Aktualności
07.10.2018

Holden Time Attack Wróg zegara

W tym roku mija pięćdziesiąta rocznica od pierwszej wygranej Holdena w prestiżowym wyścigu Bathurst 1000, który jest obecnie jedną z rund australijskiego pucharu Supercars Championship. Marka, która od ponad stu lat działa pod skrzydłami General Motors, przygotowała w takich okolicznosciach koncept futurystycznego ścigacza Time Attack.

Wizja tego, co może przynieść przyszłość nie ma wiele wspólnego z dzisiejszym formatem Bathurst 1000, a jej twórcy myśleli przede wszystkim o sprintach na dystansie jednego okrążenia toru Mount Panorama i wyścigach górskich. Koncept został przygotowany w Melbourne przy wykorzystaniu najnowszego oprogramowania i sprzętu, umożliwiającego przeprowadzenie różnego typu symulacji i projektowanie w wirtualnej rzeczywistości. Time Attack nie został zbudowany w rzeczywistości, koncept żyje jedynie na ekranach komputerów.

Holden Time Attack

To, że Time Attack nie istnieje w rzeczywistości nie przeszkodziło w nakreśleniu bardzo konkretnej wizji technologicznej. Samochód miałby być zbudowany na węglowym kadłubie z karoserią z włókien węglowych i Kevlaru, której górną część pokrywa grafen. Rozbudowana koncepcja aerodynamiczna sprowadza się do adaptacyjnego zawieszenia i podwozia, aktywnych kanałów wiodących powietrze, gumowych kurtyn uszczelniających przestrzeń pod samochodem, ruchomego ospoilerowania oraz współpracujących z żyroskopami wentylatorów.

Holden Time Attack

Napęd? Oczywiście elektryczny. Holden stawia na cztery silniki o mocy 250 kW każdy: razem około 1350 koni mechanicznych oraz 3240 niutonometrów, rozdzielane w zależności od potrzeby pomiędzy poszczególne osie i koła. Time Attack ma rozpędzać się do setki w czasie 1,25 sekundy, rozwijać prędkość maksymalną rzędu 480 km/h i generować przeciążenia boczne i wzdłużne przekraczające 6g. W komputerowej symulacji koncept przejechał jedno okrążenie 6,2-kilometrowej pętli Mount Panorama w czasie jednej minuty i 29,30 sekund. Cel? Przyciągnięcie do Holdena nowych inżynierów, dla których w oddziale Advanced Vehicle Development zaplanowano ponad 150 miejsc pracy.

Skomentuj na forumUdostępnij