Koenigsegg Agera One:1 - Idzie na rekord
Od pierwszych doniesień o modelu One:1 od Koenigsegga minie niedługo rok, w ciągu którego wiele się zmieniło. Projekt, będący wielkim wyzwaniem, jest coraz bliższy ukończenia: przed grudniem Szwedzi chcą mieć gotowy pierwszy, prototypowy egzemplarz. Pojazd ma przyćmić osiągami wszelką konkurencję.
Cała idea stojąca za modelem One:1 zawiera się w jego nazwie: jeden do jednego. Na każdy koń mechaniczny ma przypadać zaledwie jeden kilogram. Christian von Koenigsegg mówi o okolicach 1400 KM oraz 1400 kilogramów. Kilogramów, które nie odnoszą się do masy suchego samochodu, ale samochodu w stanie gotowym do jazdy. Przypomnijmy: bazowa Agera produkuje jakieś 975 KM i z płynami oraz wypełnionym do połowy zbiornikiem paliwa waży 1435 kilogramów.
Agera One:1 jeszcze nie jeździ, ale komputerowe symulacje zapowiadają zatrważające osiągi. Najnowszy Koenigsegg ma być najszybszym samochodem świata jeśli chodzi o przyspieszenie do 200, 300 i 400 kilometrów na godzinę oraz prędkość maksymalną. Ta ostatnia wartość miałaby przekraczać 450 km/h, a rozwinięcie 400 km/h miałoby zajmować jedynie około 20 sekund! Dla porównania: 1001-konny, ważący prawie dwie tony Bugatti Veyron na rozwinięcie 400 km/h potrzebuje około 45 sekund.
Pierwszy, prototypowy egzemplarz One:1 ma być gotowy jeszcze przed końcem roku, a sam model powstał głównie z myślą o klientach w Azji, którzy poszukują czegoś ekstremalnego. Koenigsegg planuje zbudowanie tylko sześciu sztuk, które mają już swoich właścicieli i których nie można już kupić. Dla szwedzkiej marki to spora liczba: w tym roku firma zbudowała swój setny samochód, a jej pierwsze, seryjne auto pojawiło się po serii prototypów w roku 2002. Od przyszłego roku marka chce zwiększyć produkcję nawet do 20 aut rocznie.
Źródło/zdjęcia: businessweek.com Koenigsegg Agera One:1 na forumKoenigsegg Agera R - prezentacjaKoenigsegg Agera - prezentacjaKoenigsegg Agera S Hundra - prezentacjaKoenigsegg CCXR Trevita - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum