Ford, który wraz z Citroenem od prawie trzech lat stanowi trzon rajdowych, samochodowych mistrzostw świata, jest już gotowy na sezon 2011. W myśl nowych przepisów, mających na celu między innymi ograniczenie kosztów związanych ze startami, karierę zakończy Focus RS WRC, a jego miejsce zajmie zadziorna Fiesta RS WRC.
Sebastian Loeb wygraną w Rajdzie Francji, zakończonym w miniony weekend, zapewnił sobie już siódmy z rzędu tytuł rajdowego mistrza świata. To już 60 zwycięstwo w jego karierze, 32 razy wygrywał za kierownicą Citroena C4 WRC, a 28 w Xsarze WRC. W przyszłym roku Francuz otrzyma zupełnie nową maszynę. Będzie nią model DS3 WRC.
Tonący Maybach, którego z roku na rok powodzi się coraz gorzej, nowego pomysłu się chwyta. Za przyzwoleniem i wsparciem macierzystego koncernu w niemieckim Xenatec z siedzibą w Weinsberg powstanie ekskluzywna seria luksusowych coupe na bazie modelu 57 S. Projekt, który zapowiadano w maju tego roku stał się właśnie faktem - oto pierwszy egzemplarz.
Od prezentacji meksykańskiego coupe marki Mastretta w Londynie w prototypowej wersji niedalekiej do produkcji seryjnej minęły już ponad dwa lata. I gdy wydawało się, że o modelu MXT wszyscy już zapomnieli... pojawił się on ponownie. Na salonie samochodowym w Paryżu. Jako produkt gotowy do sprzedaży i głodny zamówień.
Maszyna wyścigowa nie tłamszona limitami regulaminów, nie zamknięta w ramy konkretnej serii, drwiąca z każdego przeciwnika bez względu na położenie geograficzne i asfalt pod oponami? Taki właśnie ma być X1, projekt realizowany między innymi przez stajnię Red Bull Racing, który zobaczymy już 3 listopada.
Przeszło trzy miesiące temu Lotus ozdobił wejście na swoją stronę internetową wielkim zegarem odmierzającym czas do świtu nowej ery marki. Datę wiekopomnej chwili wyznaczono na salon samochodowy w Paryżu, na który przygotowano nie jeden, nie dwa, ale aż pięć prototypów z zamiarem produkcji! Wśród nich znalazł się oczekiwany od dawna Esprit.
Świt nowej ery Lotusa, zapowiadany od połowy czerwca, zmienił się w oślepiający poranek - w Paryżu brytyjska marka prezentuje aż sześć konceptów, z których aż pięć ma dać początek pojazdom produkowanym seryjnie! W tym zaskakującym towarzystwie znalazł się między innymi 4-drzwiowy model Eterne, który już za kilka lat ma utrzeć nosa maszynom pokroju Panamery i Rapide.
Nowa era Lotusa, o której nadejściu słyszeliśmy od początku wakacji, przeobraża się w rzeczywistość malowaną aż sześcioma zupełnie nowymi samochodami. Pięć z nich ma wypełnić salony sprzedaży marki w ciągu najbliższych pięciu lat. Wśród nich znajdzie się nowe wcielenie coupe Elan, które miałoby stawać w szranki z osobnikami wielkości 911.
Na otwartym właśnie salonie samochodowym w Paryżu debiutuje aż sześć modeli Lotusa, zwiastujących najbliższą przyszłość marki. W doborowym towarzystwie z m.in. nowymi wcieleniami modeli Esprit, Elite oraz Elan znajdziemy również zapowiedź zupełnie nowej generacji małego Elise. Auto ucieleśnia hasło "dodaj prędkość, odejmij masę".
Audi nie przestaje serwować nam elektryzujących projektów, przygotowując na nadchodzące zmiany w swojej ofercie. Na salonie w Paryżu do pokazanych w ostatnich latach dwóch konceptów coupe noszących plakietkę "e-tron", elektrycznego A1 oraz prototypu elektrycznego R8 dołącza E-Tron Spyder. Wbrew oczekiwaniom uporządkowany ruch elektronów odgrywa w nim rolę drugorzędną.