Aktualności

Radford Type 62-2 Pikes Peak - Kultowe wydarzenie

Trwa zbrojenie na czerwcowy wyścig Pikes Peak International Hill Climb, który w tym roku odbędzie się po raz sto pierwszy. Wśród uczestników znalazła się wskrzeszona niedawno marka Radford, za którą stoi m.in. mistrz świata Formuły 1 i której pierwszym modelem jest super coupe Lotusa inspirowane ścigaczem z lat sześćdziesiątych.

Oryginalne zakłady Radforda działały prężnie po drugiej wojnie światowej i trudniły się przede wszystkim budowaniem karoserii i modyfikacjami modeli Rolls-Royce'a, Bentley'a, Aston Martina oraz Mini. Dzisiejszy Radford to przedsięwzięcie działające oficjalnie od 2021 roku, za którym swoją między innymi Jenson Button, mistrz świata Formuły 1 z sezonu 2009 oraz Ant Anstead, konstruktor znany z programu "Wheeler Dealers" i zakładów Dowsetts Classic Cars. Pierwszym modelem "nowej" marki jest super sportowe coupe Type 62-2 ze znaczkiem Lotusa, które inspirowane było wyścigowym Type 62 z lat sześćdziesiątych. W modelu drogowym pracuje umieszczone centralnie, doładowane V6 o pojemności 3,5 litra, które - zależnie od wersji - może przekraczać 500 koni mechanicznych. Teraz Type 62-2 szykuje się do ataku na Pikes Peak. Praca nad samochodem dedykowanym wyścigowi górskiemu rozpoczęto w styczniu tego roku.

Zdjęcie Radford Type 62-2 Pikes Peak

Wyścigowy Type 62-2 Pikes Peak nie ma z wersją drogową wiele wspólnego. Maszyna bazuje na węglowym kadłubie (drogowe auto budowane jest na aluminiowej platformie), ma rozbudowaną o ogromne skrzydła i poszerzoną o 23 centymetry karoserię, węglowe felgi z ogumieniem Yokohama, litowo-jonowe baterie firmy Optima, a kierowca siedzi na samym środku. Linie jedynego w swoim rodzaju pojazdu zaprojektowano we Francji (w Legend Automobiles oraz Crown Concepts), układ napędowy przygotowano w Austrii (w Jubu Performance), kadłub zbudowano w Wielkiej Brytanii, a całość złożono w nowej siedzibie Radforda w Kalifornii we współpracy ze Scarbo Performance. Widlastą szóstkę, która współpracuje z sekwencyjną skrzynią biegów, podkręcono do okolic 720 koni mechanicznych.

Zdjęcie Radford Type 62-2 Pikes Peak

Na sucho pojazd ma ważyć tylko 861 kilogramów. Osiągi: przyspieszenie od zera do setki w niecałe 2,2 sekundy i prędkość maksymalna w okolicach 260 kilometrów na godzinę. Za jego kierownicą zasiądzie Tanner Foust, amerykański kierowca rajdowy i wyścigowy, który dwa lata temu wygrał Pikes Peak w klasie dedykowanej Caymanom ze stajni Porsche. W tym roku Pikes Peak International Hill Climb odbędzie się w dniu dwudziestym piątym czerwca. Będzie to już sto pierwsza edycja słynnego wyścigu, który organizowany jest z przerwami od 1916 roku. Trasa wyścigu, który biegnie przez Góry Skaliste, liczy prawie dwadzieścia kilometrów długości oraz 156 zakrętów i wznosi się z około 2862 do około 4302 metrów nad poziomem morza. Od kilkunastu lat na całej długości leży utwardzona nawierzchnia. Meta wyścigu znajduje się na samym szczycie Pikes Peak.

Źródło/zdjęcia: Radford, radford.co Radford Type 62-2 Pikes Peak na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij