Porsche 911 Carrera - Jednoznaczne przywiązanie
Ostatnia zmiana Porsche 911 na zupełnie nowe miała miejsce osiem lat temu. Od tamtego czasu wyprodukowano ponad 218 tysięcy samochodów, a sprzedać wszystkich siedmiu generacji 911 od 1963 roku począwszy przekroczyła jeden milion sztuk. Teraz czas na zmiany: dziś rano w Los Angeles zadebiutowało zupełnie nowe 911 ósmej generacji.
Zupełnie nowe 911 nosi wewnętrzne oznaczenie 992 i... na pierwszy rzut oka niczym się odróżnia się od starego. To tylko pozory. Cała karoseria - oprócz przedniego i tylnego pasa wykonana z aluminium - jest zupełnie nowa. Po czym poznamy ósmą generację klasyka Porsche? Znakiem rozpoznawalnym sportowego coupe będzie przede wszystkim pas tylnych świateł, poprowadzony przez całą szerokość nadwozia, które zostało poszerzone o kilkadziesiąt milimetrów (przód o 45 milimetrów). Z profilu 992 zdradzą elektrycznie wysuwane klamki oraz felgi o średnicy 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Z przodu poznamy je po nowych, okrągłych lampach w technologii LED oraz klapie z wgłębieniem na środku.
Nowe 911 będzie oczywiście jeszcze mocniejsze, jeszcze szybsze i jeszcze bardziej cyfrowe od swojego poprzednika. Porsche przygotowało - w standardzie lub w opcji - dla modelu m.in. po raz pierwszy tryb jazdy Wet na mokrą nawierzchnię, asystenta jazdy nocnej z kamerą termowizyjną, system ostrzegania przed kolizjami, system wspomagania awaryjnego hamowania, adaptacyjny tempomat, funkcję stop-and-go, funkcję autonomicznego wspomagania w sytuacjach awaryjnych oraz nowe aplikacje na urządzenia mobilne, ułatwiające podróżowanie i zarządzanie funkcjami samochodu (Porsche Road Trip, Porsche 360+ oraz Porsche Impact, za pomocą której można wspierać certyfikowane projekty klimatyczne, mające na celu redukcję emisji dwutlenku węgla).
Dwuosobowa kabina prezentuje zupełnie nowy wygląd. Najważniejsze miejsce przed oczami kierowcy zajmuje obrotomierz, któremu towarzyszą dwa małe ekrany - całość inspirowano 911 z lat siedemdziesiątych. Na szczycie konsoli środkowej umieszczono ekran o przekątnej 10,9 cala, który w ramach systemu Porsche Communication Management oferuje między innymi system nawigacji online, opartej na danych dostarczanych w czasie rzeczywistym. Oprócz Wet do wyboru mamy jeszcze cztery inne tryby jazdy: Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual, w którym pracę poszczególnych podzespołów samochodu możemy ustawić niezależnie, według własnych upodobań.
Nowe 911 debiutuje jako tylnonapędowa Carrera S oraz napędzana na obie osie Carrera 4S. W obu przypadkach do pracy zaprzęgnięto podwójnie turbodoładowanego boxera o sześciu cylindrach, który generuje 450 KM, o 30 koni więcej, niż poprzednio. Silnik współpracuje z nową, dwusprzęgłową skrzynią o ośmiu biegach. Carrera S rozpędza się do setki w 3,7 sekund i rozwija 308 km/h, Carrera 4S robi to samo w 3,6 sekund i rozwija 306 km/h (z pakietem Sport Chrono przyspieszenie spada o kolejne 0,2 sekundy). Nowe 911 można już zamawiać. Carrerę S na terenie Niemiec wyceniono na 120,1 tysiące euro, a Carrerę 4S na 128 tysięcy euro, wliczając podatki (aktualnie to około 515 i 550 tysięcy złotych).
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Carrera na forumPorsche 911 Carrera 4S - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum