Aktualności
05.09.2018

KHM Warszawa M20 GT Prostszym sposobem

Legendy polskiej motoryzacji od lat stanowią temat burzliwych dyskusji i działań, szczególnie jeśli chodzi o prostowanie faktów i próby wskrzeszenia niektórych modeli. Te ostatnie kończą się bardzo różnie i tylko w niektórych przypadkach mamy do czynienia z czymś namacalnym. Taki stan rzeczy może zmienić KHM Motor Poland.

Działające od 2013 roku przedsięwzięcie pod tytułem KHM Motor Poland wywodzi się z Aquila Automotive Poland, które kilka lat temu pokazało się z obiecującymi wizualizacjami współczesnej Syreny Sport. Dzisiejsze KHM poszło w innym kierunku. Firma chwali się wyłącznymi prawami do nazwy Warszawa, umową na wykorzystanie podzespołów Forda oraz wsparciem ze strony Politechniki Krakowskiej. Pierwsze dzieło krakowskiej marki to coupe Warszawa M20 GT, auto inspirowane Warszawą M20, która weszła do produkcji w warszawskich zakładach FSO na początku lat pięćdziesiątych i oparta była w całości o rosyjskie zdobycze techniki.

KHM Warszawa M20 GT

Warszawa M20 GT nie jest konstrukcją zupełnie nową, a tym, pod czym podpisuje się KHM jest przede wszystkim projekt autorskiego nadwozia, do którego przeszczepiono między innymi tylne lampy z AMG GT. Pod spodem kryje się doskonale znany i sprawdzony Ford Mustang w specyfikacji GT z 2016 roku. Oznacza to, że pod maską znajdziemy wolnossące V8 o pojemności pięciu litrów. Motor dostarcza jakieś 420 koni mechanicznych, które przenoszone są tylko na tylne koła. Docelowa prędkość maksymalna: około 280 kilometrów na godzinę. W coupe zmieniono również kabinę, w której w miejscu konsoli środkowej rozsiadł się duży wyświetlacz.

KHM Warszawa M20 GT

Pierwszy model KHM zadebiutował wczoraj podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy. Jego twórcy szukają w tej chwili chętnych na zakup kolejnych egzemplarzy, co pozwoliłoby na uruchomienie limitowanej produkcji krótkiej serii kolekcjonerskiej w bliżej nieokreślonej cenie. Co dalej? Plany spółki na najbliższą przyszłość to budowa modelu Sirella Sport, coupe, dla którego wzorem jest prototypowa Syrena Sport z końca lat pięćdziesiątych oraz, w dalszej perspektywie, przygotowanie samochodu o napędzie elektrycznym lub hybrydowym we współpracy z firmami zajmującymi się produkcją podzespołów dla tego typu pojazdów.

Skomentuj na forumUdostępnij