Aktualności
03.11.2021

Mazzanti Evantra Pura Wieczne zmiany

Włoskie Mazzanti Automobili przypomina sobą kolejną ewolucją super sportowego coupe Evantra. Pierwsze wcielenie modelu zobaczyliśmy ponad osiem lat temu, a jego znakiem rozpoznawczym było rozwiercone do ponad siedmiu litrów V8 od Chevroleta. Najnowsza wersja, Evantra Pura, uległa skurczeniu, ale bez ubytku mocy i szkody na osiągach.

Dla przypomnienia: włoskie zakłady działają oficjalnie od 2002 roku, w którym zostały założone pod szyldem Faralli & Mazzanti. W roku 2010 założyciele firmy zakończyli współpracę, a zakład podzielił się na produkujące samochody własnej konstrukcji Mazzanti Automobili oraz poświęcone renowacji klasyków Autofficina Faralli Restauri. Dwa lata później gotowe było pierwsze coupe Evantra: egzotyk z umieszczonym centralnie V8 typu LS7, które rozwijało około 710 koni mechanicznych. Później pojawiła się wersja Evantra 771, Evantra 781 oraz podwójnie turbodoładowana Evantra Millecavalli R o mocy ponad 1000 koni mechanicznych, a w międzyczasie Mazzanti stało się partnerem technologicznym jednego z zespołów wyścigowych grupy LMP2, który startował m.in. w 24-godzinnym Le Mans. Dziś możemy mówić o kolejnej nowości, o modelu Evantra Pura.

Mazzanti Evantra Pura

Pura na pierwszy rzut oka nie różni się od swoich poprzedników, a najważniejsze zmiany skrywają się tam, gdzie wzrok początkowo nie sięga. To układ napędowy. Za plecami kierowcy i pasażera pracuje teraz widlasta ósemka od Chevroleta o pojemności 6,2 litra ze sprężarką mechaniczną (jej poprzednie wcielenie pojawiło się już w Evantrze 771), z której na tylną oś wędruje maksymalnie 772 koni mechanicznych oraz 970 niutonometrów. Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach z łopatkami przy kierownicy. Osiągi: skromne 2,9 sekundy w sprincie od zera do stu kilometrów na godzinę i prędkość maksymalna ponad 360 kilometrów na godzinę. Nowy model pozycjonowany jest w ofercie Mazzanti na najniższym stopniu.

Mazzanti Evantra Pura

Samochód bazuje w dalszym ciągu na autorskim podwoziu z ramami wykonanymi z różnych stopów stali i ubrany jest w karoserię z włókien węglowych. Maszynie w wersji Pura schudło się do 1290 kilogramów, to o 60 kilogramów mniej w porównaniu z Evantrą 781. Standardem jest m.in. kierownica z wyświetlaczem wzorowanym na samochodach wyścigowych, układ hamulcowy z węglowo-ceramicznymi tarczami Brembo, ogumienie Michelin na felgach Oz Racing, a wśród opcji znajdziemy na przykład regulowane zawieszenie. Przy okazji nieznacznie przeprojektowano takie elementy, jak przednie światła, przednia maska, wloty powietrza, lusterka boczne i tylne skrzydło. Mazzanti Automobili buduje tylko kilka samochodów rocznie i równie ograniczona będzie produkcja modelu Evantra Pura.

Skomentuj na forumUdostępnij