Przypieczętowana latem 2009 roku współpraca koncernów Toyota Motor Corporation i Fuji Heavy Industries, stojącego za marką Subaru, wyda już wkrótce na świat oczekiwane z niecierpliwością owoce - dwa kompaktowe coupe z napędem na tył. Model Toyoty zapowiadały już dwa koncepty, Subaru zabiera wyraźny głos dopiero teraz... i nie mówi zbyt wiele.
Nowe, małe coupe wspólnego pomysłu Toyoty i Subaru jest coraz bliżej pojawienia się w sprzedaży. Przeszło półtora roku temu zapowiadał je koncept FT-86, a teraz na drodze do produkcji seryjnej prowadzi je koncept FT-86 II. Oczekiwania są wielkie: auto ma za sobą wielkich przodków w postaci Corolli coupe, siedmiu generacji modelu Celica, Supry, MR2 i legendarnej Toyoty 2000 GT.
Od kilku lat w Holandii trwają prace nad przywróceniem do życia firmy samochodowej Voisin, którą jeszcze w 1919 roku stworzył Gabriel Voisin. Ostatni model francuskiej marki, znanej z produkcji luksusowych i pięknych limuzyn, pojawił się w 1937 roku. Nowy pojazd ma być również maszyną najwyższych lotów, ale nie tylko Holendrzy są w stanie ją sobie wyobrazić.
Franco Sparro przyzwyczaił nas już do tego, iż przy okazji każdego salonu w Genewie, a ostatnio nawet częściej, prezentuje kolejne, dziwaczne pojazdy, wymykające się utartym schematom i modzie. Nie inaczej jest w tym roku. Na stoisku Szwajcara, świętującego 40-lecie działalności pod własnym szyldem, znajdziemy koncept Evoluzione.
Pojazdy o napędzie elektrycznym i hybrydowym to w ostatnich miesiącach jeden z tematów numer jeden w koncernie BMW. Niemcy ogłosili niedawno zupełnie nową serię aut, którą otworzą modele i3 oraz sportowy i8, a pogoń za elektronami dotarła nawet do Rolls-Royce'a, znajdującego się w rękach Bawarczyków od 1998 roku. Tak oto powstał... elektryczny Phantom!
Dwa tygodnie temu poznaliśmy małego Jaguara, zaprojektowanego we włoskim Bertone, wraz z którym twórcy obiecali przywieźć na trwający właśnie salon samochodowy w Genewie również wersję wyścigową. Projektanci określają ten drugi pojazd, B99 GT, mianem "Mr Hyde" i mają ku temu bardzo dobre powody.
Lamborghini Gallardo, którego następcę powinniśmy zobaczyć już w przyszłym roku, w dalszym ciągu nie może narzekać na brak względów u tunerów. A nawet więcej - model cieszy się tak dużą popularnością, iż do grupy chętnych podjęcia się jego modyfikacji stale dołączają nowe zakłady. Jednym z ostatnich jest brytyjskie Amari Design.
Jason Castriota, który odpowiadał m.in. za wygląd nowej generacji SSC i Bertone Mantide, a także maczał palce w Ferrari P4/5 i Maserati Birdcage 75th cieszy się od lata ubiegłego roku pozycją dyrektora stylistycznego Saaba. Szwedzka marka, która niedawno świętowała pierwszą rocznicę niepodległości, może pochwalić się już pierwszym efektem działalności Amerykanina, konceptem PhoeniX.
Po lutowej premierze nowego maratończyka Peugeota, który ma odzyskać honor marki utracony w ubiegłym roku w 24-godzinnym wyścigu Le Mans marka odsłania kolejne karty tego samego rozdziału. Obok wysokoprężnego 908, głównego rywala zupełnie nowego Audi R18, na torach w tym roku pojawi się również hybrydowy 908 HYbrid4.
Alfa Romeo ściga swoją chlubną przeszłość, kiedy to jej samochody dominowały w wyścigach na całym starym kontynencie i poza nim, a za ich kierownicami zasiadali najlepsi kierowcy swoich czasów. Nie jest to jeszcze model wyścigowy, ale kolejne po 8C Competizione supercoupe, tym razem w miniaturce. Nowy, pełen werwy pojazd nazwano po prostu 4C.