Donkervoort D8 24H - Świadek sukcesu

W styczniu ubiegłego roku holenderskie Donkervoort Automobielen świętowało zwycięstwo w klasie GT4 w 24-godzinnym wyścigu na Dubai Autodrome w Dubaju, osiągnięte dzięki wyścigowemu modelowi D8. W tym roku firma przypomniała o swoim sukcesie na wystawie AutoRAI w Amsterdamie specjalną edycją cywilnego D8, którą oznaczono prostym, ale wymownym "24H".
SpeedArt Titan Evo-XL 600 - Regularność funkcji

Niemieckie SpeedArt Automobildesign, działające z powodzeniem od 1999 roku, zapowiadało jeszcze w lutym rozprawienie się z najnowszą generacją 500-konnego Porsche Cayenne Turbo. Tuner jest już w połowie drogi, czyli momencie, w którym może pokazać zestaw pierwszego poziomu. Oto Titan Evo-XL 600.
Caterham Seven - Team Lotus Special Edition

Na torach F1 możemy podziwiać w tym roku dwa bolidy firmowane marką Lotus: pierwszy malezyjskiego Team Lotus, drugi Lotus Renault GP, wykupionego przez brytyjski koncern założony przez Colina Chapmana. Teraz sytuacja stała się jeszcze bardziej zagmatwana - Team Lotus Enterprise zakupiło Caterham Cars, które na licencji Lotusa kontynuuje od 1973 roku produkcję słynnego roadstera 7.
Identity Y2 - Żarłacz biały

Hiszpański temperament ucieleśniają nie tylko samochody Seata, ale również pojazdy kilku mniejszych firm z Tramontaną na czele, obok których nie sposób przejść obojętnie. Od kilku lat do grona tego próbuje dołączyć również Identity Cars, znane z konceptu i1. Projekt ten ma już pięć wiosen, a firma pokazała już zupełnie nowy - grand tourera o oznaczeniu Y2.
Dodge Avenger Rally - Burza mózgów

Jeśli myślimy o sportach motorowych w USA, rządzonym seriami NASCAR, IndyCar czy wyścigami na ćwierć mili, jedną z ostatnich iskier skaczących między naszymi wysilonymi neuronami będzie zapewne ta niosąca wiedzę o rajdach samochodowych. Za wielką wodą rajdówki wielkich koncernów powstają przeważnie tylko przy specjalnych okazjach. Tak, jak najnowszy Avenger.
MR Focus RS - W rejonie RS3 i 1M Coupe

Niemieckie MR Car Design, trudniące się przede wszystkim tuningiem hot hatchy i coupe pokroju BMW M3 czy Volkswagena Scirocco, poszerzyło swoje kompetencje o Focusa RS drugiej generacji. Model, którego produkcja zakończyła się w ubiegłym roku, otrzymał przede wszystkim zastrzyk mocy i nowe zawieszenie.
Suzuki Kizashi Apex - Na szczycie

Sedan Kizashi, pokazany po raz pierwszy w seryjnej formie w połowie 2009 roku, wciela się w rolę królika doświadczalnego. Zadanie takie oczywiście nie jest mu obce - zanim trafił do produkcji Suzuki zdążyło pokazać aż trzy odmienne koncepty pod tą samą nazwą. Najnowszy eksperyment to sportowa wersja pod tytułem Kizashi Apex.
Geely Gleagle GS CC - Wstaje Słońce

Geely, chińska marka, która nie oszczędza na konceptach prezentujących możliwości jej przyszłych modeli, pokazuje kolejne auto o sportowym zacięciu. Po kilku wizjach różnych coupe Azjaci postawili tym razem na kabriolet, który rozwija kształty doskonale znane z innych modeli firmy. Oto kompaktowy Gleagle GS CC, jedna z premier rozpoczętego 21 kwietnia salonu Auto Shanghai.
Volkswagen Beetle Turbo - Prawie jak 911

W lokalizacjach na trzech kontynentach, w Szanghaju, Nowym Jorku oraz w Berlinie, zadebiutowała w tym tygodniu zupełnie nowa generacja "Garbusa". Modne auto, przenoszące w XXI wiek kształty legendarnego przodka, narodzonego 73 lata temu, będzie świetnym podarunkiem dla żony lub kochanki, a także w wersji Turbo propozycją dla osób szukających mocnego zrywu i prędkości maksymalnej.
Nissan Compact Sport - W powiększeniu

Obecna generacja Micry od momentu debiutu zbiera same baty, od topornej stylistyki począwszy, poprzez jakość materiałów przebrnąwszy i na brakach w prowadzeniu zakończywszy. Nissan razem z Chińczykami wymyślili przy okazji wystawy w Szanghaju dobre usprawiedliwienie - koncept Compact Sport, który sięga tam, gdzie nie zaszła jeszcze żadna Micra.



















