Felino CB7R - Bez kagańca
Kanadyjskie Felino Cars, którego pierwsze prototypy można było zobaczyć ponad sześć lat temu, ogłasza gotowość na wypuszczenie na publiczne drogi pierwszej serii swoich sportowych egzotyków. Niewielkie coupe o oznaczeniu CB7R trafi do garstki wybrańców, a następne w kolejności ma być ekstremalne CB7+, które zaciągnie nas na tory wyścigowe.
Za markę Felino odpowiada Antoine Bessette, kanadyjski kierowca wyścigowy klasy Formula Atlantic, który rozpoczął prace nad własnym samochodem kilkanaście lat temu. Prototyp, znany jako CB7, pokazano publicznie w 2014 roku na wystawie w Montrealu. Dziś Felino gotowe jest na przyjmowanie chętnych na zakup seryjnego CB7R, maszyny adresowanej do poszukiwaczy mocnych wrażeń i surowych osiągów. Samochód bazuje na autorskim podwoziu z włókien węglowych, Kevlaru i metalu, które przykrywa karoseria z włókien węglowych. Coupe o długości niespełna 4,2 metra waży na sucho tylko 1135 kilogramów
Twórcy auta przewidzieli dwie wersje silnikowe, każdą z widlastą ósemką upchniętą między dwuosobową kabiną, a przednią osią. Standardem jest wolnossący motor o pojemności 6,2 litra, mocy 532 koni mechanicznych i momencie 659 Nm, który pozwoli na rozwinięcie setki w 2,9 sekundy i rozpędzenie się do 325 km/h. Opcja to 7-litrowy, wolnossący motor, z którego będzie płynąć 710 koni mechanicznych oraz 786 niutometrów. Prędkość maksymalna wzrośnie wówczas do 345 kilometrów na godzinę. W każdym przypadku napęd będzie przenoszony tylko na tylną oś za pośrednictwem skrzyni o sześciu biegach. Standardem jest przekładnia manualna, opcją sekwencyjna.
Kanadyjska firma zamierza zbudować tylko dziesięć egzemplarzy z prawem do poruszania się po zwykłych drogach, z których każdy będzie podlegał możliwości daleko idącej indywidualizacji. Cennik CB7R zaczyna się od 275 tysięcy dolarów amerykańskich (aktualnie to równowartość około 1,1 miliona złotych). W najbogatszej specyfikacji model może być finalnie nawet dwa razy droższy. Jeszcze w tym roku zadebiutować ma ekstremalne coupe CB7+, które będzie odróżniać się przede wszystkim pakietem aerodynamicznym właściwym samochodom wyścigowym oraz zmniejszoną masą własną.
Źródło/zdjęcia: Felino Cars, felinocars.com Felino CB7R na forumFelino CB7+ na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum