Francuskie Alpine narodziło się w 1955 roku, zdobywając szybko uznanie za limitowane, sportowe samochody bazujące na modelach Renault z silnikami umieszczonymi z tyłu. W latach '70 marka zasłynęła dzięki sukcesom w rajdach. Ostatni Renault Apline zjechał z taśm 15 lat temu, a zakłady firmy posłużyły potem oddziałowi Renault Sport. A jak mogłoby wyglądać Alpine XXI wieku?
Wyścigowa ewolucja MP4-12C, najnowszego dziecka McLaren Automotive, którą znaliśmy dotychczas jedynie z komputerowej wizualizacji, staje się faktem. Maszyna, która będzie produkowana w powołanym niedawno do życia oddziale McLaren GT, przejdzie w najbliższych tygodniach intensywny program testowy na Silversone i torze Motor Industry Research Association.
Skrzydlaty SLS AMG to nie jedyny model, który w ostatnich tygodniach wpadł w ręce niemieckiego Mansory i został zwrócone światu w postaci zupełnie nie przypominającej siebie. Tuner, którego działania od lat budzą kontrowersje, zajął się również Ferrari 458 Italią. W ten sposób włoskie auto przeobraziło się w żółte, karbonowe coupe Siracusa.
Fiat najwyraźniej pozazdrościł mnogości wersji brytyjskiemu Mini, co mogło być przyczyną wysłania 500 na operację plastyczną prosto do studia Zagato. Styliści z Mediolanu już nieraz projektowali nadwozia dla Fiatów, w tym dla oryginalnej 500. Tym razem postawiono przed nimi zadanie stworzenia... coupe!
Alan Jones, pochodzący z Australii mistrz świata Formuły 1 z 1980 roku, przygotowuje się do wprowadzenia do sprzedaży supercoupe sygnowanego własnym podpisem, AJF1. Nowa maszyna będzie mieszanką inspiracji modelami Ferrari i Lamborghini w starym stylu i mocy V8 Chevroleta otoczonego podzespołami sprowadzonymi z Europy.
Nowy, wyścigowy model Aston Martina, który będzie w tym roku bronił w 24-godzinnym Le Mans honoru samochodów benzynowych, jest już gotowy. Brytyjczycy, którzy w 2009 roku przełączyli się z grupy GT1 na LMP1, porzucają w tym sezonie zamknięte coupe i stawiają na roadstera. Jego nazwę, AMR-One, wyłoniono z kilku propozycji internautów.
Jeśli kogoś nie zaspokaja zwykły, 571-konny SLS AMG mocniejszych emocji może szukać między innymi w zakładzie Brabusa, gdzie skrzydlate coupe poddano już kilku modyfikacjom, łącznie z dość daleko idącymi zmianami nadwozia i silnika. Najnowszy zestaw obejmuje między innymi podwójne doładowanie i oznaczony jest wymowną liczbą 700.
Ewolucja wyścigowego Lotusa Evory GT4, który w ubiegłym roku zajął między innymi trzecie miejsce w swojej klasie w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju, zaprowadziła brytyjskie coupe w wyższe sfery. Najnowsze dzieło oddziału Lotus Motorsport to Evora Enduro. Pojazd da początek modelom klasy GT2 i GTE, które pojawią się na starcie kilku całodobowych maratonów.
Dokładnie rok temu na wystawie w Genewie stoisko Carlssona zdobił ekstremalny grand tourer C25, stanowiący idącą bardzo daleko modyfikację Mercedes-Benza serii SL w wydaniu 65 AMG. W tym roku tuner prezentuje kolejną wersję swojego specjału, która może narzekać jedynie na brak skromności. Samochód w nowym wcieleniu nosi oznaczenie C25 Royale.
Tylko niespełna miesiąc rekordem prędkości na lodzie, sięgającym 330,7 km/h, cieszył się Juha Kankkunen i Bentley. Wyczyn z lutego to już przeszłość - od kilku dni mamy nowego, lodowego króla i królową. Ten pierwszy to kierowca testowy finlandzkiego producenta ogumienia Nokian Tyres, a królowa na czterech kołach to Audi RS6.