Taktyka niewielkich zmian, prowadzących do modeli jeszcze lżejszych, jeszcze szybszych i jeszcze zwinniejszych powiększyła w ostatnim roku stajnię Lotusa o kilka nowych pozycji, zagrażającym maszynom dużo droższym i mocniejszym. W tym tygodniu swoją premierę miał kolejny "supercar killer", mały roadster/coupe Exige w specyfikacji Sport 380.
Samochody elektryczne, które przegrały sto lat temu walkę ze spalinowymi postrzegane są dzisiaj jako przyszłość motoryzacji. Takie myślenie ucieleśnia Tesla Motors i coraz więcej wielkich koncernów z całego świata. Oraz zupełnie nowi gracze na rynku, którym marzą się elektryki o mocach wyrażanych w megawatach. Należy do nich NextEV.
Lister Motor Company po udanej kontynuacji słynnego Knobbly sprzed prawie sześćdziesięciu lat zabiera się za swojego kolejnego, wyścigowego klasyka. Tym razem Anglicy wskrzeszą roadstera noszącego nazwisko Franka Costina, ostatni, torowy model marki z lat pięćdziesiątych, który startował między innymi w Le Mans i Sebring.
Mercedes-Maybach po premierach kilku modeli na bazie limuzyny klasy S, pancernych krążowników oraz majestatycznego konceptu Vision 6 uskutecznia oddalanie się od zwykłych samochodów Mercedes-Benza. Tym razem robi to w amerykańskim stylu wśród skojarzeń ze słoneczną Kalifornią i ociekającego luksusu, w którym można czuć się młodym bogiem.
Wczorajszą, sześciogodzinną eliminacją w Bahrajnie zakończył się piąty sezon pucharu World Endurance Championship i zamknięta została pewna era w długodystansowych, wyścigowych mistrzostwach świata. W ostatniej z dziewięciu eliminacji w tym roku rozstrzygnęło się kilka brakujących tytułów mistrzowskich, w tym mistrzostwo świata kierowców.
W piątek po miesiącach oczekiwania na internetowej platformie Amazon Prime swoją premierę miał pierwszy odcinek "The Grand Tour", nowego programu Clarksona, Hammonda i May'a, który powstał po opuszczeniu przez nich "Top Gear". W trwającym ponad 70 minut materiale zobaczyliśmy między innymi starcie topowego Ferrari, McLarena i Porsche, na które czekaliśmy rok.
McLaren Automotive kładzie kres krążącym od kilku miesięcy plotkom o pracach nad kolejnym spadkobiercą słynnego F1, który miałby z nim o wiele więcej wspólnego, niż ekstremalne coupe P1. Teraz jest już pewne, że Anglicy pracują nad zupełnie nowym modelem, który dla odmiany zajmie pozycję luksusowego GT o kosmicznych osiągach.
Realizacja misternie układanego przez ostanie lata i kilka razy zmienianego planu na całkowitą zmianę oblicza marki Alfy Romeo po niedawnej premierze limuzyny Giulia nabiera jeszcze większego rozpędu. Na salonie samochodowym w Los Angele zadebiutował w tym tygodniu pierwszy w ponad 100-letniej historii włoskiej marki SUV, Stelvio.
Amerykańskie Rezvani Motors, które od kilkunastu miesięcy rozprowadza w kilku wariantach efektowanego roadstera imieniem Beast, przygotowało alternatywę w postaci coupe. Sportowa maszyna o nazwie Beast Alpha poza osłoną przed promieniami Słońca, deszczem czy śniegiem skrywa w sobie kilka innych niespodzianek.
Vanquish drugiej generacji ma na karku już cztery i pół roku, w ciągu których wprowadzono kabriolet, kilka edycji limitowanych oraz zupełnie nową, zmieniającą całkowicie charakter i poprawiającą osiągi auta skrzynię biegów. Flagowe GT brytyjskiej marki w kolejny etap swojego życia wchodzi w podrasowanej specyfikacji Vanquish S.