Kariera doładowanego silnika Toyoty o pojemności 1,8 litra, który przez kilka ostatnich lat napędzał z powodzeniem Lotusy Elise i Exige, dobiega końca. Jednostka, nie spełniając norm emisji spalin Euro 5 musi odejść. A odejdzie w nie byle jakim stylu - napędzając edycje specjalne obu modelu, dedykowane jednej z najważniejszych osób w historii firmy.
Senner Tuning, trudniące się modyfikacjami wszystkiego od Alfy Romeo, poprzez Lamborghini i Porsche, aż do Volkswagena, przygotowano kolejny już pakiet dla Audi serii S5. Tym razem nie chodzi jednak ani o coupe ani kabriolet - pod nóż wpadło największe w tej rodzinie S5 Sportback.
W rozegranym tydzień temu maratonie Le Mans w klasyfikacji generalnej triumfowały trzy zespoły Audi. W grupie prototypów LMP2 najszybsza była maszyna produkcji Honda Performance Development, ARX.01. Dziś, dzięki mocy obliczeniowej komputerów, możemy sobie wyobrazić jak podobny scenariusz mógłby wyglądać za jakieś 15 lat.
Przed kilkoma laty, przy okazji prezentacji imponującego Reventona, firma Lamborghini wskazywała na lotnicze inspiracje projektantów, którzy kreślili linie niezwykłego supercoupe. A konkretnie - na wojskowe myśliwce. Teraz role nieco się zmieniają i mamy okazję podziwiać Lambo narysowane ręką... projektanta samolotów.
Trzy i pół miesiąca temu Edo Competition pochwaliło się pakietem modyfikacji dla Aston Martina DBS, który w efekcie końcowym wydzielał pokaźne 550 KM. Teraz tuner chwali się kolejnym Brytyjczykiem. To coupe DB9, które na życzenie klienta z Rosji... starannie upodobniono do bardziej mięsistego DBS.
Szósta generacja Corvette, ciesząca się w ostatnich latach bardzo dużą popularnością jako baza do osadzania zupełnie nowych karoserii, przejdzie już wkrótce kolejną metamorfozę. Najnowsza inicjatywa tego typu wyszła prosto z Rossi Motor Company z kalifornijskiego Irvine. Na imię jej SixtySix - Sześćdziesiąt Sześć.
Południowokoreańskie coupe Spirra, które rodziło się w bólach pod różnymi nazwami i w różnych wariacjach przez ostatnie przeszło 10 lat wchodzi w końcu do sprzedaży. Model, który miał swoją oficjalną premierę pod koniec marca na specjalnym pokazie w Seulu trafi w najbliższych tygodniach dzięki staraniom Oullim Motors do pierwszych właścicieli.
Niemieckie WheelsAndMore po przygodach z modelami Audi, Lamborghini, Aston Martina i Bentley'a powraca na własne podwórko do marki, którą zajmuje się niemal od początków swego istnienia. Mowa o pojazdach Mercedes-Benza. Truner z Baesweiler przygotował od razu cztery sztuki o łącznej mocy 2340 koni mechanicznych.
Wizja elektrycznego coupe z napędem na wszystkie cztery koła, którą w ostatnich miesiącach w dwóch wydaniach zaprezentowało Audi, staje się pomału rzeczywistością. Pojazd odpowiadający powyższemu opisowi miałby pojawić się na rynku już za dwa lata, a pierwsze, elektryczne R8 mogliśmy podziwiać w miniony weekend w Le Mans.
Nie doczekaliśmy się Veyrona GT, o którym plotki różne i różniaste krążą od paru lat. Nie doczekaliśmy się też Veyrona Grand Prix, o którym można było nieoficjalnymi kanałami usłyszeć pod koniec ubiegłego roku. Ale projekt super Veyrona ma żyć nadal i urzeczywistnić się... już za dwa miesiące pod postacią Veyrona Super Sport!