ConnectedDrive to pojęcie wprowadzone przez BMW do swoich modeli w 1999 roku, zamykające w sobie wszystkie elementy sprowadzające się do komunikacji między samochodem, kierowcą, a światem zewnętrznym. Tego typu technologie rozwijane są stale w koncepcie od przeszło trzech dekad, a na salonie w Genewie zobaczymy ich kolejną ewolucję pod postacią konceptu Vision ConnectedDrive.
Produkujący imponujące 630 KM i 800 Nm Continental Supersports Convertible to najmocniejszy i najszybszy, otwarty Bentley w historii marki. Prędkość maksymalna modelu sięga oficjalnie 325 km/h, ale to nie do końca prawda. Udowodniły to próby przeprowadzone w ostatnich dniach w okolicach Oulu w Finlandii... na tafli zamarzniętego Bałtyku!
Kilka dni temu Niemcy ogłosili, iż do Genewy przywiozą między innymi kolejny produkt powstały pod szyldem Porsche Intelligent Performance. Najpewniej będzie to gotowa do produkcji Panamera S Hybrid. A tymczasem w Stuttarcie bez większego rozgłosu pokazano inny wynalazek, eksplorujący alternatywne źródła energii - Boxstera E.
Najnowsza klasa C w nadwoziu coupe nie jest tajemnicą już od przeszło pięciu tygodni, w czasie których skala przedpremierowego wycieku rosła równym, marszowym tempem. Milczenie przerwał już również sam producent, a nowy model trafi do salonów sprzedaży już w czerwcu, zajmując miejsce kończącego swój krótki żywot coupe CLC.
Japońskie Infiniti, luksusowa marka Nissana powołana do życia w listopadzie 1989 roku w celu podbicia rynku amerykańskiego, przymierza się do budowy zupełnie nowego, małego modelu, który miałby otwierać jej ofertę w niedalekiej przyszłości. Wizję takiego właśnie pojazdu zobaczymy już w marcu w Genewie. Nazywa się Etherea.
Kwietniowe Top Marques Monaco oprócz bycia okazją do położenia rąk i wzroku na doskonale znanych kształtach, nakreślonych przez wielkie nazwiska i marki, będzie również doskonałym miejscem na debiut modeli, o których w ogóle jeszcze nie słyszeliśmy. Jednym z nich będzie budowane w niemieckim Genesis Automobil supercoupe o nazwie Sanca.
McLaren MP4-12C jest już tylko o krok od pojawienia się w spragnionych rękach pierwszych właścicieli. Produkcja zupełnie nowego, angielskiego coupe rozpoczęła się oficjalnie na początku tego miesiąca, a teraz jest nam dane poznać pełną, finalną specyfikację potencjalnego hitu z Woking.
Włoskie DR Motor Company to marka jeszcze mało znana. Firma działa dopiero od 2006 roku, oferując w tej chwili trzy pospolite, osobowe modele, bazujące na autach chińskich. Dlaczego o niej piszemy? Otóż możliwe, iż w tym roku DR pokaże supersportowy model z silnikiem umieszczonym centralnie.
Pojawienie się zupełnie nowego modelu włoskiego Pagani Automobili wywołało żywą dyskusję, dzieląc grubą linią wszystkich zainteresowanych na zwolenników wyjścia z wieku dojrzewania i przeciwników, którzy z tęsknotą spoglądają na szaleństwa młodości Zondy. Zapewne do podobnego podziału dojdzie przy okazji projektu pod tytułem Pagani Sei.
Zbliżający się wielkimi krokami salon samochodowy w Genewie będzie okazją do prezentacji zupełnie nowego modelu niemieckiego Gumperta, który zasłynął dotychczas jedynie przerażającym Apollo. Nadwozie dla Tornante, bo tak będzie się zwał pojazd, o którym mowa, zaprojektowano we włoskim studiu Touring Superleggera, które wskrzeszono trzy lata temu.