Volkswagen po licznych przygodach ze Scirocco w 24-godzinnym wyścigu na Nordschleife zamierza wystawić w maratonie kolejny, zupełnie nowy model. Tym razem nie będzie to wariacja przebojowego coupe, ale maszyna bazująca na szóstej generacji kompaktowego Golfa, która od pojazdu znanego z dróg publicznych przeszła naprawdę długą drogę.
Styliści Renault kontynuują podróż ścieżką obraną pół roku temu przez koncepcyjne coupe DeZir, reprezentujące pierwszy z sześciu etapów życia człowieka, wyróżnionych przez koncern - zakochanie się. Już za niespełna trzy tygodnie w Genewie zobaczymy drugi koncept, noszący imię Captur. Model ucieleśnia wspólne poznawanie świata przez dwoje ludzi.
Nissan połączył siły z francuskim Signature Racing, działającym w sportach motorowych od przeszło 20 lat i udzielającym się między innymi w Formule 3, Le Mans Series oraz 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zadaniem Japończyków, którzy przypieczętowali właśnie 2-letni kontrakt, będzie dostarczanie jednostek napędowych do ścigaczy Signature klasy LMP2.
Oczekiwane od dawna najszybsze, najmocniejsze i najbardziej zaawansowane technicznie, seryjne Camaro staje się faktem. Coupe, które w nadchodzących miesiącach przejdzie ostateczny szlif, pojawi się po raz pierwszy przed szeroką publicznością już w ten weekend na salonie w Chicago. Model będzie nosił historyczne oznaczenie ZL1.
Charger w zbiorowej świadomości miłośników zapachu benzyny i spalonej gumy o poranku to przede wszystkim jedna z ikon ery oryginalnych muscle carów, która w latach najlepszej formy generowała blisko 430 KM. Od kilku lat tabliczkę z taką samą nazwą nosi sedan o sportowych charakterze. Jeśli ktoś nie uznawał jego istnienia ma dobrą okazję na zmianę zdania - pojawił się właśnie nowy Charger SRT8.
Tegoroczna oferta brytyjskiego Radical Sports Cars to aż pięć modeli, od 210-konnego SR4 CS, poprzez 210-konnego PR6, aż po odnowiony SR8 RX, którego mocarne V8 produkuje przeszło 460 KM. Zestaw balansują modele SR3 w wyścigowej wersji RS oraz ulicznej SL. Ta ostatnia to zupełna nowość w palecie zakładu z Peterborough, który swój oddział ma również w Sopocie.
W drugim tygodniu marca podczas cyklicznych aukcji w hotelu Ritz-Carlton w Amelia Island na Florydzie, odbywających się pod skrzydłami RM Auctions, pod młotek wśród dziesiątek wspaniałych zabytków motoryzacji trafią dwa wyjątkowe modele Ferrari. Pierwszym będzie klasyczne coupe 212 Inter, które kilka dekad przeleżało w magazynie, a drugim bardzo rzadkie 340 Mexico.
"Zetki" spod znaku BMW to nie tylko seryjne Z1, Z3, zjawiskowe Z8 oraz aktualnie panujące Z4, ale również cała seria w większości mało znanych konceptów, kończących się w okolicach karbonowego coupe Z29. Mimo to w kodzie jest jeszcze sporo miejsca, a kolejnym krokiem ku wypełnieniu pustej przestrzeni mogłoby być Z5. Wirtualnie już jest.
MP4-12C, pierwszy drogowy model marki McLaren od czasów legendarnego F1, wszedł oficjalnie do produkcji seryjnej. Coupe pokazano jeszcze we wrześniu 2009 roku, a rok 2010 spędziło na testach i wizytach prototypów na wystawach i imprezach na całej kuli ziemskiej. Brytyjska maszynka będzie głównym konkurentem Ferrari 458 Italia oraz Lamborghini Gallardo LP560-4 i pochodnych.
MX-5, najpopularniejszy roadster świata, stawia kolejny krok na drodze do miliona zbudowanych egzemplarzy. W dniu wczorajszym z fabryki koncernu Mazda Motor Corporation w Hiroszimie wyjechał egzemplarz numer 900000, poprawiając wpis w Księdze Rekordów Guinessa, w której MX-5 zagościła w roku 2000.