Nissan kończy aktualizacją swojego flagowego coupe i po bazowym GT-R oraz wyczynowym GT-R Nismo ujawnia detale na temat modelu w specyfikacji Track Edition, który plasuje się gdzieś między dwoma wcześniejszymi. Samochód ten podejmuje się kilku wyrzeczeń na rzecz poprawy osiągów, które mamy w pełni poczuć dopiero na torach wyścigowych.
Hyundai Motor nie przestaje przygotowywać gruntu pod nadejście pierwszego, seryjnego modelu z oddziału N. Pod tym enigmatycznym oznaczeniem, którego powstanie zaanonsowano dokładnie rok temu, będą kryły się najbardziej sportowe samochody w gamie koreańskiej marki. Jak bardzo? Najnowszy koncept RN30 to odpowiedź celowo przesadzona.
Już w nadchodzący weekend na wystawie samochodowej w Paryżu zadebiutuje dziesiąta generacja modelu Civic, największego przeboju w dorobku Hondy, który przygotowano z myślą o rynkach całego świata jako sedan, coupe i hatchback. Ten ostatni będzie bazą dla nowej Civic Type R. Jej prototyp zostanie pokazany w tym samym miejscu i czasie.
Najnowsza generacja modeli pod szyldem John Cooper Works po zadomowieniu się w grupie najmniejszych aut rusza na podbój klasy samochodów kompaktowych premium. Tym razem operacjom zwiększającym moc i osiągi poddano model Clubman, jeden z największych i najbardziej przestronnych pojazdów w historii niewinnie brzmiącej marki Mini.
Francuskie Onroak Automotive, które od ubiegłego roku ma swój oddział również na terenie USA, jako pierwsze ujawniło zupełnie nową, wyścigową maszynę klasy LMP2. Firma buduje własne samochody dopiero od pięciu lat, a od 2013 roku odpowiedzialna jest za torowe prototypu marki Ligier. JS P217 to najnowszy z nich.
Kilka dni temu po świecie samochodów niczym grzmot rozniosła się wieść o firmie Apple prowadzącej rozmowy na temat przejęcia brytyjskiego McLaren Technology Group, w skład którego wchodzi między innymi McLaren Automotive i McLaren Racing. Żadna ze stron nie potwierdziła ani nie zaprzeczyła tym rewelacjom. A tymczasem u McLarena...
Zawrotne prędkości nie są tym, co przychodzi na myśl pierwsze w przypadku marki Honda. Chyba, że ktoś pamięta jej najbardziej udane występy w Formule 1 oraz wycieczkę bolidem na Bonneville, gdzie dziesięć lat temu przekroczono 400 km/h. W tym miesiącu rolę najszybszej Honda na świecie przejęła maszyna o zupełnie innym charakterze.
Z końcem tego roku ofertę sportowych samochodów ze stajni Audi powiększą małe coupe i roadster serii TT w specjalnej edycji S Line Competition. Pod nazwą tą kryją się modele z bogatszym wyposażeniem standardowym, bardziej zadziornym charakterem oraz wieloma niepowtarzalnymi detalami na zewnątrz i w dwuosobowej kabinie.
Venturi Automobiles po trzech latach niesprzyjających okoliczności dopięło swego i sięgnęło po nowy rekord prędkości wśród samochodów o napędzie elektrycznym. Poprzednie rekordy, 495 km/h wśród elektryków i 487 km/h wśród aut na ogniwa paliwowe, należały również do Venturi. Ustanowione je w latach 2009 i 2010.
Pamiętacie kiedy ostatni raz Ferrari oferowało równolegle jeden ze swoich modeli w dwóch zupełnie różnych wersjach silnikowych? My też nie. Wiemy natomiast dokładnie jaka będzie odpowiedź na to pytanie w najbliższej przyszłości. Odpowiedzią będzie GTC4Lusso T, włoska premiera zbliżającego się wielkimi krokami salonu samochodowego w Paryżu.