Działający od blisko ćwierć wieku niemiecki Wiesmann, produkujący roadstery i coupe w stylu retro, od samych początków istnienia wyznaje niezmienną filozofię. Jej główne hasła to indywidualizm, klasyczne linie, lekkie nadwozia i wysokie momenty obrotowe. Najnowszy projekt firmy, koncepcyjny Spyder, stara się z nawiązką ucieleśnić wszystkie z nich.
Pierwsze, namacalne efekty przejęcia studia stylistycznego Giorgetto Giugiaro przez Volkswagena, które miało miejsce w maju ubiegłego roku, to dwa koncepcyjne, kompaktowe pojazdy, które debiutują na trwającej właśnie wystawie w Genewie. Pierwszy z nich to pojemny Go!, drugi to trzydrzwiowy Tex ze sportowym zacięciem.
Bentley Motors celebruje oficjalnie ustanowienie rekordu prędkości na lodzie, który kilka tygodni temu u wybrzeży Finlandii padł z ręki Juhy Kankkunena. Czterokrotny rajdowy mistrz świata na zamarzniętej tafli Bałtyku poprowadził otwartego Continentala Supersports do 331 km/h. Wydarzenie to upamiętnia specjalna wersja modelu - Ice Speed Record.
Provoco to młode studio stylistyczne, stawiające czoło nowym wyzwaniom, wielkim oczekiwaniom i projektom przedmiotów codziennego użytku, budynków, jachtów oraz samochodów. Jedna z jego pachnących świeżością marek to Shayton Automotive, której zadaniem jest wprowadzenie na rynek supercoupe o nazwie Equilibrium - "Równowaga".
Gumpert zamierza zerwać z wizerunkiem szpetnego brutala, walącego wściekle pięścią w stół i ciskającego ciosami z precyzją i szybkością Chucka Norrisa, który zawdzięcza gromowładnemu coupe Apollo. Wszystko za sprawą zupełnie nowego modelu o cerze wygładzonej w studiu włoskiego Touring Superleggera. Na imię mu Tornante.
Marka De Tomaso po blisko dekadzie przerwy wraca do żywych. Stoi za nią zupełnie nowa ekipa, nowe ośrodki wyrażania twórczej ekspresji i nowe pomysły. Pierwszy model firmy nie nawiązuje ani do sportowej Pantery, ani luksusowego Longchampa, których spadkobiercy mają pojawić się w przyszłości. Pierwszy model odrodzonego De Tomaso to SUV.
Przypieczętowana latem 2009 roku współpraca koncernów Toyota Motor Corporation i Fuji Heavy Industries, stojącego za marką Subaru, wyda już wkrótce na świat oczekiwane z niecierpliwością owoce - dwa kompaktowe coupe z napędem na tył. Model Toyoty zapowiadały już dwa koncepty, Subaru zabiera wyraźny głos dopiero teraz... i nie mówi zbyt wiele.
Nowe, małe coupe wspólnego pomysłu Toyoty i Subaru jest coraz bliżej pojawienia się w sprzedaży. Przeszło półtora roku temu zapowiadał je koncept FT-86, a teraz na drodze do produkcji seryjnej prowadzi je koncept FT-86 II. Oczekiwania są wielkie: auto ma za sobą wielkich przodków w postaci Corolli coupe, siedmiu generacji modelu Celica, Supry, MR2 i legendarnej Toyoty 2000 GT.
Od kilku lat w Holandii trwają prace nad przywróceniem do życia firmy samochodowej Voisin, którą jeszcze w 1919 roku stworzył Gabriel Voisin. Ostatni model francuskiej marki, znanej z produkcji luksusowych i pięknych limuzyn, pojawił się w 1937 roku. Nowy pojazd ma być również maszyną najwyższych lotów, ale nie tylko Holendrzy są w stanie ją sobie wyobrazić.
Franco Sparro przyzwyczaił nas już do tego, iż przy okazji każdego salonu w Genewie, a ostatnio nawet częściej, prezentuje kolejne, dziwaczne pojazdy, wymykające się utartym schematom i modzie. Nie inaczej jest w tym roku. Na stoisku Szwajcara, świętującego 40-lecie działalności pod własnym szyldem, znajdziemy koncept Evoluzione.