Ewolucja wyścigowego Lotusa Evory GT4, który w ubiegłym roku zajął między innymi trzecie miejsce w swojej klasie w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju, zaprowadziła brytyjskie coupe w wyższe sfery. Najnowsze dzieło oddziału Lotus Motorsport to Evora Enduro. Pojazd da początek modelom klasy GT2 i GTE, które pojawią się na starcie kilku całodobowych maratonów.
Dokładnie rok temu na wystawie w Genewie stoisko Carlssona zdobił ekstremalny grand tourer C25, stanowiący idącą bardzo daleko modyfikację Mercedes-Benza serii SL w wydaniu 65 AMG. W tym roku tuner prezentuje kolejną wersję swojego specjału, która może narzekać jedynie na brak skromności. Samochód w nowym wcieleniu nosi oznaczenie C25 Royale.
Tylko niespełna miesiąc rekordem prędkości na lodzie, sięgającym 330,7 km/h, cieszył się Juha Kankkunen i Bentley. Wyczyn z lutego to już przeszłość - od kilku dni mamy nowego, lodowego króla i królową. Ten pierwszy to kierowca testowy finlandzkiego producenta ogumienia Nokian Tyres, a królowa na czterech kołach to Audi RS6.
Działający od blisko ćwierć wieku niemiecki Wiesmann, produkujący roadstery i coupe w stylu retro, od samych początków istnienia wyznaje niezmienną filozofię. Jej główne hasła to indywidualizm, klasyczne linie, lekkie nadwozia i wysokie momenty obrotowe. Najnowszy projekt firmy, koncepcyjny Spyder, stara się z nawiązką ucieleśnić wszystkie z nich.
Pierwsze, namacalne efekty przejęcia studia stylistycznego Giorgetto Giugiaro przez Volkswagena, które miało miejsce w maju ubiegłego roku, to dwa koncepcyjne, kompaktowe pojazdy, które debiutują na trwającej właśnie wystawie w Genewie. Pierwszy z nich to pojemny Go!, drugi to trzydrzwiowy Tex ze sportowym zacięciem.
Bentley Motors celebruje oficjalnie ustanowienie rekordu prędkości na lodzie, który kilka tygodni temu u wybrzeży Finlandii padł z ręki Juhy Kankkunena. Czterokrotny rajdowy mistrz świata na zamarzniętej tafli Bałtyku poprowadził otwartego Continentala Supersports do 331 km/h. Wydarzenie to upamiętnia specjalna wersja modelu - Ice Speed Record.
Provoco to młode studio stylistyczne, stawiające czoło nowym wyzwaniom, wielkim oczekiwaniom i projektom przedmiotów codziennego użytku, budynków, jachtów oraz samochodów. Jedna z jego pachnących świeżością marek to Shayton Automotive, której zadaniem jest wprowadzenie na rynek supercoupe o nazwie Equilibrium - "Równowaga".
Gumpert zamierza zerwać z wizerunkiem szpetnego brutala, walącego wściekle pięścią w stół i ciskającego ciosami z precyzją i szybkością Chucka Norrisa, który zawdzięcza gromowładnemu coupe Apollo. Wszystko za sprawą zupełnie nowego modelu o cerze wygładzonej w studiu włoskiego Touring Superleggera. Na imię mu Tornante.
Marka De Tomaso po blisko dekadzie przerwy wraca do żywych. Stoi za nią zupełnie nowa ekipa, nowe ośrodki wyrażania twórczej ekspresji i nowe pomysły. Pierwszy model firmy nie nawiązuje ani do sportowej Pantery, ani luksusowego Longchampa, których spadkobiercy mają pojawić się w przyszłości. Pierwszy model odrodzonego De Tomaso to SUV.
Przypieczętowana latem 2009 roku współpraca koncernów Toyota Motor Corporation i Fuji Heavy Industries, stojącego za marką Subaru, wyda już wkrótce na świat oczekiwane z niecierpliwością owoce - dwa kompaktowe coupe z napędem na tył. Model Toyoty zapowiadały już dwa koncepty, Subaru zabiera wyraźny głos dopiero teraz... i nie mówi zbyt wiele.