Volkswagen Scirroco - Mały wilczek na Nordschleife
Wiemy już, że podczas ostatniego, pełnego weekendu maja w 24-godzinnym maratonie na słynnym Nurburgringu zobaczymy tak ciekawe konstrukcje jak Lexusa LF-A oraz hybrydowego Gumperta Apollo. Teraz do stawki pojazdów, które będą z pewnością wzbudzać największe zainteresowanie dołącza także Volkswagen z najnowszym Scirocco, którego przodek produkowany był w latach 1974-1992.
Cywilne Scirocco nowej generacji (poniżej) pod maską będzie skrywało silniki o mocy od 122 do 200 koni mechanicznych. Najmocniejszy z nich to czterocylindrowa, szesnastozaworowa jednostka 2.0 TFSI wyposażona jednocześnie w turbosprężarkę i kompresor. W wyścigowej specyfikacji silnik ten rozwijać będzie około 300 koni mechanicznych, które przenoszone będą na asfalt poprzez skrzynię DSG sterowaną łopatkami przy kierownicy.
Wyścigowe Scirocco zakończyło już intensywne testy na torze w Oschersleben i jest gotowe do boju. Za jego kierownicą zasiądzie Hans-Joachim Stuck, były kierowca Formuły 1 (1974-1979) i dwukrotny zwycięzca maratonu Le Mans (1986 i 1987) oraz Carlos Sainz, dwukrotny mistrz świata w rajdach samochodowych WRC (1990 i 1992).
Maraton na Nordschleife (północna pętla Nurburgringu) rozgrywany w tym sezonie po raz 36 odbędzie się w dniach 22-25 maja. Jego trasa będzie obejmowała łącznie długość 25,378 kilometrów, w tym część toru, na której odbywa się Grand Prix Formuły 1.
Źródło/zdjęcia: carscoop.blogspot.com Wyścigowy Volkswagen Scirocco na forumVolkswagen Scirocco - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum