Lotus wprowadza do swojej oferty kolejną ewolucję sprzedającego się niczym świeże bułeczki modelu Elise. Tym razem Brytyjczycy kierują swoją ofertę do kierowców wyścigowych, których do tej pory przyciągał przede wszystkim Elise Cup 220 R. Jego następca to nowy model w specyfikacji Race 250, najbardziej kompletny, torowy Elise w historii.
W niedzielę po południu przed licząca około 58 tysięcy widownią rozegrano trzeci w tym roku, 6-godzinny wyścig pucharu World Endurance Championship. Czwartą z dziewięciu eliminacji w tym sezonie i pierwszym wyścigiem po 24-godzinnym Le Mans była gonitwa na torze Nürburgring, który potwierdził już swoją obecność w przyszłym sezonie.
Teraz będzie tylko z górki: po wczorajszym wyścigu na Węgrzech do końca tegorocznego sezonu Formuły 1 zostało dziesięć z dwudziestu jeden eliminacji. O tytuł mistrza świata walczą w tym roku po raz kolejny kierowcy Mercedes-Benza, których po poprzednim wyścigu dzielił zaledwie jeden punkt: w generalce prowadził Rosberg przed Hamiltonem.
Wyczekiwana od lat, tylnonapędowa Alfa Romeo Giulia dzięki 510-konnej specyfikacji Quadrifoglio Verde od kilku tygodni zbiera bardzo pozytywne opinie, a Włosi pracują bez wytchnienia nad kolejnymi, zupełnie nowymi modelami odradzającej się po latach umiarkowanie atrakcyjnej oferty marki z Mediolanu. Co wyjedzie na drogi całego świata następne?
W ten weekend w pierwszym rajdzie w swojej historii wziął udział pewien bardzo szczególny model Audi. Maszyna chowała się w zbiorach koncernu przez blisko trzy dekady i została zaprojektowana jako godny następca Sport Quattro, potwora słynnej grupy B. Przez lata auto było okryte tak wielką tajemnicą, że... nie ma nawet nazwy.
BMW przygotowało kolejną edycję limitowaną mocarnej limuzyny M5, która obecna jest na rynku od 2011 roku. Bawarska maszynka w standardzie dysponuje mocą 560 KM, która wystarcza do większości zadań... i zostaje jeszcze kilkaset koni w zapasie. Najnowsza propozycja z Bawarii skrywa jeszcze większe rezerwy mocy. Oto M5 Competition Edition.
Już w niedzielę na Nürburgringu będzie miała miejsce czwarta z dziewięciu eliminacji piątego sezonu World Endurance Championship. W roli faworytów wystartują tu po raz kolejny dwie załogi w hybrydowych prototypach ze stajni Porsche. Misją niemieckich maszyn jest nie tylko wygrywanie wyścigów. Model 919 to również wstęp do samochodu sportowego przyszłości.
W czerwcu zakłady koncernu KTM Group w Graz opuścił tysięczny egzemplarz sportowego modelu X-Bow, pierwszego, produkowanego seryjnie samochodu w historii firmy. W ciągu kilku lat X-Bow zmienił całkowicie postrzeganie austriackiej marki, która przed jego premierą znana była głównie z produkcji motocykli.
W minionym sezonie Porsche wróciło na szczyt długodystansowych mistrzostw świata: marka sięgnęła po mistrzostwo świata serii World Endurance Championship wśród konstruktorów, jej kierowcy zdobyli indywidualne mistrzostwo świata, a dominację przypieczętowała wygrana w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. W tym roku marka wygrała we Francji po raz osiemnasty!
CLS drugiej generacji, wzbudzająca kontrowersje ikona stylu ze stajni Mercedes-Benza, ma już sześć lat. Niemcy uznali, że najwyższy już czas na pożegnanie. Tym sposobem ze skutkiem natychmiastowym do oferty marki wchodzi CLS w specyfikacji Final Edition, samochód wyposażony we wszystko, co w generacji W218 najlepsze.