Już 21 kwietnia startuje czternasta edycja wystawy Shanghai International Automobile Industry Exhibition, znanej jako Auto Shanghai. W największym mieście Chin z reprezentacją kilku pachnących nowością modeli zjawi się BMW. Obok coupe nowej serii 6, konceptu ConnectedDrive, sportowych wersji serii 1 i elektrycznego ActiveE zobaczymy tam... zupełnie nowe M5!
Nic nie wskazuje na to, aby rosnąca z każdym rokiem popularność i populacja maszynek torowych pokroju Ariel Atoma czy KTM X-Bow'a miała zamiar szybko wyhamować. Projekty jedno- lub dwuosobowych aut powstałych z myślą o track days rodzą się niczym grzyby po deszczu. W większości przypadków nie opuszczają jednak ekranów komputerów. Oto jeden z przykładów - hybrydowy Jaszczur.
Rosnące znacznie otwartego w tym tygodniu salonu samochodowego w Seulu przyciągnęło zaskakująco dużą liczbę światowych premier. Jedną z nich jest koncepcyjny, sportowy model Chevroleta, powstały w koreańskim oddziale marki i celebrujący 100-lecie General Motors. Pojazd nazwano Mi-ray, co po koreańsku oznacza "przyszłość".
Do wąskiego grona tunerów czynnie zainteresowanych Porsche 911 GT2 RS dołącza szwajcarski Sportec. To nic, że GT2 RS jest już fabrycznie najmocniejszym, seryjnym coupe marki Porsche w jej historii i to nic, że produkcja auta jest limitowana do zaledwie 500 sztuk. Według tunera niektórym może w RS czegoś brakować, a każdy cel uświęca środki.
BMW podeszło do żartów z okazji 1 kwietnia bardzo poważnie. Zamiast wymyślania nowych modeli czy wersji wyposażenia firma przygotowała coś jak najbardziej namacalnego - czwartą wersję nadwoziową M3. Do coupe, kabrioletu i sedana dołączył właśnie pickup, który niespełna dwa tygodnie temu ku ogólnemu zdziwieniu wypatrzono na testach na Nordschleife.
Porsche wspina się na najwyższe szczyty współczesnych, 4-drzwiowych modeli gran turismo i prezentuje nową odmianę Panamery - Turbo S. Maszyna, która przyćmiewa nieco 500-konną Panamerę Turbo pojawi się w rękach pierwszych właścicieli już w czerwcu i będzie kosztować przeszło dwa razy więcej, niż podstawowa Panamera z 300-konnym silnikiem pod maską.
Klasa G Mercedes-Benza ma już ponad 30 lat, w ciągu których niewiele się zmieniła i nic nie wskazuje na to, aby miała chęć szybko zniknąć ze sceny. Te kilka dekad to również niezliczona ilość modyfikacji modelu i ekstremalnego tuningu, w którym przoduje niemiecki Brabus. Jedna z najnowszych propozycji firmy to G 800 Widestar.
Sześćdziesiąty drugi sezon Formuły 1 można uznać za rozpoczęty, choć trzeba przyznać, iż takiego początku nikt się nie spodziewał. I nie chodzi o sam niedzielny wyścig, na starcie którego stanęło dwanaście zespołów, aż pięciu kierowców z tytułami mistrzów świata i czterech debiutantów, ale o to, co działo się w bezpośrednio poprzedzających go tygodniach.
Mechanicy G-Power mają zawsze coś do dodania ponad to, co powiedziano już w oddziale M niemieckiego BMW. W ramach tej prostej zasady wzięto się po raz kolejny za jednego z najmocniejszych SUV'ów świata - 555-konne X6 M. Tuner z tym fantem mógł zrobić tylko jedno. Sprawić, że samochód będzie jeszcze mocniejszy.
Angielska seria długodystansowa Britcar, działająca od kilku lat oficjalnie pod skrzydłami Motor Sports Association, powiększy się w tym sezonie o mechanicznego zawodnika z japońskim rodowodem. Będzie nim niewielka Mazda MX-5, najpopularniejszy kabriolet świata. Auto stanie na przeciw takich mocarstw sportów motorowych, jak Aston Martin, Porsche, Lotus i BMW.