W przybierającej na sile walce samochodów spalinowych z elektrycznymi coraz więcej miejsca zajmują hybrydy, ale alternatywy nie sprowadzają się tylko do silników elektrycznych i baterii. Prężnie działają również firmy zainteresowane ogniwami paliwowymi, a wśród nich stale przypominające o sobie NanoFlowcell, które przygotowało w tym roku koncept 48Volt.
Technologie opracowane w ostatnich latach przez Forda na potrzeby modeli GT i Focus RS zaczynają rozprzestrzeniać się na samochody dostępne dla znacznie szerszego grona odbiorców. Z nowoczesnych wynalazków amerykańskiej marki skorzysta w tym roku najmniejszy z jej modeli o sportowym zacięciu: gotowa na demonstrację swoich nowych talentów Fiesta ST.
Peugeot, jak i wiele innych firm na całym świecie, przygotowuje się na nadejście samochodów w pełni autonomicznych, w których rola kierowcy będzie zredukowana do minimum. Podejście francuskiej marki do takiego właśnie tematu prezentuje koncept Instinct, w którym najważniejsze mają być wolność i przyjemność z jazdy.
Red Bull Racing od trzech sezonów nie jest najmocniejszym składem w Formule 1, ale cztery tytuły mistrzowskie konstruktorów i kierowców w latach 2010-2013 zobowiązują do nie schodzenia poniżej pewnego poziomu. Ostatnie trzy sezony podsumowały to dwoma tytułami wicemistrzów konstruktorów. W tym roku za kolejnymi trofeami gonić będą bolidy o oznaczeniu RB13.
Siódme miejsce w tabeli z klasyfikacją generalną konstruktorów Formuły 1 na końcu ostatnich trzech sezonów rezerwowało sobie Toro Rosso, drugi, słabszy zespół austriackiego koncernu Red Bull, który startuje nieprzerwanie od roku 2006. Dzisiaj ekipa, której centrala znajduje się we Włoszech, pokazała swoją nową maszynę, model STR12.
W ubiegłym roku do Formuły 1 dołączył amerykański zespół Gene'a Haasa, który w przeciwieństwie do innych debiutów z tego stulecia od razu wskoczył na punktowane pozycje. Swój pierwszy sezon zakończył na ósmym miejscu w tabeli konstruktorów przed trzema innymi zespołami. Dzisiaj pokazał swoją nową maszynę na sezon 2017.
Krążące od jakiegoś czasu doniesienia o najmocniejszej hybrydzie w dotychczasowej działalności Porsche w skórze Panamery stają się faktem. Nowym wariantem, który stoi kilka szczebli wyżej od pokazanej jesienią ubiegłego roku Panamery 4 E-Hybrid o mocy około 462 koni mechanicznych, jest model Turbo S w wydaniu E-Hybrid.
Chevrolet coraz bardziej poważnie podchodzi do klientów, którym zależy przede wszystkim na sianiu spustoszenia na torach wyścigowych. Do tak wybrednych osobników adresowany był ekstremalny Viper ACR, a teraz wyciąga ku nim swoje opony Camaro ZL1. Nie taki zwykły ZL1, ale ZL1 z opracowanym od podstaw pakietem 1LE, który robi wielką różnicę.
W pierwszej dekadzie XXI wieku najmocniejszą drużyną Formuły 1 było Ferrari. Jego łupem padło kilkanaście tytułów mistrzowskich konstruktorów i kierowców. Od roku 2009 taka sytuacja nie powtórzyła się ani razu, a w generalce Włosi odbijają się od kilku lat między drugim, a czwartym miejscem. Dziś pokazali swój bolid na sezon 2017.
Ostatnie dwa lata w Formule 1 były dla utytułowanego zespołu McLarena jednym z najcięższych okresów w całej historii jego startów, z których pierwsze miały miejsce w 1966 roku. W tym roku po dużej zmianie przepisów formacja stawia na nowy początek. Kolorami i nazwą nowej maszyny odcina się symbolicznie od swojej przeszłości.