W Audi R8 nie trudno się zakochać, i to bez żadnych urządzeń wspomagających. Mimo to tunerzy nie ustępują w próbach poprawienia osiągów i wyglądu modelu, które jeszcze intensywniej przykuwałyby uwagę do auta i wzmagały towarzyszące obcowaniu z nim emocje. Jeden z najnowszych przykładów tego typu praktyk to pakiet niemieckiego Abt Sportsline pod tytułem R8 GT S.
W listopadzie ubiegłego roku, po prezentacji konceptów 4-drzwiowej limuzyny i 2-drzwiowego coupe, zobaczyliśmy zupełnie nową serię 6 ze stajni BMW w otwartej formie. Teraz do kabrioletu dołącza oczekiwane od dawna, seryjne coupe. Nowa, trzecia generacja "szóstki" zastępuje model produkowany od 2003 roku, którego stylistyka podzieliła miłośników marki na dwa obozy. Nowa "Szóstka" zamierza zatrzeć granice między nimi.
599 GTO to najmocniejsze, seryjnie produkowane Ferrari w historii marki i trzeci model z Maranello po słynnym 250 GTO i 288 GTO, noszący dumne oznaczenie Gran Turismo Omologato. Produkcję wyczynowego coupe ograniczono do 599 cennych egzemplarzy, z których nie wszystkim będzie dane zachować swoją tożsamość. Jeden z nich wpadł już w ręce specjalistów Novitec Rosso.
Francuskie Alpine narodziło się w 1955 roku, zdobywając szybko uznanie za limitowane, sportowe samochody bazujące na modelach Renault z silnikami umieszczonymi z tyłu. W latach '70 marka zasłynęła dzięki sukcesom w rajdach. Ostatni Renault Apline zjechał z taśm 15 lat temu, a zakłady firmy posłużyły potem oddziałowi Renault Sport. A jak mogłoby wyglądać Alpine XXI wieku?
Wyścigowa ewolucja MP4-12C, najnowszego dziecka McLaren Automotive, którą znaliśmy dotychczas jedynie z komputerowej wizualizacji, staje się faktem. Maszyna, która będzie produkowana w powołanym niedawno do życia oddziale McLaren GT, przejdzie w najbliższych tygodniach intensywny program testowy na Silversone i torze Motor Industry Research Association.
Skrzydlaty SLS AMG to nie jedyny model, który w ostatnich tygodniach wpadł w ręce niemieckiego Mansory i został zwrócone światu w postaci zupełnie nie przypominającej siebie. Tuner, którego działania od lat budzą kontrowersje, zajął się również Ferrari 458 Italią. W ten sposób włoskie auto przeobraziło się w żółte, karbonowe coupe Siracusa.
Fiat najwyraźniej pozazdrościł mnogości wersji brytyjskiemu Mini, co mogło być przyczyną wysłania 500 na operację plastyczną prosto do studia Zagato. Styliści z Mediolanu już nieraz projektowali nadwozia dla Fiatów, w tym dla oryginalnej 500. Tym razem postawiono przed nimi zadanie stworzenia... coupe!
Alan Jones, pochodzący z Australii mistrz świata Formuły 1 z 1980 roku, przygotowuje się do wprowadzenia do sprzedaży supercoupe sygnowanego własnym podpisem, AJF1. Nowa maszyna będzie mieszanką inspiracji modelami Ferrari i Lamborghini w starym stylu i mocy V8 Chevroleta otoczonego podzespołami sprowadzonymi z Europy.
Nowy, wyścigowy model Aston Martina, który będzie w tym roku bronił w 24-godzinnym Le Mans honoru samochodów benzynowych, jest już gotowy. Brytyjczycy, którzy w 2009 roku przełączyli się z grupy GT1 na LMP1, porzucają w tym sezonie zamknięte coupe i stawiają na roadstera. Jego nazwę, AMR-One, wyłoniono z kilku propozycji internautów.
Jeśli kogoś nie zaspokaja zwykły, 571-konny SLS AMG mocniejszych emocji może szukać między innymi w zakładzie Brabusa, gdzie skrzydlate coupe poddano już kilku modyfikacjom, łącznie z dość daleko idącymi zmianami nadwozia i silnika. Najnowszy zestaw obejmuje między innymi podwójne doładowanie i oznaczony jest wymowną liczbą 700.