nowa, 11 już seria brytyjskiego programu motoryzacyjnego Top Gear. Jak się okazuje data emisji została przesunięta (o ile w ogóle takowa rzeczywiście istniała). Na tym złe wieści niestety się nie kończą.
Czekaliśmy na nie od wielu miesięcy. Niedawno ruszyło ostatecznie odliczanie. Dziś już jest - zupełnie nowy model Ferrari! Nazywa się California i razem z 612 Scaglietti na drugim końcu skali będzie zamykał ofertę koncernu z Maranello.
Pierwszy i jedyny egzemplarz Reventona przeznaczony do publicznej sprzedaży dotarł właśnie do dealera Lamborghini w Los Angeles. Wszystkie pozostałe egzemplarze supercoupe powstałego jedynie w 20 egzemplarzach zostały zakupione przez starannie dobranych klientów jeszcze zanim Reventom miał swoją oficjalną premierę jesienią ubiegłego roku.
Mamy już za sobą piąty wyścig tegorocznego sezonu Formuły 1, Grand Prix Turcji, które tradycyjnie odbyło się na torze w Istambule liczącym sobie 5,338 kilometra długości. Cały wyścig to 58 okrążeń dających łączny dystans nieco ponad 309 kilometrów. Z pole position w tym roku startował Felipe Massa (zwyciężał tu w sezonie 2007 i 2006), za którym uplasowali się kierowcy McLarena i kolega z zespołu Ferrari. Robert Kubica startował z pozycji 5.
W zeszłym roku niemieccy tunerzy zaproponowali dwie wariacje na temat Porsche 911, których moc dochodziła do 1000 KM a prędkość maksymalna miała przekraczać 400 km/h. Pierwszą firmą było H&R, drugą 9ff, które już udowodniło na co stać ich dzieło.
"Zanim je zobaczysz i zanim będziesz mógł je poczuć powinieneś je najpierw usłyszeć" - takimi słowami koncern z Maranello zapowiada swoje najnowsze i jednocześnie najmniejsze dziecko, udostępniając na specjalnie mu poświęconej stronie internetowej pierwsze dźwięki rasowego V8, które będzie sercem nowego Ferrari.
W tym roku z taśm zjadą ostatnie sztuki coupe SLR stworzonego wspólnie przez Mercedesa i McLarena. W przyszłym roku żywota dokona także wersja odkryta, po czym drogi obu koncernów w tym względzie się rozejdą. Mercedes własnymi siłami opracuje pełnoprawnego następcę SLR a w McLarenie trwają już zaawansowane prace nad dwoma modelami, w tym nad następcą legendarnego F1.
Dokładnie rok temu mogliśmy usłyszeć o tym, że Porsche pracuje nad kolejnym SUV'em, który miałby być nieco mniejszy niż Cayenne. Wkrótce po tym jednak Porsche wystosowało oświadczenie, w którym zaprzeczyło powstawaniu takowego auta. Teraz sprawa nieco się komplikuje. Dlaczego? Otóż na Nordschleife wypatrzono zamaskowany prototyp, który na Cayenne jest zdecydowanie za mały.