W wielu kręgach tuning Golfa to zawody o statusie obecności obowiązkowej i bardzo dobrą okazją do nadrobieniu wszelkich zaległości w ich temacie jest obecne wcielenie Golfa R. Wszystko zaczyna się tu od pokaźnych 265 KM, a kończy znacznie dalej, co udowadnia choćby propozycja od Wimmer RS pod nazwą Red Devil.
Najszybsze, seryjne Skody to obecnie 180-konna Fabia RS, 200-konna Octavia RS oraz 260-konna Superb V6. Na start całkiem nieźle, o czym przekonaliśmy się kilka lat temu dzięki pokazowemu, 500-konnemu coupe na bazie Fabii od firmy Brisk. Z kolei dziś niemieckie MTE przekonuje nas, iż Octavia może równać się z... Audi RS4.
Impreza WRX STI, która wiosną tego roku przeszła znaczącą modernizację, stawia kolejne kroki na drodze do doskonałości. Cała akcja rozgrywa się w Japonii, ilość widzów jest ograniczona, a głowną rolę odgrywa przybrana karbonem i aluminium nowa WRX STI tS. W roli drugoplanowej odmłodzona WRX STI Spec C.
Niska temperatura za oknem i coraz gorętsza atmosfera oczekiwania na następce Murcielago wzmagają zainteresowanie tunerów modelami Lamborghini, a w szczególności rozmnażającym się w zastraszającym tempie Gallardo. Najmniejsze coupe z Sant'Agata zostało po raz kolejny poddane modyfikacjom w Anderson Germany.
Niewielkie, luksusowe łodzie towarzyszące jeszcze bardziej luksusowym jachtom i zwane z angielska "tenderami" to standard, od którego nie odchodzi się od dziesięcioleci. W pojęciu szwedzkiego Gray Design to jednak za mało. Firma dla jachtów swojego pomysłu tworzy również ekskluzywne tendery w postaci... supersportowych coupe!
Połączenie sił jednego z najstarszych i najbardziej znanych tunerów Forda Mustanga z producentem jednych z najmocniejszych silników świata, pracujących w maszynach mających prawo poruszania się po drogach publicznych, może oznaczać tylko jedno - najwyższy stan zagrożenia. Kod czerwony!
Cadillac CTS-V, zbierający same dobre opinie, dość długo opierał się czarowi niemieckich tunerów, wśród których mogliśmy znaleźć przede wszystkim Geiger Cars specjalizujące się w samochodach z USA. Teraz swoją obecność w segmencie mocarnych limuzyn zaznacza Cam Shaft z siedzibą w Steinbach.
Niemieckie 9ff idzie za ciosem i wraz z 1200-konnym Porsche 911 GT3 RS udoskonala swój flagowy model, czyli przekraczające 400 km/h supercoupe GT9-R. Tuner po raz kolejny uznał, iż najlepszym zabezpieczeniem na niepewną przyszłość będzie nowa dawka niczym nie skrępowanej mocy.
Brytyjskie Keating Cars w spółce z amerykańskim Nelson Racing Engines nie ustaje w dążeniach do zbudowania najmocniejszego, najszybszego, drogowego samochodu świata. Projekt, który wyrósł z niesławnego Barabusa TKR ma już w przyszłym roku wzbić się na jeszcze wyższy poziom. A wszystko dzięki nowemu modelowi o oznaczeniu ZKRs.
Doniesienia o planowanej, nowej klasie B w wydaniu AMG zdążyły zapuścić już silne korzenie w wyobraźni potencjalnych klientów, których oczekiwań nie wypada teraz zawieźć. I oto jest - B z silnikiem od AMG... no prawie. Wynalazek, o którym mowa to tylko jednorazowy wybryk praktykantów Mercedes-Benza. Ale za to jaki!