Seria GT1 World po blisko sześciu tygodniach przerwy powraca do aktywności. Miniony weekend pod jej sztandarem upłynął na czwartej eliminacji z dziesięciu. Był nią wyścig w pobliżu francuskiego Le Castellet na 5,8-kilometrowej pętli Paul Ricard High Tech Test Track.
Oto dokonało się. Wieść gminna równie stara, co sam Bugatti Veyron, traktująca od lat o jego finałowej, 1200-konnej formie stała się w końcu faktem. Bugatti wraca na szczyt z nowym, najszybszym, seryjnie produkowanym samochodem świata. To oczekiwany w napięciu Veyron Super Sport, narzędzie ostatecznej dominacji nad światem.
Amerykanie mają kolejny pomysł na cywilną maszynkę do pożerania prostych, która obróci w pył wszelkie rekordy prędkości i przyspieszeń, a mocą będzie dorównywać dwóm egzemplarzom Bugatti Veyrona razem wziętym! Kim są ci szaleńcy śmiałkowie? To ekipa niejakiego TranStar Racing, a to ich Dagger GT.
Najbardziej skrywany prototyp BMW, który dwie dekady temu miał dać początek jednemu z najszybszych samochodów świata, który oficjalnie nigdy nie powstał i który miał zostać dawno temu doszczętnie zniszczony ma się całkiem dobrze i nie jest już tajemnicą! Legendarne M8, bo o nim właśnie mowa, zostało po raz pierwszy odsłonięte w muzeum marki w Monachium.
Nadworne coupe marki Mercedes-Benz, które miało według licznych doniesień zmienić nazwę na S Coupe, przeszło właśnie kurację odmładzającą. Nazwy nie zmieniło, pozostało klasą CL. Na pierwszy rzut oka niewiele zmieniło się również na zewnątrz i w środku. Za to pod maską znajdziemy zupełnie nowy silnik.
Jeszcze nie tak dawno mogło się wydawać, iż na Nordschleife szybko nie stanie opona samochodu mogącego obalić ostatnie rekordy legendarnego toru. Jak się jednak w ostatnich dniach okazało były to tylko złudzenia. Rozwiał je ryk karbonowej Zondy R, przed którym wymięka Radical SR8 LM i klęka nawet Ferrari 599XX.
Na zupełnie nowe M5 serii F10, które według niektórych doniesień miałoby wydzielać poprzez 4,4-litrowe V8 aż 580 KM, przyjdzie nam poczekać jeszcze kilka miesięcy. A tymczasem M5 generacji E60 wcale nie traci zainteresowanych. Jednym z nich jest Oliver Nowack stojący na czele Nowack Motors, trudniącego się tuningiem niemieckich maszyn.
Miniony weekend, poza meczem Niemców z Anglikami na mistrzostwach świata w piłce nożnej, GP Europy Formuły 1 i pierwszym odcinkiem 15 serii "Top Gear", wypełniła 88 już edycja górskiego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb. Widowiskowy klasyk od kilku już lat czeka na nowy rekord - czas na mecie nie przekraczający 10 minut.
Od debiutu DB9, najbardziej reprezentacyjnego modelu w ofercie Aston Martina, minęło już siedem długich lat. Grand tourer, który ma już za sobą kilka operacji odmładzających, przeszedł właśnie kolejną, tym razem największą w swojej karierze. Obejmuje ona wygląd zewnętrzny modelu, kwestie techniczne oraz wyposażenie seryjne.
Formuła 1 po wizycie w Kanadzie powróciła do Europy na Grand Prix firmowane przez cały kontynent. Rolę reprezentacyjnego toru spełniła uliczna trasa o długości 5,42 kilometrów przebiegająca przez Walencję. Na cały, niedzielny wyścig złożyło się 57 okrążeń. Ustawienie na starcie nie zwiastowało większych niespodzianek, ale zaskoczeń nie brakowało.