Pojazdy o napędzie elektrycznym i hybrydowym to w ostatnich miesiącach jeden z tematów numer jeden w koncernie BMW. Niemcy ogłosili niedawno zupełnie nową serię aut, którą otworzą modele i3 oraz sportowy i8, a pogoń za elektronami dotarła nawet do Rolls-Royce'a, znajdującego się w rękach Bawarczyków od 1998 roku. Tak oto powstał... elektryczny Phantom!
Dwa tygodnie temu poznaliśmy małego Jaguara, zaprojektowanego we włoskim Bertone, wraz z którym twórcy obiecali przywieźć na trwający właśnie salon samochodowy w Genewie również wersję wyścigową. Projektanci określają ten drugi pojazd, B99 GT, mianem "Mr Hyde" i mają ku temu bardzo dobre powody.
Lamborghini Gallardo, którego następcę powinniśmy zobaczyć już w przyszłym roku, w dalszym ciągu nie może narzekać na brak względów u tunerów. A nawet więcej - model cieszy się tak dużą popularnością, iż do grupy chętnych podjęcia się jego modyfikacji stale dołączają nowe zakłady. Jednym z ostatnich jest brytyjskie Amari Design.
Jason Castriota, który odpowiadał m.in. za wygląd nowej generacji SSC i Bertone Mantide, a także maczał palce w Ferrari P4/5 i Maserati Birdcage 75th cieszy się od lata ubiegłego roku pozycją dyrektora stylistycznego Saaba. Szwedzka marka, która niedawno świętowała pierwszą rocznicę niepodległości, może pochwalić się już pierwszym efektem działalności Amerykanina, konceptem PhoeniX.
Po lutowej premierze nowego maratończyka Peugeota, który ma odzyskać honor marki utracony w ubiegłym roku w 24-godzinnym wyścigu Le Mans marka odsłania kolejne karty tego samego rozdziału. Obok wysokoprężnego 908, głównego rywala zupełnie nowego Audi R18, na torach w tym roku pojawi się również hybrydowy 908 HYbrid4.
Alfa Romeo ściga swoją chlubną przeszłość, kiedy to jej samochody dominowały w wyścigach na całym starym kontynencie i poza nim, a za ich kierownicami zasiadali najlepsi kierowcy swoich czasów. Nie jest to jeszcze model wyścigowy, ale kolejne po 8C Competizione supercoupe, tym razem w miniaturce. Nowy, pełen werwy pojazd nazwano po prostu 4C.
Przez kilka lat mogliśmy obserwować jego zamaskowane prototypy, w listopadzie ubiegłego roku poznaliśmy dogłębnie jego zupełnie nowe serce, w ostatnich tygodniach mogliśmy zobaczyć jego zawieszenie, karbonowy kadłub i podwozie, a w ostatnich dniach byliśmy świadkami lawinowego wycieku pierwszych zdjęć. Dziś Lamborghini ujawnia go oficjalnie - oto Aventador LP700-4, następca Murcielago.
Niemieckie Mansory kontynuuje edukację muzyczną, sięgając tym razem po operową kompozycję "Vide Cor Meum", do której rękę przykładał Hans Zimmer i która popularność zawdzięcza wykorzystaniu w filmach "Hannibal" oraz "Królestwo niebieskie". A wszystko za sprawą Mercedes-Benza SLS AMG, który po daleko idących modyfikacjach ochrzczono mianem Cormeum - z łaciny "serce me".
Mercedes-Benz SLS AMG to temat nie obcy zakładowi Hamann Motorsport, który zajął się pierwszy raz skrzydlatym coupe przeszło siedem miesięcy temu. Ograniczono się wtedy jedynie do nowych, 21-calowych felg, obniżenia zawieszenia o 30 mm i instalacji nowych tłumików. Teraz tuner idzie na całość, odnajdując inspiracje w świecie drapieżnych ptaków - oto SLS Hawk.
Brytyjski Aston Martin poszerzył w ostatnim tygodniu ofertę o nowy, blisko 500-konny model Virage, który miałby wypełniać lukę między DB9, a DBS. W rzeczywistości maszyna mogłaby z równym powodzeniem służyć jako odmłodzona wersja tego pierwszego. Jeśli ktoś szuka stylistycznej rewolucji być może znajdzie ją w wirtualnym świecie - oto DBX.