Skoda przygotowała nową rajdówkę na bazie Fabii, która od lat udziela się między innymi w rajdowych mistrzostwach świata. Tym razem Czesi mierzą nieco niżej ale i szerzej, bo w klasę R2, która dostępna jest dla znacznie większego grona. Nowy samochód powstał we współpracy z Impromat Car i jest efektem blisko dwóch lat przygotowań i pracy.
Niemiecki Irmscher, działający już od przeszło 40 lat i znany przede wszystkim z tuningu modeli Opla, produkuje od kilkunastu lat replikę słynnego Lotusa Seven. Sportowy, lekki roadster korzysta z silników Opla i w najmocniejszej wersji dysponuje mocą 284 KM. Teraz twórcy przymierzają się do wersji elektrycznej. Prototyp jest już gotowy, zwie się Selectra.
Niemieckie Vermot AG, stojące za ekstremalnym, przeszło 500-konnym speedsterem Veritas RS III, przygotowuje kolejną wersję napędową modelu. Dotychczas przy okazji kosmicznego RS III mówiło się tylko o spalinowych V8 i V10. Teraz do zestawu dołącza hybryda, a w najbliższej przyszłości pojawi się wersja elektryczna oraz coupe.
Briggs Automotive Company to nowy gracz na rynku bolidów przeznaczonych na tory wyścigowe, którym udało się również prześlizgnąć na zwykłe drogi. Pierwsza propozycja brytyjskiej firmy to ściśle limitowana, jednoosobowa maszyna o nazwie Mono. Ekipę BAC tworzą specjaliści, którzy doświadczenie zbierali w Fordzie, Bentley'u, Mercedes-Benzie, Renault i Porsche oraz przemyśle lotniczym i morskim.
Niemieckie Artega Automobil, znane dotychczas z 4-metrowego coupe GT, nakreślonego przez Henrika Fiskera i pokazanego po raz pierwszy we Frankfurcie w 2007 roku, zamierza już wkrótce poszerzyć swoją ofertę. Nie zobaczymy jednak nowego modelu, ale GT z alternatywnym źródłem napędu w postaci elektrycznego coupe Sport Electric.
W Audi R8 nie trudno się zakochać, i to bez żadnych urządzeń wspomagających. Mimo to tunerzy nie ustępują w próbach poprawienia osiągów i wyglądu modelu, które jeszcze intensywniej przykuwałyby uwagę do auta i wzmagały towarzyszące obcowaniu z nim emocje. Jeden z najnowszych przykładów tego typu praktyk to pakiet niemieckiego Abt Sportsline pod tytułem R8 GT S.
W listopadzie ubiegłego roku, po prezentacji konceptów 4-drzwiowej limuzyny i 2-drzwiowego coupe, zobaczyliśmy zupełnie nową serię 6 ze stajni BMW w otwartej formie. Teraz do kabrioletu dołącza oczekiwane od dawna, seryjne coupe. Nowa, trzecia generacja "szóstki" zastępuje model produkowany od 2003 roku, którego stylistyka podzieliła miłośników marki na dwa obozy. Nowa "Szóstka" zamierza zatrzeć granice między nimi.
599 GTO to najmocniejsze, seryjnie produkowane Ferrari w historii marki i trzeci model z Maranello po słynnym 250 GTO i 288 GTO, noszący dumne oznaczenie Gran Turismo Omologato. Produkcję wyczynowego coupe ograniczono do 599 cennych egzemplarzy, z których nie wszystkim będzie dane zachować swoją tożsamość. Jeden z nich wpadł już w ręce specjalistów Novitec Rosso.
Francuskie Alpine narodziło się w 1955 roku, zdobywając szybko uznanie za limitowane, sportowe samochody bazujące na modelach Renault z silnikami umieszczonymi z tyłu. W latach '70 marka zasłynęła dzięki sukcesom w rajdach. Ostatni Renault Apline zjechał z taśm 15 lat temu, a zakłady firmy posłużyły potem oddziałowi Renault Sport. A jak mogłoby wyglądać Alpine XXI wieku?
Wyścigowa ewolucja MP4-12C, najnowszego dziecka McLaren Automotive, którą znaliśmy dotychczas jedynie z komputerowej wizualizacji, staje się faktem. Maszyna, która będzie produkowana w powołanym niedawno do życia oddziale McLaren GT, przejdzie w najbliższych tygodniach intensywny program testowy na Silversone i torze Motor Industry Research Association.