"Zetki" spod znaku BMW to nie tylko seryjne Z1, Z3, zjawiskowe Z8 oraz aktualnie panujące Z4, ale również cała seria w większości mało znanych konceptów, kończących się w okolicach karbonowego coupe Z29. Mimo to w kodzie jest jeszcze sporo miejsca, a kolejnym krokiem ku wypełnieniu pustej przestrzeni mogłoby być Z5. Wirtualnie już jest.
MP4-12C, pierwszy drogowy model marki McLaren od czasów legendarnego F1, wszedł oficjalnie do produkcji seryjnej. Coupe pokazano jeszcze we wrześniu 2009 roku, a rok 2010 spędziło na testach i wizytach prototypów na wystawach i imprezach na całej kuli ziemskiej. Brytyjska maszynka będzie głównym konkurentem Ferrari 458 Italia oraz Lamborghini Gallardo LP560-4 i pochodnych.
MX-5, najpopularniejszy roadster świata, stawia kolejny krok na drodze do miliona zbudowanych egzemplarzy. W dniu wczorajszym z fabryki koncernu Mazda Motor Corporation w Hiroszimie wyjechał egzemplarz numer 900000, poprawiając wpis w Księdze Rekordów Guinessa, w której MX-5 zagościła w roku 2000.
Vodafone McLaren Mercedes jako jeden z ostatnich zespołów w tym roku odsłonił swój nowy bolid Formuły 1 - model o oznaczeniu MP4-26. Maszynę złożono na berlińskim Potsdamer Platz przed tłumnie zgromadzoną widownią oraz kierowcami z komponentów przyniesionych w ramach spektaklu pobliskimi ulicami przez postacie publiczne.
Oficjalnego odsłonięcia w Paryżu doczekał się dziś drugi, obok Audi R18, pretendent do zwycięstwa w tegorocznym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans. To zupełnie nowy maratończyk ze stajni Peugeota, która we Francji wygrała dotychczas trzy razy. Maszyna, którą znaliśmy dotychczas pod kryptonimem 90X, została oznaczona po prostu jako 908.
Porsche coraz bardziej ciągnie ku ciemnej stronie mocy. Tym razem mroczne widmo, którego przyciąganiu ochoczo poddało się już w limitowanej serii sztandarowe 911, owładnęło Boxstera S, tworząc najmocniejszą i najbardziej ekskluzywną wersję najmniejszego roadstera w ofercie marki.
Mercedes-Benz po miesiącu od ujawnienia odmłodzonej klasy C odkrywa najmocniejszą z kart tej talii - C 63 AMG. Model, w przeciwieństwie do zupełnie nowych generacji starszych braci, CL 63 AMG, CLS 63 AMG i S 63 AMG, którzy korzystają z nowego V8 biturbo o pojemności 5,5 litrów, pozostaje wierny sprawdzonemu, wolnossącemu V8 o pojemności 6,2 litrów.
Dzisiejsze, pierwsze w tym roku, testy Formuły 1 na hiszpańskim torze Ricardo Tormo pod Walencją stały się okazją do prezentacji kilku kolejnych zespołów, w tym tego najbardziej oczekiwanego - Red Bulla, dzierżącego aktualne tytuły mistrza świata kierowców i konstruktorów. Nowy bolid zespołu to ewolucja poprzedniego, niezwykle udanego RB6, który z kolei wyrósł z RB5.
Zespół Mercedes GP, powstały w ubiegłym roku na bazie mistrzowskiego Brawn GP, pokazał dziś światu swój zupełnie nowy bolid Formuły 1, drugi w swojej krótkiej historii - MGP W02. Maszyna ma zapewnić zespołowi wejście w pierwsze szeregi i realną walkę o mistrzowskie tytuły, czego nie udało się zrealizować w ubiegłym sezonie.
Dziś odbyły się pierwsze w tym roku testy samochodów Formuły 1, podczas których w nowych odsłonach pokazała się większość zespołów. Cztery z nich poznaliśmy w ostatnich dniach, trzy pokazały bolidy rano, a czwarty ograniczył się tylko do testów, odkładając oficjalną prezentację na późniejszy termin. Tym ostatnim był zespół Franka Williamsa.