Włosi półtora roku po premierze modelu GranCabrio fundują swemu jedynemu kabrioletowi wizytę na siłowni oraz trening szybkości reakcji i precyzji wymierzanych ciosów. Wszystko po to, aby z jeszcze większą lubością uprawiać sztukę uwodzenia, której kurs już standardowe GranCabrio ukończyło z wyróżnieniem. A co potrafi GranCabrio Sport?
Liczba konceptów i specjalnych modeli pokazowych, opartych na 2-osobowym Smarcie, które spłodzono w ciągu ostatnich lat idzie w dziesiątki, jeśli nie setki. Na domiar złego większość z nich tak naprawę niewiele różni się od siebie. Najnowsza propozycja marki skrywającej się pod skrzydłami Daimlera zrywa z tym trendem - oto Smart Forspeed.
Tytuł producenta najszybszej, seryjnej limuzyny świata (372,1 km/h) i najszybszego, drogowego samochodu napędzanego LPG (333 km/h) to dla G-Power najwyraźniej za mało. Teraz kolej na kombi. Do pobicia było Audi RS6 Avant od Motoren Technik Mayer, w którym na Nardo rozwinięto 344,2 km/h. Można śmiało powiedzieć, iż wyczyn RS6 to już historia.
Do grana tunerów żywo zainteresowanych Ferrari 458 Italią dołącza prężnie poszerzające swoją ofertę WheelsAndMore. Do walki m.in. z 609-konnym zestawem od firmy Novitec Rosso i 627-konną ewolucją od Oakley Design tuner wystawia model kuszący nietuzinkowymi obręczami oraz przybytkiem mocy, który ani na krok nie ustępuje konkurencji.
U niemieckiego Noviteca panuje moda na Ferrari i oddział Novitec Rosso ma ręce pełne roboty. Po przypomnieniu sobie "jak to się robi" na przykładzie kolejnego pakietu dla Californii tuner przygotował coś zupełnie nowego. Mowa o coupe 458 Italia, które było dopieszczane przez ostatnie miesiące i w tym tygodniu dostąpiło zaspokojenia.
Dość wstrzemięźliwe podejście tunerów do Ferrari Californii sprawiło, iż kompletne pakiety modyfikacji dla roadstera oferuje dość wąska grupa firm, jak Novitec Rosso, Anderson Germany, Edo Competition czy Hamann Motorsport. W gronie tym wyróżnia się Novitec, którego specjaliści przygotowali już kilka różnych pakietów. Oto kolejny - Race 606.
Alfa Romeo, w przeciwieństwie do Lancii, która stała się klonami Chryslera i odwrotnie, ma się całkiem nieźle. Potwierdzenie kondycji firmy mamy zobaczyć najszybciej już w marcu w Genewie pod postacią nowego, małego coupe mającego nosić oznaczenie 4C GTA. Auto pozostaje póki co tajemnicą, a to pozwala wykazać się wyobraźni.
Co może powstać z połączenia sił studentów turyńskiego L'Istituto Europeo del Design, firm Pirelli i OZ Racing, starszego stylisty Pininfariny oraz projektanta Maserti? Z pewnością nic oczywistego: coupe Abartha, ale nie zwykłe, bo o specjalnie opływowym nadwoziu i napędzie elektrycznym. Na żywo zobaczymy je już na początku marca w Genewie.
Edo Competition rzutem na taśmę przed pojawieniem się następcy Muricelago prezentuje kolejny pakiet modyfikacji dla wiekowego Lambo, tchnący weń ostatnie resztki rozjuszonego ducha. Model LP750 będzie mocniejszy od nowego V12 z Sant'Agata, niewiele wolniejszy i, co najbardziej interesujące, dostępny z napędem tylko na tylną oś.
Lotus, który w ostatnich miesiącach zaserwował nam zaskakujące zwiastuny całkowitej zmiany filozofii marki, przekonuje, iż budowa lekkich samochodów to nadal jedno z ulubionych zajęć jego pracowników. Na dowód tych twierdzeń prezentuje nowy model, który jest jeszcze lżejszą wersją jednego z najlżejszych roadsterów na rynku - Elise Club Racer.