Nowe przepisy francuskiego ACO, regulujące starty w 24-godzinnym maratonie i seriach Le Mans sprawią, iż w przyszłym roku na torach wyścigowych całego świata zobaczymy zastępy zupełnie nowych maszyn. Kariery tym samym w tym sezonie zakończą tym samym Audi R15 Plus oraz Peugeot 908 HDi FAP. Następca 908 już jeździ.
Blisko 75 lat temu spod ręki samego Jeana Bugatti'ego wyszło słynne coupe Aerolithe, zapowiadające powstanie jeszcze słynniejszych modeli Atlantic. Nadwozie luksusowego prototypu zbudowano z materiału zwanego "elektronem", stanowiącego połączenie stopów magnezu z elementami z aluminium. Jak mógłby wygląda podobny pojazd, gdyby Bugatti zdecydowało się nań w dzisiejszej dobie?
W minioną środę londyńskie Battersea Evolution stało się areną cyklicznych licytacji pod szyldem Automobiles of London, prowadzonych przez kanadyjskie RM Auctions. Pod młotkiem znalazła się przeszło setka maszyn, wśród których nie zabrakło egzemplarzy jedynych w swoim rodzaju. Jedenaście pojazdów przekroczyło cenę pół miliona funtów.
Jeszcze w tym roku do grona firm budujących sportowe auta o napędzie elektrycznym, mające ucierać nosa najszybszym modelom Ferrari czy Lamborghini, ma zamiar dołączyć mało znane Zoragy Concepts. Firma działająca w Belgradzie oraz Chicago przygotowuje właśnie coupe najwyższej próby o skromnym symbolu E+.
Amerykańskie Factory Five Racing, które działa od przeszło 15 lat i oferuje cit kary wzorowane na modelach Shelby, w tym słynnej Cobrze, oraz przedwojennym Fordzie, przygotowało zupełnie nową, drugą generację swojego okrętu flagowego, coupe GTM. Nowe wcielenie auta, które sprzedawane jest od blisko pięciu lat, będzie miało swoją premierę już w przyszłym tygodniu.
Koncern Chryslera na tegoroczne targi SEMA przygotował aż 35 samochodów, wśród których znajdziemy między innymi nowego Chargera, wariacje na temat nowego Durango, Wranglera Saharę i off-roadowego Grand Cherokee, a także... Fiata 500 od Moparu. W tym towarzystwie zupełnie premierowo znajdzie się również Challenger SRT8 z nowym V8 pod maską.
Brabus od dłuższego już czasu nie bierze czynnego udziału w wyścigu o najszybszą limuzynę świata, który od kilku lat prowadzi G-Power z poprawianym co kilka miesięcy M5. Ale nie oznacza to wcale, iż w Bottrop brakuje maszyn mogących po taki tytuł sięgnąć. Jest wręcz przeciwnie, czego najnowszy dowód mamy pod postacią modelu SV12 R Biturbo 800.
Już 2 listopada po raz pierwszy w swojej historii Audi of America pojawi się z oficjalną wystawą na targach SEMA. Na stoisku firmy znajdzie się między innymi autonomiczne TT RS, które wystartowało w tym roku w wyścigu na szczyt Pikes Pikes oraz kilka modeli przygotowanych przez Stasis Engineering. Najbardziej interesującym z nich będzie podpisany przez tunera R8 Spyder.
Edo Competition po miesiącach dość cichego siedzenia pod krzakiem uderza w końcu z grubego kalibru, którym włada najlepiej. Tuner już teraz zapowiada własne wydania Lamborghini Diablo, Ferrari 458 Italia, a także przypomina oficjalnie o Koenigseggu CCR Evolution. Na pierwszy ogień rzuca jednak... liczącą ponad 40 lat Miurę po traumatycznych przejściach.
Po miesiącach pewnych niepewności i gdybania czy wyścig w ogóle dojdzie do skutku pierwsze w historii Formuły 1 Grand Prix Korei Południowej stało się faktem. Zupełnie nowe wrażenia dla kierowców i kibiców na torze w Yeongam miały przynieść niespodzianki i zamieszać w czołówce tabel. Mimo standardowego ustawienia na starcie na mecie rzeczywiście nie zabrakło niespodzianek, do których przyczynił się jednak deszcz.